Lider klasyfikacji generalnej Marc Márquez uzyskał najlepszy czas podczas porannej sesji treningowej na torze MotorLand Aragon. Faworyt lokalnej publiczności o 0.186 sekundy wyprzedził Valentino Rossiego, trzeci był Maverick Viñales.
Na torze w Aragonii do rywalizacji powrócili kontuzjowani Loris Baz i Andrea Iannone, którzy w czwartek rano przeszli badania i dostali od lekarzy pozwolenie na start. Oczy kibiców zwrócone były jednak przede wszystkim na Nickiego Haydena, zastępującego Jacka Millera w zespole Estrella Galicia 0.0 Marc VDS.
Początkowo czasy uzyskiwane przez zawodników były o 3 sekundy wolniejsze od rekordu z kwalifikacji i o ponad sekundę od najlepszego okrążenia wyścigu. Pierwszy konkurencyjny wynik uzyskał Márquez [1:49.172]. Po kwadransie Hiszpan z ponad półsekundową przewagą prowadził przed Calem Crutchlowem i duetem Yamahy – Jorge Lorenzo i Valentino Rossim.
Na uwagę zasługuje tempo lidera klasyfikacji generalnej, który już w środkowej fazie treningu zdecydował się na użycie twardszych opon i był w stanie urwać z najlepszego czasu kolejne 0.2 sekundy. Za jego plecami też było ciekawie – rekordy osobiste uzyskiwał Pol Espargaró [także na twardych oponach], który awansował na 3.miejsce. Imponował również Andrea Iannone - mimo kontuzji utrzymujący się na 4.pozycji. Jak się okazuje Włoch odczuwał duży ból, zarówno na hamowaniach, jak i na przyśpieszeniach i po treningu ma jeszcze raz przemyśleć swój udział w kolejnych sesjach.
Na ostatni wyjazd większość zawodników założyła nowe [głównie twarde] opony. Rekordy osobiste uzyskiwali między innymi Valentino Rossi, Maverick Viñales i Andrea Dovizioso, jednak żaden z nich nie był w stanie poprawić wyniku Márqueza z pierwszych minut. Rezultat Hiszpana był tylko o około 0.7 sekundy wolniejszy niż rekord toru z ubiegłorocznego wyścigu, a przewaga nad Rossim wyniosła niecałe 0.2 sekundy. Dziesiątkę zamknął Crutchlow, ostatni tracący do lidera mniej niż sekundę.
Co ciekawe, dziś rano w czołowej czwórce znaleźli się zawodnicy reprezentujący czterech różnych producentów. Za Márquezem (Honda) i Rossim (Yamaha) sesję zakończył Viñales (Suzuki) i Dovizioso (Ducati).
Trening przebiegł spokojnie, bez poważniejszych incydentów. Niegroźne upadki zaliczyli jedynie Yonny Hernandez [na okrążeniu wyjazdowym] i w samej końcówce Tito Rabat – obaj w zakręcie 2. Oprócz tego Aleix Espargaró musiał ratować się wyjazdem w żwirowe pobocze w nawrocie 12.
Poza dziesiątką póki co zwycięzca z Misano – 11. Dani Pedrosa - i przedostatni Nicky Hayden. Obaj z pewnością nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa, więc warto uważnie obserwować ich poczynania w kolejnych sesjach. Początek drugiego treningu o godzinie 14.05.
Wyniki pierwszego treningu
P | Nr | Zawodnik | Zespół | Rezultat | |||
1 | 93 | Marc Márquez | Repsol Honda Team | 1:48,830 | |||
2 | 46 | Valentino Rossi | Movistar Yamaha MotoGP | + 0,186 | |||
3 | 25 | Maverick Viñales | Team SUZUKI ECSTAR | + 0,348 | |||
4 | 4 | Andrea Dovizioso | Ducati Team | + 0,348 | |||
5 | 99 | Jorge Lorenzo | Movistar Yamaha MotoGP | + 0,743 | |||
6 | 29 | Andrea Iannone | Ducati Team | + 0,771 | |||
7 | 9 | Danilo Petrucci | Octo Pramac Yakhnich | + 0,889 | |||
8 | 41 | Aleix Espargaró | Team SUZUKI ECSTAR | + 0,901 | |||
9 | 44 | Pol Espargaró | Monster Yamaha Tech 3 | + 0,908 | |||
10 | 35 | Cal Crutchlow | LCR Honda | + 0,926 | |||
11 | 26 | Dani Pedrosa | Repsol Honda Team | + 1,163 | |||
12 | 45 | Scott Redding | Octo Pramac Yakhnich | + 1,283 | |||
13 | 6 | Stefan Bradl | Aprilia Racing Team Gresini | + 1,538 | |||
14 | 8 | Héctor Barberá | Avintia Racing | + 1,884 | |||
15 | 53 | Tito Rabat | Estrella Galicia 0,0 Marc VDS | + 1,986 | |||
16 | 50 | Eugene Laverty | Pull & Bear Aspar Team | + 2,128 | |||
17 | 22 | Alex Lowes | Monster Yamaha Tech 3 | + 2,273 | |||
18 | 19 | Alvaro Bautista | Aprilia Racing Team Gresini | + 2,309 | |||
19 | 68 | Yonny Hernández | Pull & Bear Aspar Team | + 2,558 | |||
20 | 69 | Nicky Hayden | Estrella Galicia 0,0 Marc VDS | + 3,043 | |||
21 | 76 | Loris Baz | Avintia Racing | + 3,850 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.