Kelvin van der Linde wygrywa po 1,5 roku przerwy

Kelvin van der Linde został 11. zwycięzcą w 13 tegorocznych wyścigach Deutsche Tourenwagen Masters. Kierowca z RPA wygrał po raz pierwszy od Hockenheim w 2021 roku.

Przedostatni weekend wyścigowy sezonu 2023 odbywa się na torze Red Bull Ring. Pole position na mokrym torze wywalczył Laurin Heinrich, który pokonał w kwalifikacjach Kelvina van der Linde oraz Ayhancana Güvena.

Sobotni wyścig rozpoczynał się na przesychającym, choć wciąż mokrym torze i tylko nieliczni zawodnicy z końca stawki zaryzykowali start na gładkich oponach, co nie przyniosło im żadnych korzyści.

Heinrich utrzymał prowadzenie po starcie, a na drugie miejsce awansował Güven. Van der Linde utknął po zewnętrznej stronie toru i spadł aż na piątą lokatę, wyprzedzony też przez Maro Engela i Thomasa Preininga. Na szóste miejsce wyszedł René Rast, wyprzedzając Dennisa Olsena, natomiast prowadzący w klasyfikacji Mirko Bortolotti pozostał na dziesiątej pozycji.

Engel próbował początkowo agresywnie atakować Güvena, lecz ten skutecznie bronił drugiej lokaty, co pozwoliło jego zespołowemu koledze Heinrichowi zbudować dwusekundową przewagę na czele stawki. Za nimi, van der Linde wyprzedził Preininga na 7. okrążeniu, a jego śladami podążył Rast.

Güven w końcu poległ w swojej obronie po dziesięciu okrążeniach i szybko spadł na piątą pozycję, wyprzedzony przez Engela, van der Linde i Preininga. Kilka kółek później tureckiego zawodnika wyprzedził również Bortolotti, który przebił się na siódmą lokatę.

Pomimo uporania się z przeszkodą w postaci wolniejszego Porsche, Engel nie zbliżał się do prowadzącego Heinricha i na przetasowania trzeba było poczekać aż do zjazdów do boksów.

Jako jeden z pierwszych do alei serwisowej po opony na suchą nawierzchnię zjechał startujący z 26. pozycji Ricardo Feller, który do tego czasu zdołał przebić się na 12. miejsce. Güven zjechał po nowe opony okrążenie później, a na kolejnym kółku to samo zrobili van der Linde i Olsen. Heinrich, Preining i Engel zwlekali jeszcze jedno okrążenie.

Mechanicy Landgraf zmienili opony u Engela szybciej niż ekipa Team Bernhard Heinrichowi. Kierowca Mercedes-AMG szybciej rozgrzał też swoje opony i zaczął agresywnie atakować dotychczasowego lidera wyścigu.

Heinrich zdołał obronić się przed Engelem, lecz obu objechał van der Linde, wykorzystując swoje rozgrzane opony. Na wcześniejszym zjeździe skorzystał także Feller, który awansował na piątą pozycję.

Po zamknięciu alei serwisowej na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, spowodowany kolizją Clemensa Schmidta z Thierrym Vermeulenem, po której ten drugi utknął na żwirowym poboczu.

Gdy wyścig został wznowiony, van der Linde i Heinrich odjechali od Engela, który musiał bronić się przed atakami Preininga. Kierowca Manthey EMA wyprzedził rywala z Landgraf na 30. okrążeniu, lecz zrobił to uderzając w Mercedesa-AMG i został poinstruowany do oddania pozycji.

Preining musiał oddać przynajmniej dwie pozycje, bowiem wypchniętego poza tor Engela wyprzedził Feller. Gdy kierowca Porsche przepuszczał swojego rywala, obu ich minął Rast, awansując na czwartą lokatę.

Trzykrotny mistrz DTM spędził pozostałą część wyścigu atakując Fellera w walce o najniższy stopień podium, co ostatecznie mu się nie udało i przegrał na mecie o 0,268 sekundy. Van der Linde tymczasem zmierzał niezagrożony do mety po swoje pierwsze zwycięstwo w sezonie 2023, z kolei Heinrich finiszował na drugim miejscu.

Engel utrzymał się przed Preiningiem i dojechał do mety piąty. Siódmy był Luca Stolz, a pierwszą dziesiątkę uzupełnili Marco Wittmann, Mirko Bortolotti i Dennis Olsen.

Na trzy wyścigi przed końcem sezonu Bortolotti pozostaje liderem tabeli, z 6-punktową przewagą nad Preiningiem. Feller zbliżył się do lidera na 22 punkty.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze