Mniej opon, więcej DRS-u

Na zaledwie pięć tygodni przed rozpoczęciem sezonu promotor DTM – firma ITR e.V. podała kolejne szczegóły dotyczące zmian w tegorocznych przepisach technicznych, które mają na celu zwiększenie widowiska dla widzów.

Wcześniej ogłoszono nowy format weekendu wyścigowego, który od tego roku będzie składał się z dwóch – w pełni punktowanych – wyścigów oraz dwóch 20-minutowych sesji kwalifikacyjnych.

Ponieważ w tym roku zrezygnowano z opon opcjonalnych, cała rywalizacja zostanie przeprowadzona na jednej mieszance opon dostarczonej przez Hankooka. Dziś ogłoszono, że każdy kierowca będzie miał do dyspozycji tylko cztery komplety opon na obie sesje kwalifikacyjne i wyścigi, co zwiększy presję na efektywne zarządzanie strategiami przez zespoły.

W celu zwiększenia liczby manewrów wyprzedzania używanie DRS (Drag Reduction System) będzie dopuszczone do trzech razy na okrążenie, a jego użycie będzie możliwe tak długo, jak strata do poprzedzającego zawodnika będzie mniejsza niż dwie sekundy na linii startu/mety. Z kolei tylne skrzydło będzie ustawione nieco niżej – otrzyma ono nachylenie pod kątem 16 stopni, co ma na celu osiągnięcie większych prędkości w strefach DRS.

Hans Werner Aufrecht, prezes ITR e.V., traktuje widzów jako kluczowy element tego sezonu: „Zapewnienie widzom porywających wyścigów samochodowych i najwyższej klasy rozrywki stanowi najwyższy priorytet. Aby to zrobić, konieczne są spektakularne manewry wyprzedzania na torze i ekscytujące wyścigi aż do ostatniego okrążenia i to jest dokładnie to, co DTM będzie dostarczać przez wiele lat”.

Pierwszy weekend DTM w tym sezonie jest zaplanowany na 2-3 maja w Hockenheim.

Źródło: www.TouringCarTimes.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze