Ostatnie testy DTM przed homologacją

Wszyscy trzej producenci Deutsche Tourenwagen Masters uczestniczyli w pierwszych tegorocznych testach na portugalskim torze Algarve. Była to jednocześnie ostatnia okazja do sprawdzenia samochodów przed terminem złożenia dokumentów homologacyjnych 1 marca.

Jedną z najważniejszych zmian na sezon 2017 DTM są nowe, bardziej miękkie opony, których wprowadzenie wiąże się z zakazem stosowania koców grzewczych. To właśnie na zapoznaniu się z nowym produktem marki Hankook najwięcej czasu spędziły zespoły Audi, BMW i Mercedesa-AMG.

Audi na pierwszy dzień jazd sprowadziło byłego mistrza serii Mattiasa Ekströma. Po całym dniu jazd oddał on samochód dwóm nowym regularnym kierowcom serii – Loïcowi Duvalowi i René Rastowi, którzy podzielili pomiędzy siebie drugi dzień jazd. Na ostatni dzień za kierownicę auta z fabryki w Neuburgu zasiadł Jamie Green.

Mercedes-AMG postanowił przejechać tyle okrążeń, ile to tylko możliwe. Kierowcy marki ze Stuttgartu Gary Paffett, Paul Di Resta i pozyskany z Audi Edoardo Mortara ukończyli łącznie 438 okrążeń.

BMW jako jedyne przywiozło do Portugalii jedynie dwóch kierowców. Augusto Farfus testował M4 DTM we wtorek i środę, a w czwartek jego obowiązki przejął aktualny mistrz serii Marco Wittmann.

Czasy okrążeń nie były oficjalnie mierzone w trakcie testów w Portugalii. Kolejna tura przedsezonowych jazd odbędzie się we włoskim Vallelunga w dniach 14-17 marca, gdzie zobaczymy już samochody w pełnej specyfikacji 2017.

Źródło: touringcartimes.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze