Ogier nowym liderem, wypadek Lefebvre'a na Panzerplatte

Sébastien Ogier wskakuje na pozycję lidera. Mistrz świata w fantastycznym stylu pokonał swoich rywali na odcinku Panzerplatte i wypracował przewagę 13,2 s nad Andreasem Mikkelsenem. Na trzecim miejscu plasuje się Thierry Neuville (+26,8 s). Poranek w sobotę przyniósł nam jednak mniej przyjemne momenty – jednym z nich był wypadek Stéphane Lefebvre'a na trasie ostatniego w pętli odcinka specjalnego.

Rywalizacja w sobotni poranek przebiegała znacznie spokojniej, niż w pierwszym dniu rajdu, jednak kierowcy mieli bardzo dużo problemów z odpowiednim doborem opon i w wielu przypadkach wybór okazał się nieprawidłowy. Zawodnikom nie pomagała pogoda – już od rana w Trewirze i okolicach pojawiały się delikatne opady deszczu, które niejednokrotnie towarzyszyły kierowcom na trasach odcinków specjalnych.

W sobotę do rywalizacji w ramach systemu Rally 2 powrócili Jari-Matti Latvala i Eric Camilli, którzy odpadli już na pierwszym piątkowym odcinku specjalnym (Latvala - problem ze skrzynią biegów, Camilli - wypadek).

Odcinki w drugim dniu rajdu przysporzyły sporo kłopotów kierowcom WRC – Thierry Neuville, Stéphane Lefebvre, Andreas Mikkelsen, Mads Østberg - wszyscy ci zawodnicy zmagali się z trudnymi warunkami na drogach i wyjeżdżali poza trasy. Do ostatniego odcinka nie działo się jednak nic poważnego – do czasu wypadku Stéphane Lefebvre'a. Francuska załoga przy prędkości 166 km/h wypadła z trasy i doznała obrażeń. Obaj zawodnicy byli jednak świadomi i zostali przetransportowani do szpitala.

Na czele po porannej pętli plasuje się Sébastien Ogier, który dzięki bardzo dobrej jeździe na odcinku Panzerplatte wyrobił sobie pokaźną przewagę nad Andreasem Mikkelsenem. „Najważniejszy jest odpowiedni dobór opon – to czyni bardzo dużą różnicę” – mówił mistrz świata.

Na drugim miejscu plasuje się Andreas Mikkelsen, a na trzecim – Thierry Neuville, który na czterech ostatnich kilometrach ostatniego oesu stracił wspomaganie kierownicy. „To nie był dobry poranek, dwa razy wypadłem z trasy, gdzie straciłem około siedmiu sekund, miałem też problem ze wspomaganiem kierownicy, co dało mi straty wynoszące 10-15 sekund. Popołudnie będzie zdradliwe: zmiany przyczepności, zmienna pogoda, problemy z doborem opon – to wszystko sprawia że jest naprawdę trudno” – mówił kierowca Hyundaia.

Na czwartym miejscu plasuje się kolejny kierowca koreańskiego teamu, Dani Sordo który traci zaledwie 1,6 s do Neuville'a. Piąte miejsce należy do Otta Tänaka. Choć Estończyk zapowiadał, że to może być trudny rajd, biorąc szczególnie pod uwagę to, że nie lubi asfaltowej nawierzchni, to regularnie plasuje się w pierwszej piątce i uzyskuje konkurencyjne czasy. Na szóstym miejscu plasuje się Mads Østberg, a za nim Hayden Paddon, który jest ostatnim kierowcą WRC w pierwszej dziesiątce. Za Nowozelandczykiem znajdują się: Tidemand, Lappi i Kremer. Dwaj ostatni są jednocześnie liderującą dwójką w kategorii WRC-2. Kremer stracił jednak prowadzenie, ze względu na przestrzelenie skrzyżowania. Niemiec skarżył się na bardzo niską przyczepność i trudną jazdę na miękkich oponach. Hubert Ptaszek i Maciek Szczepaniak awansowali podczas porannej pętli o jedną pozycję i wskoczyli na 10. miejsce. Polacy plasowali się dzisiaj w granicach 8-14 pozycji, a obecnie tracą do lidera 7:25.1 min.

W sobotę na kierowców czekają jeszcze cztery cztery odcinki specjalne. Początek o godzinie 15:38.

P Nr Załoga Zespół   Rezultat
1 1
Sébastien Ogier
Julien Ingrassia
Volkswagen Motorsport 1:43:21,1
2 9
Andreas Mikkelsen
Anders Jaeger
Volkswagen Motorsport II + 13,2
3 3
Thierry Neuville
Nicolas Gilsoul
Hyundai Motorsport + 26,8
4 4
Dani Sordo
Marc Marti
Hyundai Motorsport + 28,4
5 12
Ott Tänak
Raigo Mõlder
DMACK World Rally Team + 1:40,4
6 5
Mads Østberg
Ola Floene
M-Sport World Rally Team + 2:41,6
7 20
Hayden Paddon
John Kennard
Hyundai Motorsport N + 2:47,6
8 83
Pontus Tidemand
Jonas Andersson
Škoda Motorsport II + 4:57,2
9 32
Esapekka Lappi
Janne Ferm
Škoda Motorsport + 4:59,2
10 31
Armin Kremer
Pirmin Winklhofer
BRR Baumschlager Rallye & Racing Team + 5:27,5

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze