186 kierowców z 62 załóg zmierzy się z jednym z najtrudniejszych wyzwań w motorsporcie – 24-godzinnym wyścigiem na ulicach Le Mans. Na liście zgłoszeń nie brakuje znanych nazwisk takich jak Romain Grosjean, Álex Palou, Felipe Drugovich, Valentino Rossi czy Robert Kubica i Jakub Śmiechowski, który powalczy o drugie zwycięstwo z rzędu dla polskiego zespołu Inter Europol Competition.
W porównaniu ze wstępną listą zgłoszeń opublikowaną w lutym, zmieniły się tylko nazwiska kierowców. ACO nie musiało korzystać z listy rezerwowej, na wejście z której czekały drugie ekipy Proton Competition w klasie hipersamochodów i Inter Europolu Competition w LMP2 oraz załogi Racing Spirit of Leman (LMGT3), Kessel Racing (LMGT3) i Staysail Motorsport (LMP2).
Hipersamochody
W stosunku do listy zgłoszeń do sezonu WEC na starcie Le Mans zobaczymy o cztery hipersamochody więcej - po jednym od Porsche i Lamborghini oraz dwa od Cadillaca – jeden wystawiany przez Chip Ganassi Racing, a drugi przez Action Express Racing. W niemieckim prototypie do ogłoszonego wcześniej Mathieu Jamineta dołączą Felipe Nasr i Nick Tandy.
Załoga Lamborghini będzie składać się dokładnie z tych kierowców, którzy na co dzień rywalizują w serii IMSA, czyli Romaina Grosjeana, Andrei Caldarelliego i Matteo Cairoliego.
Podobny zabieg zobaczymy w Cadillacu #2 od CGR, którym pojadą Sébastien Bourdais, Renger van der Zande i Scott Dixon. W amerykańskim hipersamochodzie od ACR w stosunku do składu z amerykańskich mistrzostw zajdzie jedna zmiana. Do Pipo Deraniego i Jacka Aitkena dołączy mistrz Formuły 2 z sezonu 2022 i rezerwowy Astona Martina w F1 – Felipe Drugovich.
W niebieskim Cadillacu #2, który na co dzień występuje w WEC do etatowych kierowców Earla Bambera i Alexa Lynna dołączy za to dwukrotny mistrz IndyCar – Álex Palou. Ekipa nie ma trzeciego zakontraktowanego kierowcy na cały sezon i albo rywalizują w dwójkę, albo dołącza do nich jeden z kierowców Chipa Ganassiego z innej serii. Tym razem wybór padł na Hiszpana, który nie ukrywał, że chciałby w przyszłości wystąpić w Le Mans.
W zespole AF Corse #83 wystąpi Robert Kubica z Robertem Szwarcmanem i Yifeiem Ye.
LMP2
W klasie, która powraca do WEC tylko na 24-godzinny wyścig najważniejszy z polskiej perspektywy będzie zespół Inter Europol Competition. W barwach ekipy z Małopola pojadą Jakub Śmiechowski, Clement Novalak i Władisław Łomko.
Miejsca na ten rok nie znalazł zwycięzca z zeszłego roku – Albert Costa, którego miejsce w zespole Nielsen Racing zajął kierowca, z którym święcił największy sukces – Fabio Scherer. Kolegami zespołowymi Szwajcara będą David Heinemeier Hansson i znany kibicom IndyCar Kyffin Simpson.
Również w załogach United Autosports zaszły lekkie zmiany. W ekipie z amerykańską licencją oprócz Bena Keatinga pojadą Ben Hanley i Filipe Albuquerque, a z brytyjską flagą wystąpią Oliver Jarvis, Bijoy Garg i Nolan Siegel.
LMGT3
Na starcie zobaczymy 23 samochody klasy GT3 czyli o pięć więcej niż startuje w WEC. Dodatkowe załogi wystawią Proton Competition (Ford Mustang), JMW Motorsport (Ferrari), Inception Racing (McLaren), GR Racing (Ferrari) i Spirit of Race (Ferrari). Regulamin zabrania wystawiania samochodów innych marek niż te, które na stałe uczestniczą w WEC, a więc na starcie zobaczymy: dwa Astony Martiny, dwie Corvette, dwa BMW, pięć Ferrari, trzy Fordy, dwa Lamborghini, dwa Lexusy, trzy McLareny i dwa Porsche.
Będzie to ostatni wyścig w tym sezonie WEC dla Doriane Pin. Juniorka Mercedesa skupi się w pełni na F1 Academy i FRECA. Od 6h São Paulo zastąpi ją Rahel Frey, która już wcześniej jeździła w zespole Iron Dames.
Zanim danie główne sezonu czeka nas jeszcze sześciogodzinna rywalizacja na torze Spa w sobotę 11 maja. Następnie czeka nas okrągły miesiąc oczekiwania na pierwszy ryk silników w Le Mans.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.