Latvala: Zmieniony Rajd Finlandii będzie dużym wyzwaniem

Zdaniem Jari-Mattiego Latvali tegoroczny Rajd Finlandii będzie większym wyzwaniem dla kierowców w porównaniu z poprzednią edycją, ze względu na znacznie zmienione trasy. Fin w swoich wypowiedziach skupia się na odcinku Ouninpohja, który rajdowcy przejadą w przeciwnym kierunku, niż zazwyczaj.

Tegoroczny harmonogram Rajdu Finlandii został zmieniony aż w 43%, w porównaniu z poprzednim sezonem. Kierowcy do przejechania będą mieli 24 odcinki specjalne (podczas gdy rok temu było ich tylko 20), których łączna długość wyniesie 334 km.

„Z roku na rok zmieniamy delikatnie trasy ze względu na chęć utrzymania interesującego wydarzenia dla kibiców. Jest to korzystne także i dla mieszkańców, ponieważ brak niektórych miejscowości w harmonogramie sprawia, że mogą oni odpocząć i cieszyć się rajdem, jak normalni kibice, podczas gdy za rok znowu stają się aktywni w przygotowaniach do rajdu w swoim mieście” – mówił zastępca dyrektora zawodów, Kari Nuutinen.

Jazda na słynnej 33-kilometrowej Ouninpohji będzie dla kierowców pewną nowością, ponieważ w czasie tegorocznej edycji Rajdu Finlandii przejadą oni ten odcinek w całości w odwróconym kierunku, po raz pierwszy od 1994 roku.

„To będzie duże wyzwanie” – przyznał kierowca Volkswagena, Jari-Matti Latvala dla którego Rajd Finlandii jest domową rundą.

„W porządku, w 2008 przejechaliśmy połowę tego odcinka, ale to była mała droga - wcześniej nie jechaliśmy szybszą, szeroką trasą w tym kierunku. Wyzwanie będzie polegało na tym, aby dowiedzieć się gdzie są hopki i jak będzie reagował samochód na jazdę w tych miejscach”.

Zdaniem Latvali jednym z trudniejszych aspektów tego odcinka będzie przejazd na słynnej „Yellow House Jump”, która swoją nazwę zawdzięcza ulokowaniu obok...żółtego domu (niegdyś białego, z czasem przemalowanego na żółty kolor).

{youtube}cskCmzaMM28{/youtube}

„Wszyscy dobrze znamy tę hopkę i wiemy jak zachować się w tym miejscu, jednak jadąc w drugą stronę, to może być całkiem trudne. Nasza prędkość będzie naprawdę duża, będziemy jechać na maksimum możliwości przez dużą część odcinka, dlatego może to być dość nieprzyjemne”.

Rajd Finlandii to w tym momencie najszybszy rajd w kalendarzu, z kolei Ouninpohja była najszybszym odcinkiem w 2015 roku, ze średnią prędkością wynoszącą 126 km/h. Jazda w drugą stronę sprawi jednak, że prędkość ta może się nieco zmniejszyć.

„Może to właśnie dlatego organizatorzy poczynili zmiany” - zastanawiał się Latvala. „Patrząc na trasy, jestem zadowolony z tego co widzę. Mamy wiele odcinków do przejechania i podoba mi się to – oznacza to, że fani będą mieli wiele radości z oglądania rajdu”.

„Zwykle, gdy odcinek przejeżdżany jest w drugą stronę, prędkość trochę spada, ale dzieje się tak tylko raz, podczas pierwszego przejazdu” – dodał dyrektor rajdu, Kai Tarkiainen w rozmowie z Autosportem. „Organizatorzy mogą zrobić bardzo niewiele w kwestii średnich prędkości, jako że drogi na których odbywa się rajd nie dają wielu możliwości manewru” (ze względu na ich charakter, wpływający na duże prędkości).

Rajd Finlandii odbędzie się na w środku lata, w dniach 28-31 lipca.

Źródło: autosport.comwrc.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze