3. runda Wrocławskiej Ligi Time Attack 2013 – 87 zawodników rywalizowało na wrocławskim Torze Redeco

Trzecia runda wrocławskiej serii rajdowo-wyścigowej odbyła się 13 marca br. na wrocławskim Torze Redeco.

Rywalizacja odbywała się w 5 klasach, w zależności od pojemności skokowej silnika (skorygowanej o współczynnik turbo) i rodzaju napędu w przypadku najmocniejszych jednostek w 2 klasyfikacjach: WLTA – najlepszego czasu pojedynczego przejazdu (time attack, nazywana też wyścigową) - oraz WLR – sumy czasy wszystkich przejazdów. Czasy przejazdów tradycyjnie mierzone były za pomocą elektronicznego systemu pomiaru czasu TAG Heuer.

Pogoda dopisała. Było zimno, ale słonecznie. Zaczęło się od 0 C, ale pod koniec zawodów termometr wskazywał 6 stopni C. Trasa była szybka i techniczna zarazem. Zawodnicy poznali jej przebieg dopiero na zapoznaniu przed startem. Tor Redeco przy ul. Rakietowej we Wrocławiu, jako obiekt doskonalenia techniki jazdy, umożliwia wiele możliwości konfiguracji przebiegu trasy. Dlatego za każdym razem zawodnicy ścigają się w unikatowych warunkach, nawet jeśli fragmenty trasy bywają te same. Tym razem trasa była szybka i techniczna zarazem. W ramach zawodów odbyło się pięć przejazdów po dwa okrążenia toru. W wielu klasach o kolejności decydowały ułamki sekundy, w tym także o miejscach na podium.

Na zawodach panowała wzorowa dyscyplina i rodzinna, grillowa atmosfera. Kierowcy wymieniali się wskazówkami na temat opon, ciśnień, sposobu przejeżdżania łuków i zakrętów, pomagali sobie nawzajem użyczając sprzętu, a przede wszystkim podpowiadali nowym uczestnikom imprezy jak zachowywać się na torze i poza nim.

Wyniki 3. rundy Wrocławskiej Ligi Time Attack 2013 (pierwsze trzy miejsca):

Klasyfikacja WLR (rajdowa, wg sumy czasów wszystkich przejazdów, wymagana ukończona każda kolejka przejazdów):

Klasa 0 (do 1350 cm3*)
1. Krzysztof Stodolak Peugeot 106 10:46,022
2. Mateusz Sznajderski Suzuki Swift GTI 10:53,514 (+7,492 s)
3. Paweł Danys Toyota Corolla E11 11:06,354 (+20,332 s)
Sklasyfikowano 12 zawodników.

Klasa 1 (do 1600 cm3*)
1. Mirek Gądek Honda Civic VTI 10:27,778
2. Łukasz „Luke555” Lachtera Honda CRX 10:29,508 (+1,730 s)
3. Przemek Urniaż Honda CRX 10:41,081 (+13,303 s)
Sklasyfikowano 12 zawodników.

Klasa 2 (do 2500 cm3*)
1. Paweł Cichoń Renault Clio 16V 10:38,864
2. Piotr Jastrzębski Honda Civic 10:39,095 (+0,231 s)
3. Krystian Strzelczak Renault Megane Coupe 10:41,470 (+2,606 s)
Sklasyfikowano 24 zawodników.

Klasa 3 (2WD powyżej 2500 cm3*)
1. Virnik BMW M3 10:19,853
2. Paweł Bielawski Honda CRX 10:44,234 (+24,381 s)
3. Seweryn „Sev” Kubacki Skoda Fabia 20VT 10:49,458 (+29,605 s)
Sklasyfikowano 9 zawodników.

Klasa 4 (AWD powyżej 2500 cm3*)
1. Arkadiusz „Kajtek” Łopatka Mitsubishi Lancer Evo V 10:09,016
2. Tomek Wróblewski Mitsubishi Lancer Evo IX 10:14,810 (+5,794 s)
3. Karol Kundicz Mitsubishi Lancer Evo IX 10:15,451 (+6,435 s)
Sklasyfikowano 18 zawodników.

W klasyfikacji rajdowej WLR sklasyfikowano łącznie 75 zawodników, którzy ukończyli wszystkie kolejki przejazdów trasy.

Klasyfikacja WLTA (time attack inaczej wyścigowa, wg najlepszego czasu przejazdu trasy w dowolnej kolejce, wymagany ukończony jeden przejazd):

Klasa 0 (do 1350 cm3*)
1. Krzysztof Stodolak Peugeot 106 2:06,460
2. Mateusz Sznajderski Suzuki Swift GTI 2:09,227 (+2,767 s)
3. Paweł Danys Toyota Corolla E11 2:09,995 (+3,535 s)
Sklasyfikowano 13 zawodników.

Klasa 1 (do 1600 cm3*)
1. Mirek Gądek Honda Civic 2:02,820
2. Łukasz „Luke555” Lachtera Honda CRX 2:04,842 (+2,022 s)
3. Przemek Urniaż Honda CRX 2:06,266 (+3,446 s)
Sklasyfikowano 15 zawodników.

Klasa 2 (do 2500 cm3*)
1. Piotr Jastrzębski Honda Civic 2:05,209 (+0,231 s)
2. Paweł Cichoń Renault Clio 16V 2:05,881 (+0,672 s)
3. Krystian Strzelczak Renault Megane Coupe 2:06,903 (+1,694 s)
Sklasyfikowano 29 zawodników.

Klasa 3 (2WD powyżej 2500 cm3*)
1. Virnik BMW M3 2:00,219
2. Paweł Bielawski Honda CRX 12:04,002 (+3,783 s)
3. Jakub Jurek BMW M3 2:04,324 (+4,105 s)
Sklasyfikowano 9 zawodników.

Klasa 4 (AWD powyżej 2500 cm3*)
1. Virnik Mitsubishi Lancer 1:54,750
2. Tomek Wróblewski Mitsubishi Lancer Evo IX 1:57,469 (+2,719 s)
3. Arkadiusz „Kajtek” Łopatka Mitsubishi Lancer Evo V 1:58,499 (+3,749 s)
Sklasyfikowano 21 zawodników.

W klasyfikacji WLTA (time attack, wyścigowej) sklasyfikowano łącznie 87 zawodników, którzy ukończyli minimum jeden przejazd.

*Uwaga: W przypadku silników benzynowych z turbodoładowaniem pojemność skokowa mnożona jest przez współczynnik 1,7. Dla silników Diesla nie stosuje się współczynnika.

Więcej informacji na stronie www.wlta.pl

Kolejna runda odbędzie się 13 kwietnia br. tradycyjnie na Torze Redeco we Wrocławiu przy ul. Rakietowej. Serdecznie zapraszamy.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze