Nowe elementy zwiększające bezpieczeństwo, jakie zostaną prowadzone do samochód IndyCar przed sezonem 2018, doprowadziły do podniesienia wagi minimalnej o 5 kilogramów.
Choć nowy pakiet aerodynamiczny składa się z mniejszej ilości części od tych stosowanych w czasie rywalizacji producentów i będzie zarazem lżejszy, zmiany w innych sekcjach pojazdu zniwelują ten efekt – głównie ze względu na bardziej rozbudowane boczne strefy zgniotu.
Od teraz samochody IndyCar będą ważyć 735 kg w specyfikacji na tory drogowe i uliczne oraz 720 kg w specyfikacji na obiekty typu superspeedway – w obu przypadkach jest to o 5 kg więcej niż w ubiegłym roku. Liczba ta nie obejmuje kierowcy oraz ewentualnego balastu związanego z jego mniejszą wagą w stosunku do rywali.
„Nowy pakiet aerodynamiczny okazał się o około 7-8 kilogramów lżejszy od poprzedniego, ale nowe sekcje boczne i duże strefy zgniotu zniwelowały te oszczędności”
– powiedział dyrektor ds. rywalizacji IndyCar Jay Frye. „Środek ciężkości przesunął się do przodu, co jest świetne, i jesteśmy nieco poniżej założonej wagi minimalnej, aby zostawić sobie margines na dodanie aeroscreenu”
.
Źródło: racer.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.