Trzeci trening na torze MotorLand Aragon zostanie zapamiętany głównie z powodu wielu wypadków. Jednym z pechowców był Marc Márquez, który mimo tego zakończył sesję na pierwszym miejscu. Drugiego Cala Crutchlowa wyprzedził o 0.196 sekundy, strata trzeciego Mavericka Viñalesa wyniosła 0.242 sekundy.
Poranek w Aragonii rozpoczął się od dwóch wywrotek już na okrążeniach wyjazdowych. W zakręcie 9. groźnie wyglądający upadek zaliczył Valentino Rossi, z kolei Alex Lowes przewrócił się już po raz drugi w ten weekend, tym razem w zakręcie 10. ‘Doktor’ opuścił pobocze o własnych siłach, natomiast zawodnikowi zespołu Monster Tech3 z pomocą musiała przyjść służba medyczna.
Niskie temperatury i brak przyczepności początkowo nie sprzyjały uzyskiwaniu rekordowych rezultatów. Na tym etapie zawodnicy w większości jechali wolniej niż w piątek. Skuteczny atak na najlepszy rezultat przeprowadził jedynie Márquez, który po wyjeździe na miękkich oponach uzyskał czas 1:47.810, spychając najlepszego wczoraj Pedrosę na 2.miejsce.
Niestety jeszcze przed pierwszymi zjazdami do boksów doszło do kolejnych incydentów. Po najechaniu na białą linię w nawrocie 14. wywrotkę zaliczył Alvaro Bautista. O ogromnym szczęściu może mówić Danilo Petrucci, który na półmetku treningu, podczas wyjazdu z alei serwisowej, został uderzony sunącym po torze motocyklem Pola Espargaró.
O tym jak niebezpiecznie było podczas tego treningu świadczy kolejna nietypowa sytuacja. W zakręcie 14. równocześnie upadło aż trzech zawodników [w bardzo podobny sposób jak wcześniej Bautista] – najpierw Nicky Hayden, a następnie Marc Márquez i – kolejny raz – Pol Espargaró [zabrany przez Márqueza].
5 minut przed końcem jazdy zaledwie ósemce motocyklistów udało się poprawić wczorajsze czasy. Na 4.pozycję wskoczył Maverick Viñales, z zagrożonych pozycji poza dziesiątką uciekli Jorge Lorenzo i Andrea Dovizioso. Ostatecznie trening na pierwszym miejscu zakończył Márquez przed Crutchlowem i Viñalesem. Oprócz tej trójki awans do drugiej części kwalifikacji zapewnili sobie jeszcze Lorenzo, Aleix Espargaró, Pedrosa [nie poprawił czasu], Redding, Dovizioso oraz Rossi i Pol Espargaró [także wolniejsi niż wczoraj]. W Q1 o dwie pozycje dające awans do drugiej części kwalifikacji powalczą między innymi motocykliści Ducati – Michele Pirro, Hector Barbera, Danilo Petrucci i Yonny Hernandez.
Początek sesji kwalifikacyjnej o godzinie 14.10.
Klasyfikacja po połączeniu najlepszych czasów z trzech sesji treningowych
P | Nr | Zawodnik | Zespół | FP2 | FP3 | |||
1 | 93 | Marc Márquez | Repsol Honda Team | 1:48.494 | 1:47.810 | |||
2 | 35 | Cal Crutchlow | LCR Honda | 1:48.510 | 1:48.006 | |||
3 | 25 | Maverick Viñales | Team SUZUKI ECSTAR | 1:48.886 | 1:48.052 | |||
4 | 99 | Jorge Lorenzo | Movistar Yamaha MotoGP | 1:48.914 | 1:48.298 | |||
5 | 41 | Aleix Espargaró | Team SUZUKI ECSTAR | 1:49.177 | 1:48.308 | |||
6 | 26 | Dani Pedrosa | Repsol Honda Team | 1:48.429 | 1:48.817 | |||
7 | 45 | Scott Redding | Octo Pramac Yakhnich | 1:49.680 | 1:48.627 | |||
8 | 4 | Andrea Dovizioso | Ducati Team | 1:49.128 | 1:48.652 | |||
9 | 46 | Valentino Rossi | Movistar Yamaha MotoGP | 1:48.669 | 1:48.967 | |||
10 | 44 | Pol Espargaró | Monster Yamaha Tech 3 | 1:48.749 | 1:48.909 | |||
11 | 8 | Héctor Barberá | Avintia Racing | 1:48.970 | 1:48.975 | |||
12 | 9 | Danilo Petrucci | Octo Pramac Yakhnich | 1:49.065 | 1:49.696 | |||
13 | 68 | Yonny Hernández | Pull & Bear Aspar Team | 1:49.243 | 1:49.137 | |||
14 | 9 | Michele Pirro | Ducati Team | 1:49.678 | 1:49.250 | |||
15 | 6 | Stefan Bradl | Aprilia Racing Team Gresini | 1:49.298 | 1:49.792 | |||
16 | 19 | Alvaro Bautista | Aprilia Racing Team Gresini | 1:49.301 | 1:49.652 | |||
17 | 50 | Eugene Laverty | Pull & Bear Aspar Team | 1:50.112 | 1:49.738 | |||
18 | 53 | Tito Rabat | Estrella Galicia 0,0 Marc VDS | 1:50.649 | 1:49.804 | |||
19 | 69 | Nicky Hayden | Estrella Galicia 0,0 Marc VDS | 1:50.992 | 1:50.617 | |||
20 | 76 | Loris Baz | Avintia Racing | 1:50.940 | 1:50.617 | |||
21 | 22 | Alex Lowes | Monster Yamaha Tech 3 | 1:50.988 | bez czasu |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.