Pierwsze szutry sezonu - zapowiedź Rajdu Meksyku

Koniec ze śniegiem i lodem. Już w najbliższy czwartek rozpocznie się rywalizacja kierowców w gorącym Meksyku - trzecia runda Rajdowych Mistrzostw Świata, która po raz trzynasty znalazła się w kalendarzu WRC. Będzie to pierwszy w tym sezonie rajd rozgrywany na szutrowej nawierzchni. W Meksyku kierowcy przejadą najdłuższy w całym sezonie odcinek – 80-kilometrowy Guanajuato.

O RAJDZIE

  • Brak Citroëna, który jeszcze przed sezonem zapowiedział, że nie przejedzie wszystkich rund w tym roku
  • Powrót do rywalizacji Martina Prokopa, którego w tym sezonie nie widzieliśmy jeszcze na rajdowych trasach
  • Jak co roku w Meksyku pojawia się niewielka liczba zawodników. W rajdzie wystartuje zaledwie 30 załóg, w tym 12 załóg WRC. Polacy będą mogli emocjonować się jazdą Huberta Ptaszka, u którego boku, podobnie jak w Szwecji, zasiądzie Maciej Szczepaniak
  • Dużą trudność stanowić będzie wspomniany 80-kilometrowy odcinek, przejeżdżany w niedzielny poranek. To najdłuższy oes na rajdowych trasach od 30 lat.

„Odcinek Guanajuato będzie dużym wyzwaniem zarówno dla nas, jak i dla samochodu. To ważne, by utrzymać odpowiedni poziom energii, by przejechać tak długi dystans. Nigdy nie jechałem tak długiego odcinka, ale razem z Andersem nie możemy się go doczekać” – stwierdził Andreas Mikkelsen.

„Najszybszym kierowcom przejechanie tego oesu powinno zająć około 52-53 minut. To co niepokoi mnie najbardziej, to decyzja o rozegraniu tego odcinka w niedzielę. Zupełnie inaczej wyglądałaby sytuacja, gdyby to był piątek rano, kiedy kierowcy nie są jeszcze zmęczeni. Jazda 80 km w niedzielę będzie bardzo interesująca. Musisz utrzymać równe tempo i wysoką koncentrację. Jednak co najważniejsze, trzeba być pewnym, że twoja kondycja fizyczna jest na najwyższym możliwym poziomie, umożliwiającym przejechanie takiego oesu” – dodał Benito Guerra, czołowy meksykański kierowca.

  • Kierowcy do przejechania będą mieli 21 odcinków specjalnych o łącznej długości 399,71 km
  • Ilość kilometrów do przejechania w poszczególnych dniach rajdu:

Czwartek – 5,69 km

Piątek – 145,15 km

Sobota – 152,40 km

Niedziela – 96,47 km

  • Zmiana Power Stage - stanowić go będzie odcinek Agua Zarca, który po raz pierwszy zostanie przejechany w sobotnie popołudnie.
  • Przetasowania w Hyundaiu: powrót do ustawień z Monte Carlo. W pierwszym zespole Hyundaia pojadą Thierry Neuville i Dani Sordo, zaś do drugiego zespołu powróci Hayden Paddon. Ze wszystkich kierowców Hyundaia w Rajdzie Meksyku najlepiej spisywał się Thierry Neuville, który dwukrotnie plasował się na trzecim stopniu podium
  • Rekordzistą wygranych w Rajdzie Meksyku jest Sébastien Loeb. Francuz 7 razy stawał na najwyższym stopniu podium

TRUDNOŚCI W MEKSYKU

  • Rajd Meksyku odbywa się na dużych wysokościach (najwyższy punkt znajduje się na poziomie 2746 m.n.p.m). Najtrudniejszym aspektem tego jest stopniowy spadek gęstości powietrza wraz ze wzrostem wysokości: to oznacza, że do komory spalania w silniku 1,6-litrowym z turbodoładowaniem trafia mniej paliwa. Inżynierowie poszczególnych zespołów musieli ciężko pracować nad rozwiązaniem problemu, jednocześnie dbając o to, by nie miało ono negatywnego wpływu na trwałość silnika, ale też pozwalało im na przeciwdziałanie obniżeniu wydajności nawet do 30 procent.
  • W harmonogramie znajduje się pięć oesów o długości powyżej 40 km

SETNY START W WRC DLA SEBASTIENA OGIERA I JULIENA INGRASSI

Pierwsza załoga Volkswagena rozpoczęła swoją wspólną przygodę właśnie w Meksyku w 2008 roku. Ogier i Ingrassia triumfowali w kategorii JWRC. Od tamtej pory stawali razem 36 razy na najwyższym stopniu podium. Francuzi powracają do Meksyku po to, by świętować 100 wspólny start w karierze

WYRÓWNANIE REKORDU DLA VOLKSWAGENA

Niemiecki zespół może wyrównać swój rekord wynoszący 12 wygranych z rzędu. Ostatnim razem taka passa trwała nieprzerwanie od Rajdu Australii 2013 do Rajdu Finlandii 2014 włącznie

WSPOMNIENIA Z POPRZEDNICH LAT

2014: Aby w niedzielę dotrzeć do León, gdzie znajdowała się baza rajdu, Thierry Neuville musiał uzupełnić piwem poziom płynu chłodzącego w swoim Hyundaiu i20

2015: W tym rajdzie powstał słynny hasztag #TiTänak za sprawą przygody Otta Tänaka. Na trzecim odcinku specjalnym Estończyk wjechał do jeziora, gdzie ... utopił swojego Forda Fiestę. Mechanikom M-Sportu udało się naprawić auto, a Tänak następnego dnia powrócił do rywalizacji i ostatecznie zajął 22 miejsce

HARMONOGRAM

Czwartek, 3 marca/Piątek 4 marca

16:00 - Shakedown

3:10 - SS1 - Street Stage Guanajuato (1,09 km)

4:30 - SS2 - Super Special 1 (2,30 km)

4:35 - SS3 - Super Special 2 (2,30 km)

Piątek, 4 marca

16:18 - SS4 - El Chocolate 1 (54,21 km)

17:41 - SS5 - Las Minas 1 (15,36 km)

19:14 - SS6 - Street Stage León 1 (1,41 km)

21:27 - SS7 - El Chocolate 2 (54,21 km)

22:50 - SS8 - Las Minas 2 (15,36 km)

00:20 - SS9 - Super Special 3 (2,30 km)

00:25 - SS10 - Super Special 4 (2,30 km)

Sobota, 5 marca

15:53 - SS11 - Ibarrilla (30,38 km)

17:11 - SS12 - Otates 1 (42,62 km)

18:14 - SS13 - El Brinco 1 (7,15 km)

21:08 - SS14 - Agua Zarca 1 (16,47 km)

22:36 - SS15 - Otates 2 (42,62 km)

23:39 - SS16 - El Brinco 2 (7,15 km)

00:34 - SS17 - Super Special 5 (2,30 km)

00:39 - SS18 - Super Special 5 (2,30 km)

03:35 - SS19 - Street Stage León 2 (1,41 km)

Niedziela, 6 marca

15:03 - SS20 - Guanajuato (80 km)

19:08 - SS21 - Agua Zarca 2 Power Stage (16,47 km)

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze