Aspar na motocyklach Ducati od przyszłego sezonu

Aspar potwierdził, że od przyszłego sezonu przesiądzie się z motocykli Hondy na Ducati, a Eugene Laverty pozostanie na kolejny rok w tej ekipie.

Aspar korzystał z motocykla Hondy RC213V-RS w specyfikacji Open w minionych sezonach, jednak od przyszłego roku zawodnicy tego zespołu będą ścigać się na prototypowych maszynach Ducati Desmosedici.

Ekipa z Walencji zadebiutowała w MotoGP 6 lat temu właśnie we współpracy z Ducati i teraz zespół postanowił po raz kolejny skorzystać z oferty włoskiego producenta. W zespole Aspara w przyszłym sezonie występować będą Yonny Hernández oraz Eugene Laverty, a obecny zawodnik tej ekipy - Nicky Hayden - będzie brał udział w World Superbikes.

„Nasze pierwsze dwa lata w MotoGP, a więc 2010 i 2011 rok, były u boku Ducati pozytywne. Było to przed przybyciem motocykli CRT, gdy odnosiliśmy wiele sukcesów. Do tej pory w MotoGP pracowaliśmy z Ducati, Aprillią i Hondą. Teraz wracamy do Ducati i bez cienia wątpliwości spodziewam się, że będziemy dysponować konkurencyjnymi maszynami i świetnymi zawodnikami, którzy będą zdolni do osiągania wyników na jakie zasługujemy, czyli w pierwszej dziesiątce. W ostatnim czasie Ducati poczyniło duże zmiany, w szczególności w dziale wyścigów, który znajduje się w rękach Gigi Dall’Igni. Jest to osoba, z którą przez 20 lat mieliśmy doskonałe relacje. Mam całkowitą wiarę w jego możliwości i to jest jeden z powodów, dla których zdecydowaliśmy się na współpracę z Ducati po raz kolejny” – powiedział Jorge Martínez, szef zespołu.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z możliwości powitania Aspar Team po raz kolejny w rodzinie Ducati. Znam Jorge od wielu lat i pracowaliśmy razem w jego zespole w przeszłości w kategoriach 125cc i 250cc, osiągając ważne rezultaty. Będziemy dostarczać konkurencyjne maszyny i zapewnimy wsparcie techniczne dla zespołu w celu pomocy dwóm zawodnikom w osiąganiu takich wyników, na które polują. Dzięki porozumieniu z Aspar Team na motocyklach Ducati Desmosedici będzie w przyszłorocznych mistrzostwach jeździło ośmiu zawodników i to pokazuje, że wzrost konkurencyjności naszych maszyn jest uznawany w padoku MotoGP” – dodał Luigi Dall’Igna, dyrektor Generalny Ducati Corse.

Źródło: teamaspar.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze