Różnice w wadze samochodów na Norisring

Podczas trzeciego weekendu wyścigowego Niemieckich Mistrzostw Samochodów Turystycznych największa różnica wagi samochodów będzie wynosiła 35 kilogramów. Liderzy klasyfikacji – zespół Audi, pojadą najcięższymi autami, a marka BMW zdecydowała się na dużo lżejszą wersję wyścigową.

Audi prowadzi we wszystkich klasyfikacjach obecnego sezonu DTM. Konkurencyjne zespoły zastanawiają się, co może decydować o tak dobrych wynikach rywali. Tydzień temu mówiono o niesprawiedliwym przydziale opon, dziś dyskutuje się o różnych wagach samochodów. Ośmiu zawodników Audi prowadzi najcięższe auta w stawce. Kierowcy Mercedesa tracą co najmniej 10 kg, a BMW nawet 35 kg do ciężaru samochodów z Ingolstadt.

Najcięższe auta na Norisring będą pilotować Edoardo Mortara (Abt) oraz Mike Rockenfeller (Phoenix). Lider klasyfikacji kierowców, Jamie Green (Rosberg), a także Mattias Ekström (Abt-Sportsline) tracą do tych aut 1.137,5kg. Druga siła stawki, czyli Mercedes, przedstawia najbardziej zbliżone wagi samochodów swoich reprezentantów. Natomiast marka BMW zajmująca obecnie trzecie miejsce w klasyfikacji producentów, pojedzie najlżejszymi autami w najbliższym wyścigu. Regulamin mówi, że ciężar samochodu od fazy wyjściowej może podwyższyć się do 20kg lub zmaleć do 15 kg. Wszystkie zespoły mieszczą się więc w regulaminowej skali.

Waga samochodów podczas weekendu wyścigowego na Norisring

1.105 kg: Tom Blomqvist (RBM-BMW): -5/-5
1.105 kg: Antonio Felix da Costa (Schnitzer-BMW): -5/-5
1.105 kg: Augusto Farfus (RBM-BMW): -5/-5
1.105 kg: Timo Glock (MTEK-BMW): -5/-5
1.105 kg: Bruno Spengler (MTEK-BMW): -5/-5
1.105 kg: Martin Tomczyk (Schnitzer-BMW): -5/-5
1.105 kg: Marco Wittmann (RMG-BMW): -5/-5
1.107,5 kg: Maxime Martin (RMG-BMW): -2,5/-2,5
1.120 kg: Lucas Auer (ART-Mercedes): 0/0
1.120 kg: Paul di Resta (HWA-Mercedes): 0/0
1.120 kg: Maximilian Götz (Mücke-Mercedes): 0/0
1.120 kg: Daniel Juncadella (Mücke-Mercedes): 0/0
1.120 kg: Gary Paffett (ART-Mercedes): 0/0
1.120 kg: Christian Vietoris (HWA-Mercedes): 0/0
1.120 kg: Pascal Wehrlein (HWA-Mercedes): 0/0
1.120 kg: Robert Wickens (HWA-Mercedes): 0/0
1.130 kg: Adrien Tambay (Abt-Audi): +2,5/+2,5
1.135 kg: Miguel Molina (Abt-Sportsline-Audi): +5/+5
1.135 kg: Nico Müller (Rosberg-Audi): +2,5/+5
1.135 kg: Timo Scheider (Phoenix-Audi): +5/+5
1.137,5 kg: Mattias Ekström (Abt-Sportsline-Audi): +5/+5
1.137,5 kg: Jamie Green (Rosberg-Audi): +5/+5
1.140 kg: Edoardo Mortara (Abt-Audi): +5/+5
1.140 kg: Mike Rockenfeller (Phoenix-Audi): +5/+5

Źródło: motorsport-total.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze