Ekström triumfatorem na Hockenheim, Audi mistrzem producentów

Mattias Ekström w świetnym stylu odniósł zwycięstwo podczas finału sezonu Deutsche Tourenwagen Masters rozegranego na torze Hockenheim. Podium uzupełnili kolejni reprezentanci Audi – Mike Rockenfeller i Jamie Green – które dzięki temu zostało najlepszym tegorocznym producentem.

Miguel Molina wystartował z pole position, ale zaraz potem wyprzedził go Ekström. Hiszpan zrewanżował się już kilka zakrętów dalej, jednak na następnym okrążeniu popełnił podczas mocnego dohamowania, wskutek czego stracił cztery pozycje.

Jamie Green wyprzedził Ekströma na trzecim okrążeniu wychodząc na prowadzenie, a następnie zaczął systematycznie oddalać się od reszty stawki. Również Pascal Wehrlein – który zaliczył świetny start – objechał Ekströma, który wykorzystywał wolniejsze standardowe opony.

Runda obowiązkowych pit stopów została rozpoczęta przez Bruno Spenglera na 14. okrążeniu, kiedy to Kanadyjczyk założył standardowe opony. Molina zrobił to samo na 18. okrążeniu, ale kluczowym momentem był zjazd Mattias Ekströma, który na 21. kółku zjechał po opcjonalną mieszankę.

Z kolei Pascal Wehrlein i Timo Scheider jednocześnie pojawili się w alei serwisowej. Mechanicy Audi byli szybsi, jednak Mercedes został wypuszczony ze stanowiska dokładnie w momencie, kiedy przejeżdżał obok niego Scheider, przez co oba auta jechały obok siebie do końca alei, gdzie na wyższą pozycję wyszedł Wehrlein. Kierowca Mercedesa otrzymał jednak za ten incydent karę przejazdu przez boksy tracąc kilka pozycji.

Gwiazdą drugiej części wyścigu był Mattias Ekström, który z ósmego miejsca przebijał się przez stawkę mając tempo nawet o dwie sekundy na okrążeniu lepsze niż zawodnicy przed nim. Po zaledwie 10 okrążeniach był drugi, tuż za plecami Greena.

Tymczasem doszło do kontaktu między Danim Juncadellą a Bruno Spenglerem, w wyniku którego młody Hiszpan przebił oponę i wylądował w barierach. Na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa, który dyktował tempo przez trzy okrążenia, podczas gdy sędziowie usuwali Mercedesa z pułapki żwirowej.

Wyścig wznowiono na dwa okrążenia przed metą, a Ekström bezproblemowo to wykorzystał wyprzedzając Greena i obejmując prowadzenie. Brytyjczyk miał problemy z utrzymaniem właściwej temperatury opon, przez co stracił kolejną pozycję na rzecz Mike’a Rockenfellera. W podobny sposób Paul Di Resta wyprzedził Marco Wittmanna, który również odzyskiwał pozycje w ciągu kilku ostatnich okrążeń.

Tradycyjny wystrzał sztucznych rozpoczął się w momencie przekroczenia linii mety przez Mattiasa Ekströma, który odniósł drugie zwycięstwo z rzędu zapewniając sobie tym samym tytuł wicemistrza. Drugi był Rockenfeller przed Greenem. Paul Di Resta zajął czwarte miejsce, a Marco Wittmann piąte. Timo Scheider finiszował jako szósty, a pierwszą dziesiątkę uzupełnili Robert Wickens, Miguel Molina i Antonio Felix Da Costa.

Na ostatnim okrążeniu doszło także do kolizji Witalija Pietrowa z Adrienem Tambay’em, co spowodowało wyjazd samochodu bezpieczeństwa na okrążeniu zjazdowym, ale nie powstrzymało to niektórych kierowców przed kręceniem bączków dla kibiców.

Dzięki dominacji w ostatnim wyścigu ​​Audi zwyciężyło w klasyfikacji producentów mając 30 punktów przewagi nad BMW.

Sezon 2014 Deutsche Tourenwagen przeszedł już do historii. Tytuły zdobyli Marco Wittmann wśród kierowców, BMW Team RMG wśród zespołów i Audi Sport wśród producentów.

Poz Kierowca Samochód Rezultat/strata
1 Mattias Ekström 1h 8:37.604
2 Mike Rockenfeller +2.402
3 Jamie Green +3.914
4 Paul Di Resta +4.163
5 Marco Wittmann +4.962
6 Timo Scheider +6.540
7 Martin Tomczyk +7.526
8 Robert Wickens +10.344
9 Miguel Molina +11.104
10 António Félix da Costa +12.198

Pełne wyniki

Źródło: www.TouringCarTimes.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze