Druga sesja treningowa i najlepszy czas dnia padły łupem aktualnego Mistrza Świata. Zawodnik Hondy wyprzedził swoich rodaków – Jorge Lorenzo (+0.050s) oraz sensacyjnego autora trzeciego czasu – debiutanta Mavericka Viñalesa (+0.135s).
Po deszczowym porannym treningu, warunki do jazdy podczas drugiegiej sesji bardzo się poprawiły. Nad Phillip Island rozpogodziło się, temperatura asfaltu wzrosła (35 stopni, rano było 17), dużo wyższa była także przyczepność. Prognozy pogody na resztę weekendu wciąż są niepewne, pojawiło się więc ryzyko, że czasy z drugiego treningu okażą się kluczowe dla zapewnienia sobie bezpośredniego awansu do drugiej części kwalifikacji. Z tego powodu już od samego początku zawodnicy na poważnie zabrali się do pracy. Niektórzy z nich, jak chociażby Lorenzo, Miller i Crutchlow, od razu wyjechali na asymetrycznej przedniej oponie. Jak pamiętamy, w ubiegłym sezonie była ona przyczyną wielu problemów i co gorsza – wielu wywrotek (podczas wyścigu dojechało do mety tylko 14 motocyklistów). Czy firma Bridgestone uporała się z tymi problemami czy może czeka nas powtórka z zeszłego roku? Póki co odczucia zawodników były pozytywne. Informowali, że mieszanka dostarczona w tym roku zapewnia dobre wyczucie na hamowaniu i stabilność w długich lewych zakrętach.
Już pierwszy czas Rossiego – 1:30.557s (efekt wyjazdu na nowym komplecie opon) – dał mu prowadzenie i był o ponad pół sekundy lepszy niż jego poranny wynik. Włoch szybko został jednak wyprzedzony przez obu zawodników Repsol Hondy. Nie minęło 10 minut i cała trójka musiała uznać wyższość Lorenzo.
Po kilku minutach spędzonych w boksach, kolejnym zawodnikiem, który wyjechał na tor na asymetrycznej przedniej oponie – był Valentino Rossi. Na tym etapie tempo ‘Doktora’, który dodatkowo podholował się za Lorenzo, wyglądało bardzo dobrze. Awansował na 2.miejsce, uzyskał rekord w pierwszych trzech sektorach i pokonał kilka okrążeń w bardzo równym tempie. Kiedy Lorenzo dostał od swoich mechaników informację kto za nim jedzie - natychmiast zwolnił. Po przepuszczeniu Rossiego, ‘Por Fuera’ nieznacznie podkręcił tempo i urwał kilka setnych sekundy ze swojego najlepszego czasu. Inny znany holownik – Andrea Iannone – wykorzystał jazdę w tunelu aerodynamicznym za Danim Pedrosą i awansował na trzecie miejsce.
Ostatnie minuty przyniosły wiele rekordowych okrążeń. Na nowych oponach na dwie czołowe pozycje awansowali zawodnicy Hondy – Crutchlow i Márquez. Na miękkiej oponie z białym paskiem, dostępnej jedynie dla zawodników OPEN, ponownie bardzo dobrze spisywał się Miller. Jeszcze lepiej jechał drugi z debiutantów – Maverick Viñales, który z rekordem w pierwszej sekcji toru zakończył sesję na trzeciej pozycji. Druga i czwarta sekcja należały do zwycięzcy treningu, w trzeciej najszybszy był Lorenzo.
Dzięki skorzystaniu z nowej opony aktualny Mistrz Świata zakończył trening i cały dzień na pierwszym miejscu. Tempo zawodnika Repsol Hondy w samej końcówce wyglądało bardzo dobrze. Nie dość, że podczas ostatniego wyjazdu ustanowił najlepszy czas, to jeszcze przejechał aż 4 kółka z czasem poniżej 1min:30s. Dla porównania Lorenzo przejechał tylko dwa takie okrążenia, Viñales i Iannone po jednym. Wszyscy poprawili swoje rezultaty z pierwszego treningu, a stawka bardzo się ścisnęła – aż trzynastu zawodników zmieściło się jednej sekundzie. Jeśli sobotni poranek będzie chłodny, poniższe wyniki mogą okazać się kluczowe dla zapewnienia bezpośredniego awansu do Q2. Póki co, poza pierwszą dziesiątką pozostają między innymi Jack Miller, Andrea Dovizioso i Pol Espargaro.
Wyniki drugiego treningu:
P | Nr | Zawodnik | Zespół | Rezultat | |||
1 | 93 | Marc Márquez | Repsol Honda Team | 1:29.383 | |||
2 | 99 | Jorge Lorenzo | Movistar Yamaha MotoGP | +0.050 | |||
3 | 25 | Maverick Viñales | Team Suzuki Ecstar MotoGP | +0.135 | |||
4 | 29 | Andrea Iannone | Ducati Team | +0.161 | |||
5 | 35 | Cal Crutchlow | CWM LCR Honda | +0.196 | |||
6 | 26 | Dani Pedrosa | Repsol Honda Team | +0.493 | |||
7 | 9 | Danilo Petrucci | Octo Pramac Racing | +0.638 | |||
8 | 38 | Bradley Smith | Monster Yamaha Tech 3 | +0.649 | |||
9 | 46 | Valentino Rossi | Movistar Yamaha MotoGP | +0.658 | |||
10 | 41 | Aleix Espargaró | Team Suzuki Ecstar MotoGP | +0.730 | |||
11 | 43 | Jack Miller | CWM LCR Honda | +0.744 | |||
12 | 69 | Nicky Hayden | Aspar MotoGP Team | +0.801 | |||
13 | 8 | Héctor Barberá | Avintia Racing | +0.895 | |||
14 | 4 | Andrea Dovizioso | Ducati Team | +1.068 | |||
15 | 44 | Pol Espargaró | Monster Yamaha Tech 3 | +1.169 | |||
16 | 68 | Yonny Hernández | Octo Pramac Racing | +1.277 | |||
17 | 45 | Scott Redding | Estrella Galicia 0,0 Marc VDS | +1.390 | |||
18 | 50 | Eugene Laverty | Aspar MotoGP Team | +1.527 | |||
19 | 19 | Álvaro Bautista | Aprilia Racing Team Gresini | +1.877 | |||
20 | 63 | Mike Di Meglio | Avintia Racing | +1.956 | |||
21 | 6 | Stefan Bradl | Aprilia Racing Team Gresini | +2.194 | |||
22 | 24 | Toni Elias | Forward Racing | +2.739 | |||
23 | 76 | Loris Baz | Forward Racing | +2.926 | |||
24 | 15 | Anthony West | AB Motoracing | +3.209 | |||
25 | 55 | Damian Cudlin | E-Motion IodaRacing Team | +5.096 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.