Sébastien Ogier zwycięzcą Rajdu Niemiec. Po trudnej szutrowej części sezonu, asfalty przynoszą przełamanie. To trzecie w tym sezonie zwycięstwo dla kierowcy Volkswagena. Francuz przez cały weekend pokazał równe, bardzo dobre tempo i pewnie dojechał do mety na pozycji lidera. Walka o pozostałe pozycje na podium była bardzo zacięta i została rozstrzygnięta dopiero na Power Stage. Ostatecznie to Dani Sordo wygrał rywalizację z Thierrym Neuvillem. Hiszpan pokonał swojego kolegę zespołowego o zaledwie 0,1 s.
Na niedzielę zaplanowane były cztery odcinki specjalne, jednak rozegrane zostały tylko trzy z nich. Trzeci oes ostatniego dnia rajdu został odwołany ze względu na zachowanie kibiców, którzy stali w niedozwolonej strefie.
Niedzielna rywalizacja przebiegała bez większych problemów i wypadków. Jednym z niewielu kierowców, którzy zmagali się z problemami był Thierry Neuville który wyjechał poza trasę na pierwszym oesie i zniszczył przednie skrzydło. Nie przeszkodziło to jednak Belgowi w dalszej walce o podium, tym bardziej że razem ze swoim kolegą zespołowym, Danim Sordo pokazał się z bardzo dobrej strony. Kierowcy Hyundaia zdominowali rywalizację i wygrali wszystkie odcinki specjalne. Dzięki temu mogli odskoczyć czasowo od Andreasa Mikkelsena, który walczył z nimi o miejsce na podium.
Power Stage padł łupem Thierry'ego Neuville'a, który dzięki temu mógł dopisać do swojego konta dodatkowe trzy punkty. Na drugim miejscu z dwoma dodatkowymi punktami uplasował się Jari-Matti Latvala, a na trzecim – Sébastien Ogier, który dopisał do swojego dorobku jedno oczko.
Mistrz świata ostatecznie dojechał do mety z przewagą wynoszącą 20,3 s i bardzo cieszył się z powrotu na najwyższy stopień podium.
„To wspaniałe uczucie, bardzo brakowało mi wygrywania. Wykorzystałem swoją szansę. To dobry wynik dla mistrzostw świata. Odbyłem bardzo ekscytującą walką z Andreasem, Thierrym i Danim, musiałem mocno naciskać by ich pokonać. To zwycięstwo dla Josta [szefa teamu, który odchodzi z zespołu po Rajdzie Niemiec] – powiedziałem mu że zrobiłem to dla niego”
– mówił mistrz świata. „Miło było widzieć tak ekscytującą walkę o drugie miejsce, mam nadzieję że takie sytuacje będą się zdarzać coraz częściej”.
Drugie miejsce zajął Dani Sordo, który o zaledwie 0,1 s pokonał Thierry'ego Neuville'a. Choć Belg już po raz kolejny w tym sezonie przegrał walkę o wyższą pozycję tak małą różnicą czasową, razem ze swoim pilotem bardzo cieszył się z uzyskanego wyniku.
„To dobra wiadomość, czuję się komfortowo. Chciałbym bardzo podziękować mojemu teamowi – możemy być zadowoleni z tego wyniku. Kolejne rajdy także rozgrywane będą na asfalcie – oczywiście mają inny charakter, ale powinno być interesująco. Mieliśmy bardzo dobre ustawienia asfaltowe na tę rundę, ale będziemy testować by kolejne były jeszcze lepsze”.
Na czwartym miejscu uplasował się Andreas Mikkelsen, który jeszcze wczoraj znajdował się na drugiej pozycji. W niedzielę Norweg miał jednak gorszą pozycję startową i choć przyznawał, że jedzie na maksimum możliwości, nie starczyło to do obrony drugiego miejsca, czy pozycji na podium.
Piąte miejsce zajął Hayden Paddon, a szóste Mads Østberg. Kolejni kierowcy czołowej dziesiątki to już zawodnicy WRC-2: Esapekka Lappi, Pontus Tidemand, Jan Kopecký i Armin Kremer. Tym samym Lappi stał się zwycięzcą Rajdu Niemiec w klasie WRC-2. Fin o ponad minutę pokonał drugiego Jana Kopecký'ego i o półtorej minuty trzeciego Armina Kremera.
„Wynik jest idealny. Źle zacząłem jazdę w piątek, ale wczoraj pojechałem najlepszy dzień na asfalcie w mojej karierze. Myślę, że mogę być bardzo dumny z tego co osiągnęliśmy”
– mówił Lappi.
Hubert Ptaszek i Maciej Szczepaniak uplasowali się na 9. miejscu w WRC-2. Polacy plasowali się dziś w granicach 9-11 miejsca, a ich strata do lidera ostatecznie wyniosła 10.30.5 min.
Po Rajdzie Niemiec w klasyfikacji generalnej dalej lideruje Sébastien Ogier, za którym plasują się: Andreas Mikkelsen i Hayden Paddon. Na czwarte miejsce wskoczył Thierry Neuville, a czołową piątkę uzupełnił Jari-Marri Latvala.
Kolejną rundą WRC miał być asfaltowy Rajd Chin, rozgrywany w połowie września. W ostatnim czasie podjęto jednak decyzję o jego odwołaniu z powodu złego stanu dróg, zniszczonych przez ulewne deszcze. W związku z tym następną rundą będzie Rajd Korsyki, który odbędzie się na przełomie września i października, w dniach 29 września-2 października.
P | Nr | Załoga | Zespół | Rezultat | |||
1 | 1 | Sébastien Ogier Julien Ingrassia |
Volkswagen Motorsport | 3:00:26,7 | |||
2 | 4 | Dani Sordo Marc Marti |
Hyundai Motorsport | + 20,3 | |||
3 | 3 | Thierry Neuville Nicolas Gilsoul |
Hyundai Motorsport | + 20,4 | |||
4 | 9 | Andreas Mikkelsen Anders Jæger |
Volkswagen Motorsport II | + 27,2 | |||
5 | 20 | Hayden Paddon John Kennard |
Hyundai Motorsport N | + 3:34,8 | |||
6 | 5 | Mads Østberg Ola Floene |
M-Sport World Rally Team | + 4:31,2 | |||
7 | 32 | Esapekka Lappi Janne Ferm |
Škoda Motorsport | + 8:36,8 | |||
8 | 83 | Pontus Tidemand Jonas Andersson |
Škoda Motorsport II | + 8:52,5 | |||
9 | 35 | Jan Kopecký Pavel Dresler |
Škoda Motorsport | + 9:44,2 | |||
10 | 31 | Armin Kremer Pirmin Winklhofer |
BRR Baumschlager Rallye & Racing Team | + 10:10,6 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.