Znamy pierwsze szczegóły sezonu 2013

Więcej wyścigów i zmiany w klasach samochodów. Tak w skrócie można opisać zmiany, jakie Eurosport Events przygotowało na przyszły sezon Pucharu Europy Samochodów Turystycznych.

Zamiast czterech weekendów ETCC, jak było to w tym sezonie, w przyszłym roku będzie ich pięć. Trzy z nich odbędą się, podobnie jak w tym roku, podczas rund Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych - 24 marca na torze Monza, 28 kwietnia na Slovakia Ring i 19 maja na Hungaroringu.

Dwie pozostałe rundy odbędą się niezależnie od innych serii. 14 lipca puchar zawita do Włoch. Nieznane jest jeszcze miejsce rywalizacji, jednak w tym sezonie był to tor Imola. Sezon zakończy się znacznie później, niż w tym roku, bo 6 października na czeskim torze Brno. Ten wyścig nie jest jeszcze potwierdzony. Ostateczny kalendarz poznamy 15 grudnia, podczas spotkania Światowej Rady Sportów Motorowych FIA.

1 24 marca Monza, Włochy (runda WTCC)
2 28 kwietnia Slovakia Ring, Słowacja (runda WTCC)
3 19 maja Hungaroring, Węgry (runda WTCC)
4 14 lipca Włochy (tor nieznany)
5 6 października Brno, Czechy (tor do potwierdzenia)

Zmiany nie ominą struktury klas pucharu. Klasa Super 2000 pozostanie najszybszą klasą pucharu, jak jest to od powstania serii w 2005 roku. Wprowadzona w tym roku klasa Single Make Trophy dla samochodów z pucharów monomarkowych (największą popularnością cieszą się auta SEAT Leon Supercopa) okazała się być sukcesem i będzie kontynuowana w przyszłym roku, podobnie jak wprowadzona w 2007 roku klasa Super 1600. Z rywalizacji znikną auta Super Production. Ta klasa od kilku lat nie wzbudzała zainteresowania zespołów i zadecydowano o jej likwidacji.

W klasach Super 2000 i Super 1600 kierowcy rywalizować będą o Puchar Europy. Kierowcy Single Make Trophy będą rywalizować o trofeum dla najlepszego w swojej klasie. Ponownie przyznany będzie także Puchar Narodów dla narodowej organizacji, której kierowcy uzyskają najwięcej punktów.

Wszyscy startujący kierowcy uczestniczyć będą także w Trofeum Yokohamy. Na koniec każdej rundy sześciu kierowców z każdej klasy, którzy uzyskali najwięcej punktów podczas weekendu otrzymają nagrody pieniężne. Pula nagród na sezon 2013 wynosi 220 tysięcy euro.

Kompletną nowością będzie natomiast Puchar Kobiet, działający na takiej samej zasadzie jak Trofeum Yokohamy. Pula nagród ma wynosić około 10 tys. euro za weekend, w zależności od liczby uczestniczek.

Dużą uwagę organizatorzy kładą na transmisje telewizyjne. W przypadku rund towarzyszących WTCC, emitowany będzie godzinny program podsumowujący na Eurosporcie, a rundy niezależne od WTCC będą transmitowane na żywo.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze