GT Sprint na nowo

Związana z wyścigami Superstars seria GT Sprint, w tym roku modyfikuje nazwę na Euro GT Sprint. Rywalizację wspierał będzie ubiegłoroczny mistrz serii, Thomas Schöffler.

Wyścigi GT Sprint, od 2010 roku stanowiły element imprez organizowanych przez rzymską firmę FG Group, których głównymi elementami były rywalizacje pojazdów startujących w serii International Superstars. Niestety, problemy finansowe twórców Superstars zmusiły ich do zamknięcia serii po sezonie 2013, a próba reaktywowania jej pod nową nazwą przeniesiona została na sezon 2015 – w przypadku GT Sprint wygląda jednak na to, że i w tym roku doczekamy się wyścigów o tej nazwie.

Kontynuowania serii GT Sprint podjęli się organizatorzy dotychczasowych imprez Superstars, Dino Aldo Lodola oraz Massimo Gambucci. Udało im się nakłonić FG Group, by firma nadal wspomagała imprezy od strony marketingowej i komunikacyjnej – pomagać będzie tu także włoska firma Garage Group, odpowiedzialna m.in. za kontakt z mediami. Siedziba spółki położna będzie przy torze Vallelunga, położonym około 20 km od Rzymu – a pomoc zaoferował także 19-letni Thomas Schöffler, ubiegłoroczny mistrz GT Sprint.

Organizatorzy zaplanowali już nawet wstępny kalendarz wyścigów – w sezonie 2014 ma być on oparty na imprezach innych serii, przede wszystkim wyścigach Ferrari Challenge. Na nich, GT Sprint pojawi się aż czterokrotnie – 6. kwietnia na torze Monza, 18. maja na Mugello, 22. czerwca w Brnie oraz 20. lipca w Portimao. Dodatkowo, 4. maja seria ta będzie tłem dla rywalizacji WTCC na Hungaroring, 7. września na Magny-Cours pojawi się wspólnie z francuskimi mistrzostwami GT – a 12. października na Imola z ich włoskim odpowiednikiem.

Czy organizatorom uda się kontynuować serię, już bez związku z wyścigami Superstars? Zadanie to będzie niełatwe – Włosi liczą jednak, że Euro GT Sprint przyciągnie do siebie odpowiednią grupę kierowców i zespołów, jako jedna z niewielu oferując im krótkodystansowe wyścigi pojazdów GT na poziomie międzynarodowym.

R Data   Tor Impreza wspólna z serią
1 4-6 kwietnia Autodromo Nazionale di Monza Ferrari Challenge
2 2-4 maja Hungaroring World Touring Car Championship
3 16-18 maja Autodromo Internazionale del Mugello Ferrari Challenge
4 20-22 czerwca Masaryk Circuit Ferrari Challenge
5 18-20 lipca Autódromo Internacional do Algarve Ferrari Challenge
6 5-7 września Circuit de Nevers Magny-Cours Championnat de France FFSA GT
7 10-12 października Autodromo Enzo e Dino Ferrari (Imola) Camptionato Italiano Gran Turismo 

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze