Komisja Grand Prix za pomocą wirtualnych spotkań odbytych pomiędzy 22 a 27 maja podjęła decyzję o zmianie dozwolonej liczby silników na sezon z powodu krótszego tegorocznego kalendarza mistrzostw.
Jako że dokładna liczba rund w tym sezonie MotoGP nie jest jeszcze znana, Komisja Grand Prix przygotowała dwa plany dotyczące przepisów alokacji silników, w zależności od tego, czy ostatecznie uda się rozegrać maksymalnie 11 lub 14 wyścigów.
W oświadczeniu możemy przeczytać: „Mimo że FIM, IRTA, MSMA oraz Dorna są optymistyczni co do wznowienia mistrzostw, wciąż nie jest pewne, ile wyścigów uda się zorganizować w 2020 roku. Z tego powodu jednogłośnie zatwierdzono, że alokacja silników dla klasy MotoGP zostanie przyjęta przed publikacją zmienionego kalendarza i będzie przedstawiać się następująco:”
Pozostałe rundy kalendarza 2020 (wykluczając GP Kataru) | Alokacja silników na kierowcę | |
Producenci bez przywilejów | Producenci z przywilejami | |
Do 11 rund | 4 | 6 |
Do 14 rund | 5 | 7 |
Producentami bez przywilejów są Honda, Yamaha, Ducati i Suzuki. Z kolei producentami kwalifikującymi się do przywilejów są KTM oraz Aprilia, którzy mogą również zmienić projekt swoich silników do końca czerwca.
Źródło: motogp.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.