Márquez zwycięża Grand Prix Czech dzięki świetnej strategii

Marc Márquez odniósł pewny triumf w wyścigu o Grand Prix Czech na przesychającym torze w Brnie. Hiszpan jako pierwszy zdecydował się na zmianę motocykla, co okazało się być zwycięską strategią. Drugie miejsce zajął zespołowy kolega Márqueza – Dani Pedrosa, a podium uzupełnił Maverick Viñales.

Po deszczowym piątku i słonecznej sobocie znów przyszła kolej na mokrą nawierzchnię. Choć opady na torze w Brnie nie były duże, konieczne było zastosowanie opon deszczowych Michelin. Tuż przed początkiem wyścigu wyszło słońce, co zapowiadało nieprzewidywalną rywalizację.

Ruszający z pole position Marc Márquez zaliczył świetny start i w pierwszym zakręcie utrzymał swoje prowadzenie. Wkrótce jednak na czele znalazł się Jorge Lorenzo, który po awansie na drugie miejsce po zgaśnięciu czerwonych świateł nie miał większych problemów z wyprzedzeniem rywala z Hondy. Valentino Rossi z kolei spadł na czwartą pozycję, a Dani Pedrosa z biegiem czasu spadał na dalsze pozycje.

Márquez szybko tracił dystans do Lorenzo – lider klasyfikacji generalnej wolno wychodził z zakrętów i do Hiszpana momentalnie dojechali Dovizioso oraz Rossi. Wkrótce trzykrotny mistrz MotoGP musiał zjechać do alei serwisowej z powodu pewnych problemów z oponami, przesiadając się na maszynę z założonymi slickami. Na kolejnych okrążeniach również pozostali zawodnicy zjeżdżali na zmianę motocykli, ponieważ tor bardzo szybko przesychał.

Czołówka najdłużej pozostała na torze na deszczowych oponach. Była to ryzykowna decyzja, szczególnie w przypadku Valentino Rossiego, który powtórzył błąd z Niemiec o jeździe na ogumieniu przeznaczonym na mokrą nawierzchnię. Podczas gdy Rossi w końcu zjechał do boksów, Johann Zarco przejechał jeszcze jedno okrążenie na starych oponach. Strategia Márqueza na tym etapie wyścigu okazała się być najlepsza – Hiszpan szybko dojechał do Zarco i bezproblemowo poradził sobie z zawodnikiem Monster Yamahy obejmując ogromne, 20-sekundowe prowadzenie.

Podczas gdy Márquez komfortowo znajdował się na pierwszej pozycji, na drugie miejsce awansował Dani Pedrosa, co na tym etapie oznaczało dublet dla Repsol Hondy. Maverick Viñales jechał na ósmej pozycji, Rossi, był dwunasty, a Dovizioso – czternasty. Z biegiem czasu dwóch Włochów zyskiwało kolejne pozycje i na 11 kółek przed końcem Rossi jechał na dziewiątym miejscu, zaś Dovizioso podążał na 11 pozycji. W międzyczasie Danilo Petrucci wyprzedził Aleixa Espargaró, przesuwając się na prowizoryczny najniższy stopień podium. Alvaro Bautista musiał przedwcześnie pożegnać się z rywalizacją po upadku w zakręcie dziesiątym.

Na Aleixa Espargaró sędziowie nałożyli karę oddania trzech pozycji z powodu niebezpiecznej sytuacji, do której doszło w alei serwisowej podczas zmiany motocykli. Zjeżdżający do swoich mechaników Andrea Iannone przewrócił się, próbując ominąć wyjeżdżającego Espargaró ze swojego stanowiska. Hiszpan nie obejrzał się, jak również nie otrzymał odpowiedniej informacji od swoich inżynierów, stąd też to on został obwiniony za tę sytuację.

W międzyczasie na trzecie miejsce awansował Viñales, za jego plecami podążali Cal Crutchlow oraz Danilo Petrucci, a na szóstej pozycji jechał Rossi. Dovizioso trzymał się swojego rodaka, podążając na siódmej lokacie. Lorenzo po zmianie motocykli zupełnie stracił tempo, plasując się dopiero na 16. pozycji. Tymczasem Loris Baz również musiał pożegnać się z metą przed czasem.

Pod koniec wyścigu Rossi, który awansował już na piąte miejsce, starał się dogonić jadącego przed nim Crutchlowa. Utytułowany Włoch pomógł sobie w wykonaniu tego zadania poprzez wykręcenie najszybszego osobistego czasu okrążenia, jednak Crutchlow nie zamierzał oddać swojej pozycji bez walki. Na dwa okrążenia przed końcem za ich plecami Dovizioso bez problemów uporał się z Petruccim, awansując na szóste miejsce. Rossi na ostatnim kółku był w stanie wyprzedzić Crutchlowa i finalnie wyścig w Czechach ukończył tuż za podium, na czwartej pozycji.

Marc Márquez dzięki wyśmienitej strategii zdeklasował swoich rywali w wyścigu o Grand Prix Czech, odnosząc trzecie zwycięstwo w tym sezonie i powiększając prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Na drugiej pozycji dojechał jego zespołowy kolega Dani Pedrosa, który zapewnił dublet Repsol Hondzie, a podium uzupełnił Maverick Viñales. Czwarte miejsce zajął Valentino Rossi, piąty był Cal Crutchlow, a czołową dziesiątkę uzupełnili Andrea Dovizioso, Danilo Petrucci, Aleix Espargaró, Pol Espargaró oraz Jonas Folger.

Już za tydzień zawodnicy zmierzą się ze sobą w kolejnym wyścigu – tym razem rywalizacja w MotoGP odbędzie się w Austrii na torze Red Bull Ring.

P Nr Zawodnik Zespół   Rezultat
1 93 Marc Márquez Repsol Honda Team 22 okr.
2 26 Dani Pedrosa Repsol Honda Team + 12,438
3 25 Maverick Viñales Movistar Yamaha MotoGP + 18,135
4 46 Valentino Rossi Movistar Yamaha MotoGP + 20,466
5 35 Cal Crutchlow LCR Honda + 20,892
6 Andrea Dovizioso Ducati Team + 23,259
7 9 Danilo Petrucci Octo Pramac Racing + 24,079
8 41 Aleix Espargaró Aprilia Racing Team Gresini + 30,559
9 44 Pol Espargaró Red Bull KTM Factory Racing + 30,754
10 94 Jonas Folger Monster Yamaha Tech 3 + 33,236
11 42 Alex Rins Team SUZUKI ECSTAR + 33,290
12 5 Johann Zarco Monster Yamaha Tech 3 + 34,595
13 17 Karel Abraham Pull & Bear Aspar Team + 34,697
14 43 Jack Miller Team EG 0,0 Marc VDS + 38,062
15 99 Jorge Lorenzo Ducati Team + 40,100
16 45 Scott Redding Octo Pramac Racing + 44,376
17 53 Tito Rabat Team EG 0,0 Marc VDS + 45,454
18 22 Sam Lowes Aprilia Racing Team Gresini + 53,976
19 29 Andrea Iannone Team SUZUKI ECSTAR + 1:23,346
20 8 Héctor Barberá Reale Avintia Racing + 1 okr.
NSK 38 Bradley Smith Red Bull KTM Factory Racing  
NSK 78 Loris Baz Reale Avintia Racing  
NSK 19 Alvaro Bautista Pull & Bear Aspar Team  

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze