Edoardo Mortara wygrał pierwszą część kwalifikacji do wyścigu Macau GT Cup. W treningu, szybsi byli jednak Maro Engel i Laurens Vanthoor.
Tak, jak co roku, impreza Macau Grand Prix składa się z kilku starć różnych kategorii pojazdów. Poza rundą WTCC, na ulicznym torze byłej portugalskiej kolonii możemy zobaczyć Formułę 3, motocykle – a także pojazdy GT, które nie tylko walczą o puchar Asia GT, ale i o prestiżowe zwycięstwo w tej nietypowej, kultowej już imprezie. Właśnie dlatego, stawka kierowców obecnych w ten weekend w Macau jest niezwykle szeroka – podobnie, jak zestaw pojazdów. Tegoroczna odsłona przyciągnęła do Chin m.in. nowego Bentleya oraz najnowszą odsłonę Nissana – wciąż jednak faworytem jest tu przede wszystkim arcymistrz tej rywalizacji, Edoardo Mortara.
Nie na darmo, wygrywający tu od 2011 roku Włoch ma ksywę "Macaumeister" – mimo sporej liczby interesujących konkurentów, Mortara wciąż i wciąż nie znajduje rywala, który jest w stanie pokonać go w regularnej rywalizacji. W tym roku, próbę tą podejmą m.in. Augusto Farfus i Marco Wittman w BMW, Laurens Vanthoor w Audi, Katsumasa Chiyo w Nissanie czy Renger Van der Zande w Mercedesie – jak również nowy mistrz Porsche SuperCup, Earl Bamber, który także i w Chinach będzie walczył za kierownicą 911-stki. W stawce nie zabraknie również czołówki rywalizacji Asia GT – Keita Sawa wystartuje w Lamborghini, natomiast jego partner Weng Sun Mok pojawi się tradycyjnie w Ferrari.
Na ten moment, za nami jest już krótka sesja treningowa – jak również pierwsza część kwalifikacji, której kontynuacja odbędzie się w sobotni poranek. W treningu, najszybszy nie był wcale Edoardo Mortara – pokonał go ubiegłoroczny zdobywca pole position, Maro Engel, a także tegoroczny mistrz Blancpain GT Laurens Vanthoor. Od Niemca w Mercedesie, Włoch był gorszy o 0.73 sekundy – za to o sekundę wyprzedził czwartego w stawce Rengera van der Zandego z kolejnego SLS-AMG. Wysoko znaleźli się tu również Darryl O'Young w Aston Martinie, który m.in. właśnie dla Macau GT Cup zrezygnował z walki w Bahrajnie – a także Takeshi Tsuchiya, Augusto Farfus, Jean-Karl Vernay i wice-mistrz chińskiego Pucharu Audi R8 LMS, Portugalczyk Andre Couto.
Gdy jednak doszło do walki o pole position, Mortara okazał się już nie do pobicia – Włoch o prawie 0.6 sekundy pokonał Earla Bambera, a o 1.5 sekundy Maro Engela. Także i w tej sesji, w czołówce pojawili się Vanthoor, O'Young, Farfus i van der Zande – wynik tego ostatniego był już jednak o prawie 2.5 sekundy gorszy od Mortary. Ciekawostką jest fakt, że pierwszych sześć pozycji zajmują pojazdy pięciu różnych marek – niestety nie ma wśród nich ani Nissana, ani też Bentleya. Jadący Nissanem Chiyo uzyskał dziewiąty czas, gorszy od zwycięzcy o prawie 4 sekundy – Jean Karl-Vernay w Bentleyu był natomiast dopiero szesnasty.
Pełne wyniki kwalifikacji poznamy jednak dopiero jutro – a jak pokazał chociażby ubiegły rok, prowadzenie Mortary w piątek wcale nie oznacza, że to on wystartuje do wyścigu z pole position. Z drugiej jednak strony, ubiegłoroczna impreza pokazała również, że brak Włocha na pole position nie oznacza jego przegranej – czy jednak Macaumeister znów stanie na najwyższym stopniu podium, przekonamy się dopiero w niedzielę rano.
Wyniki 1 części kwalifikacji:
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | Strata | |||
1 | 1 | Edoardo Mortara | Audi Race Experiensce | 2:18.230 | ||||
2 | 72 | Earl Bamber | LKM Racing | 2:18.804 | +0.574 | |||
3 | 5 | Maro Engel | Mercedes-Benz Driving Academy | 2:19.732 | +1.502 | |||
4 | 2 | Laurens Vanthoor | Audi Race Experiensce | 2:20.011 | +1.781 | |||
5 | 55 | Darryl O'Young | Craft Bamboo AMR | 2:20.062 | +1.832 | |||
6 | 91 | Augusto Farfus | Team AAI | 2:20.662 | +2.432 | |||
7 | 6 | Render van der Zande | Mercedes-Benz Driving Academy | 2:20.723 | +2.493 | |||
8 | 90 | Takeshi Tsuchiya | Team AAI | 2:21.450 | +3.220 | |||
9 | 13 | Katsumasa Chiyo | B-Max Racing Team | 2:22.124 | +3.894 | |||
10 | 17 | Adderly Fong | Absolute Racing | 2:22.703 | +4.473 | |||
11 | 88 | Keita Sawa | Fun88 Racing | 2:22.967 | +4.737 | |||
12 | 92 | Marco Wittmann | Team AAI | 2:23.619 | +5.389 | |||
13 | 23 | Danny Watts | United Autosports | 2:23.893 | +5.663 | |||
14 | 38 | Rui Aguas | Spirit of Race | 2:23.899 | +5.669 | |||
15 | 37 | Xu Liu | BBT | 2:24.588 | +6.358 | |||
16 | 4 | Jean-Karl Vernay | Absolute Bentley Racing | 2:24.898 | +6.668 | |||
17 | 9 | Massimiliano Wiser | NB Team | 2:25.243 | +7.013 | |||
18 | 33 | Pasin Lathouras | AF Corse Srl | 2:26.541 | +8.311 | |||
19 | 3 | Weng Sun Mok | Cleanwater Racing | 2:26.677 | +8.447 | |||
20 | 98 | Philip Ma | Absolute Racing | 2:29.712 | +11.482 | |||
21 | 7 | Jeffrey Lee | Absolute Racing | 2:29.922 | +11.692 | |||
22 | 24 | Dilantha Malagamuwa | Dilango Racing | 2:30.064 | +11.834 | |||
23 | 97 | Frank Yu | Craft Bamboo AMR | 2:30.493 | +12.263 | |||
24 | 25 | Richard Meins | United Autosports | 2:31.267 | +13.037 | |||
25 | 93 | Carlo Van Dam | Team AAI | 2:32.194 | +13.964 | |||
26 | 56 | Samson Chan | Eurasia Motorsport | 2:33.171 | +14.941 | |||
27 | 21 | Francis Tjia | Modena Motorsports | 2:33.664 | +15.434 | |||
28 | 20 | Rodolfo Avila | ART Motorsports | 2:34.894 | +16.664 | |||
29 | 16 | Wayne Shen | Modena Motorsports | 2:34.927 | +16.697 | |||
30 | 77 | Jacky Yeung | Tiger Racing Team | 2:36.549 | +18.319 | |||
31 | 28 | John Shen | Modena Motorsports | 2:37.261 | +19.031 | |||
32 | 8 | Yuk Lung Siu | LKM Racing | 2:39.224 | +20.994 | |||
33 | 15 | Keng Fai Vong | Keng Fai Vong | 2:42.022 | +23.792 | |||
34 | 68 | Hing Tak Mak | Kamlung Racing |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.