Macau GT Cup: Macaumeister z pole position

Edoardo Mortara wygrał pierwszą część kwalifikacji do wyścigu Macau GT Cup. W treningu, szybsi byli jednak Maro Engel i Laurens Vanthoor.

Tak, jak co roku, impreza Macau Grand Prix składa się z kilku starć różnych kategorii pojazdów. Poza rundą WTCC, na ulicznym torze byłej portugalskiej kolonii możemy zobaczyć Formułę 3, motocykle – a także pojazdy GT, które nie tylko walczą o puchar Asia GT, ale i o prestiżowe zwycięstwo w tej nietypowej, kultowej już imprezie. Właśnie dlatego, stawka kierowców obecnych w ten weekend w Macau jest niezwykle szeroka – podobnie, jak zestaw pojazdów. Tegoroczna odsłona przyciągnęła do Chin m.in. nowego Bentleya oraz najnowszą odsłonę Nissana – wciąż jednak faworytem jest tu przede wszystkim arcymistrz tej rywalizacji, Edoardo Mortara.

Nie na darmo, wygrywający tu od 2011 roku Włoch ma ksywę "Macaumeister" – mimo sporej liczby interesujących konkurentów, Mortara wciąż i wciąż nie znajduje rywala, który jest w stanie pokonać go w regularnej rywalizacji. W tym roku, próbę tą podejmą m.in. Augusto Farfus i Marco Wittman w BMW, Laurens Vanthoor w Audi, Katsumasa Chiyo w Nissanie czy Renger Van der Zande w Mercedesie – jak również nowy mistrz Porsche SuperCup, Earl Bamber, który także i w Chinach będzie walczył za kierownicą 911-stki. W stawce nie zabraknie również czołówki rywalizacji Asia GT – Keita Sawa wystartuje w Lamborghini, natomiast jego partner Weng Sun Mok pojawi się tradycyjnie w Ferrari.

Na ten moment, za nami jest już krótka sesja treningowa – jak również pierwsza część kwalifikacji, której kontynuacja odbędzie się w sobotni poranek. W treningu, najszybszy nie był wcale Edoardo Mortara – pokonał go ubiegłoroczny zdobywca pole position, Maro Engel, a także tegoroczny mistrz Blancpain GT Laurens Vanthoor. Od Niemca w Mercedesie, Włoch był gorszy o 0.73 sekundy – za to o sekundę wyprzedził czwartego w stawce Rengera van der Zandego z kolejnego SLS-AMG. Wysoko znaleźli się tu również Darryl O'Young w Aston Martinie, który m.in. właśnie dla Macau GT Cup zrezygnował z walki w Bahrajnie – a także Takeshi Tsuchiya, Augusto Farfus, Jean-Karl Vernay i wice-mistrz chińskiego Pucharu Audi R8 LMS, Portugalczyk Andre Couto.

Gdy jednak doszło do walki o pole position, Mortara okazał się już nie do pobicia – Włoch o prawie 0.6 sekundy pokonał Earla Bambera, a o 1.5 sekundy Maro Engela. Także i w tej sesji, w czołówce pojawili się Vanthoor, O'Young, Farfus i van der Zande – wynik tego ostatniego był już jednak o prawie 2.5 sekundy gorszy od Mortary. Ciekawostką jest fakt, że pierwszych sześć pozycji zajmują pojazdy pięciu różnych marek – niestety nie ma wśród nich ani Nissana, ani też Bentleya. Jadący Nissanem Chiyo uzyskał dziewiąty czas, gorszy od zwycięzcy o prawie 4 sekundy – Jean Karl-Vernay w Bentleyu był natomiast dopiero szesnasty.

Pełne wyniki kwalifikacji poznamy jednak dopiero jutro – a jak pokazał chociażby ubiegły rok, prowadzenie Mortary w piątek wcale nie oznacza, że to on wystartuje do wyścigu z pole position. Z drugiej jednak strony, ubiegłoroczna impreza pokazała również, że brak Włocha na pole position nie oznacza jego przegranej – czy jednak Macaumeister znów stanie na najwyższym stopniu podium, przekonamy się dopiero w niedzielę rano.

Wyniki 1 części kwalifikacji:

P Nr   Kierowca   Zespół   Rezultat Strata
1 1 Edoardo Mortara Audi Race Experiensce 2:18.230  
2 72 Earl Bamber LKM Racing 2:18.804 +0.574
3 5 Maro Engel Mercedes-Benz Driving Academy 2:19.732 +1.502
4 2 Laurens Vanthoor Audi Race Experiensce 2:20.011 +1.781
5 55 Darryl O'Young Craft Bamboo AMR 2:20.062 +1.832
6 91 Augusto Farfus Team AAI 2:20.662 +2.432
7 6 Render van der Zande Mercedes-Benz Driving Academy 2:20.723 +2.493
8 90 Takeshi Tsuchiya Team AAI 2:21.450 +3.220
9 13 Katsumasa Chiyo B-Max Racing Team 2:22.124 +3.894
10 17 Adderly Fong Absolute Racing 2:22.703 +4.473
11 88 Keita Sawa Fun88 Racing 2:22.967 +4.737
12 92 Marco Wittmann Team AAI 2:23.619 +5.389
13 23 Danny Watts United Autosports 2:23.893 +5.663
14 38 Rui Aguas Spirit of Race 2:23.899 +5.669
15 37 Xu Liu BBT 2:24.588 +6.358
16 4 Jean-Karl Vernay Absolute Bentley Racing 2:24.898 +6.668
17 9 Massimiliano Wiser NB Team 2:25.243 +7.013
18 33 Pasin Lathouras AF Corse Srl 2:26.541 +8.311
19 3 Weng Sun Mok Cleanwater Racing 2:26.677 +8.447
20 98 Philip Ma Absolute Racing 2:29.712 +11.482
21 7 Jeffrey Lee Absolute Racing 2:29.922 +11.692
22 24 Dilantha Malagamuwa Dilango Racing 2:30.064 +11.834
23 97 Frank Yu Craft Bamboo AMR 2:30.493 +12.263
24 25 Richard Meins United Autosports 2:31.267 +13.037
25 93 Carlo Van Dam Team AAI 2:32.194 +13.964
26 56 Samson Chan Eurasia Motorsport 2:33.171 +14.941
27 21 Francis Tjia Modena Motorsports 2:33.664 +15.434
28 20 Rodolfo Avila ART Motorsports 2:34.894 +16.664
29 16 Wayne Shen Modena Motorsports 2:34.927 +16.697
30 77 Jacky Yeung Tiger Racing Team 2:36.549 +18.319
31 28 John Shen Modena Motorsports 2:37.261 +19.031
32 8 Yuk Lung Siu LKM Racing 2:39.224 +20.994
33 15 Keng Fai Vong Keng Fai Vong 2:42.022 +23.792
34 68 Hing Tak Mak Kamlung Racing    

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze