- Rajd Dakar
- Informacja prasowa

Podróż powrotna do Bisha, kończąca etap 48H Chrono, wiodła przez 90-kilometrowy odcinek szarych wydm, które wielu zawodnikom sprawiły kłopoty. Później samochody i ciężarówki pokonały wielkie kaniony, gdzie na wąskich duktach świetnie czuł się Litwin Rokas Baciuška. Finałowa część trasy dla motocyklistów przebiegała przez stosunkowo łatwą partię wysokich płaskowyżów i odcinków wydm. Daniel Sanders, startujący jako siódmy, dogonił rywali i odniósł trzecie z rzędu zwycięstwo w Dakarze 2025. Ten wymagający, dwudniowy etap okazał się szczęśliwy dla Polaków – niemal wszyscy zanotowali awanse w swoich klasach.
- Rajd Dakar
- Informacja prasowa

Wyruszając z Bishy na dwudniową, 947-kilometrową pętlę na północny wschód od miasta, zawodnicy nie wiedzieli, gdzie spędzą niedzielną noc. Wiadomo było tylko, że będzie to jeden z sześciu biwaków między 491. a 671. kilometrem odcinka specjalnego. To najdłuższy odcinek specjalny w edycji 2025. Największym pechowcem niedzieli był Carlos Sainz, który dachował na wydmie swoim Fordem Raptorem. W poniedziałkowy poranek zawodnicy wyruszą w odstępach jednominutowych, aby dokończyć drugą część etapu 2. Nic jeszcze nie jest przesądzone, a zeszłoroczny triumfator wciąż jest w grze.
- Rajd Dakar
- Informacja prasowa

Trasa na południe od Bishy wznosi się na 1300 metrów n.p.m., a powietrze staje się coraz rzadsze. Spadek poziomu tlenu jest ledwo zauważalny, ale krajobraz się zmienia. W połowie odcinka specjalnego uczestnicy mieli mnóstwo pracy, eksplorując kaniony i wspinając się na usiane skałami piaszczyste płaskowyże. 412-kilometrowy etap był testem koncentracji i umiejętności surfowania po piasku. Podobnie jak na prologu dzień wcześniej, ponownie nikt nie był w stanie dorównać Australijczykowi Danielowi Sandersowi. Krzaki i drzewa na trasie były niekiedy trudne to ominięcia, ale 22-letni Seth Quintero zachował zimną krew i wygrał odcinek specjalny. Tymczasem reszta faworytów nie spieszyła się, mając przed sobą etap 48H Chrono.
- Rajd Dakar
- Informacja prasowa

Po 4700 km odcinków specjalnych i prawie 8000 km trasy 46. Dakar, piąty w Arabii Saudyjskiej dotarł do mety. Uczestnicy pokonali 12 ekstremalnie trudnych prób sportowych na trasie ze starożytnego miasta Al Ula do położonego nad Morzem Czerwonym Yanbu, z wydmami pustyni Empty Quarter pod drodze.
- Rajd Dakar
- Informacja prasowa

Audi tworzy historię: po raz pierwszy niskoemisyjny prototyp z napędem elektrycznym, akumulatorem wysokonapięciowym i konwerterem energii wygrywa najtrudniejszy na świecie rajd pustynny. Hiszpanie Carlos Sainz/Lucas Cruz w Audi RS Q e-tron zapewnili marce pierwsze zwycięstwo w Rajdzie Dakar po przejechaniu około 7900 kilometrów z przewagą 1 godz. 20 min. Linię mety przekroczyli również Mattias Ekström/Emil Bergkvist.
- Rajd Dakar
- Informacja prasowa

W Dakarze bardzo często rodzaj podłoża przesądza o wynikach. Zawodnicy pokonali do tej pory ponad 4700 km odcinków specjalnych. Duży wpływ na przebieg rywalizacji miały wydmy pustyni Empty Quarter i wulkaniczne skały pierwszego etapu. Czwartkowa trasa z Al Ula do Yanbu była momentem prawdy dla pretendentów do zwycięstwa. Na liczącym 420 km odcinku specjalnym liderzy starali się unikać przygód, a ich rywale musieli atakować. Ricky Brabec stanął na wysokości zadania, utrzymując prowadzenie w klasyfikacji motocykli pomimo etapowego zwycięstwa Rossa Brancha, a w samochodach Carlos Sainz wykorzystał niepowodzenie Sébastiena Loeba. Obydwaj liderzy są już bardzo blisko wygranej.
- Rajd Dakar
- Informacja prasowa

Dziesiąty etap Dakaru był pętlą ze startem i metą w Al Ula. Liczący 371 km odcinek specjalny wiódł głównie po terenie piaszczystym, sprzyjającym dużym prędkościom, niekiedy z kamienistymi sekcjami. Niezbędna była koncentracja na roadbooku pełnym niuansów. W rywalizacji motocyklistów kluczem do sukcesu była bezbłędna nawigacja, a w starciu załóg samochodowych unikanie uszkodzeń opon. Ricky Brabec jest o krok bliżej swojego drugiego zwycięstwa. Guerlain Chicherit i jego Hilux pokonali trasę szybciej niż wszyscy rywale. Walka pomiędzy Carlosem Sainzem i Sébastienem Loebem trwa.
Redakcja
Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Dariusz Szymczak
Jędrzej Bocian
Mikołaj Suchocki
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Julia Trusewicz
Bartosz Przyborowski
Kamil Niewiński
Mateusz Mrówczyński
Kamil Stukus
Mateusz Smorawski
Julia Pszowska
Paweł Rychlik
Jan Olczak