Wittmann zwycięża w pierwszym wyścigu, BMW deklasuje na Zandvoort

Urzędujący mistrz świata, Marco Wittmann potwierdził swoją klasę, odnosząc zwycięstwo w pierwszym wyścigu serii DTM na holenderskim torze Zandvoort. Startujący z pole position Augusto Farfus musiał zadowolić się czwartym miejscem.

Kwalifikacje

Wcześniejsze przypuszczenia dotyczące możliwości BMW w ten weekend zdają się potwierdzać po wywalczeniu przez Augusto Farfusa pierwszego pole position w DTM od prawie dwóch lat.

Po uzyskaniu najlepszego czasu w ostatniej sesji treningowej, Farfus uzyskał czas 1:31.266 dający pierwsze pole startowe na 3 minuty przed zakończeniem czasówki.

BMW zdaje się dominować w ten weekend. Kierowcy tej ekipy zajęli cztery pierwsze pola startowe, zaś siedmiu z ośmiu wszystkich zawodników startujących w tych samochodach uzyskało czasy dające pierwszą dziesiątkę.

„Minęło sporo czasu od ostatniego razu, kiedy byłem na pole position. Myślę, że w ten weekend dysponujemy dobrym balastem i wszystko się układa po naszej myśli. Warunki na torze stale się poprawiały; byłem w stanie złożyć dobry czas okrążenia i jestem z tego bardzo szczęśliwy” – powiedział Augusto Farfus, który po raz ostatni startował z pierwszego pola w 2013 roku na torze Nürburgring.

Za plecami Brazylijczyka było bardzo ciekawie. Na kolejnych dwóch pozycjach znaleźli się urzędujący mistrz świata, Marco Wittmann oraz António Félix Da Costa, którzy uzyskali identyczny czas, a do pole position stracili zaledwie 0.008 sek. Z racji tego, że Wittmann swój czas uzyskał wcześniej, to on wystartuje do wyścigu z drugiego pola. Da Costa swoje finalne okrążenie rozpoczął od rekordu w pierwszym sektorze, jednak nie był w stanie zamienić tego na pierwsze pole startowe. „Mam nieco mieszane uczucia. Myślę, że byliśmy w stanie zgarnąć pole position” – powiedział po kwalifikacjach da Costa.

Wyniki:

P Nr Kierowca Zespół Rezultat
1 18 Augusto Farfus BMW Team RBM 1:31.266
2 1 Marco Wittmann BMW Team RMG + 0.008
3 13 António Félix Da Costa BMW Team Schnitzer + 0.008
4 36 Maxime Martin BMW Team RMG + 0.097
5 2 Gary Paffett ART Grand Prix + 0.304
6 53 Jamie Green Audi Sport Team Rosberg + 0.361
7 16 Timo Glock BMW Team MTEK + 0.381
8 31 Tom Blomqvist BMW Team RBM + 0.384
9 7 Bruno Spengler BMW Team MTEK + 0.390
10 17 Miguel Molina Audi Sport Team Abt Sportsline + 0.402
11 27 Adrien Tambay Audi Sport Team Abt + 0.420
12 48 Edoardo Mortara Audi Sport Team Abt + 0.435
13 99 Mike Rockenfeller Audi Sport Team Phoenix + 0.469
14 77 Martin Tomczyk BMW Team Schnitzer + 0.492
15 94 Pascal Wehrlein HWA AG + 0.509
16 51 Nico Müller Audi Sport Team Rosberg + 0.517
17 8 Christian Vietoris HWA AG + 0.589
18 6 Robert Wickens HWA AG + 0.589
19 5 Mattias Ekström Audi Sport Team Abt Sportsline + 0.739
20 22 Lucas Auer ART Grand Prix + 0.875
21 10 Timo Scheider Audi Sport Team Phoenix + 0.949
22 3 Paul di Resta HWA AG + 0.985
23 12 Daniel Juncadella Mücke Motorsport + 0.998
24 84 Maximilian Götz Mücke Motorsport + 1.298

Wyścig

W wyścigu dominacja BMW została jeszcze bardziej podkreślona. Na pierwszym miejscu dojechał mistrz świata z poprzedniego sezonu, Marco Wittmann, zaś kierowcy ekipy z Bawarii zajęli pierwszych siedem miejsc.

Ruszający do wyścigu z drugiego pola Wittmann wystartował najlepiej z całej czołówki i wyprzedził zdobywcę pole position, Augusto Farfusa w zakręcie 1. Brazylijczyk spadł na czwartą pozycję, zaś António Félix Da Costa i Maxime Martin również mieli problemy z utrzymaniem swoich pozycji w pierwszych zakrętach toru Zandvoort. Po kilku chwilach Wittmann i da Costa odjechali od reszty stawki. Portugalczyk przez cały wyścig szukał okazji na wyprzedzenie mistrza świata.

W końcowych 10 minutach wyścigu starał się w każdy możliwy sposób dobrać się do skóry Wittmanna, m. in. blokując swoje koła kilkakrotnie na dohamowaniu do zakrętu 1, jednak ostatecznie Wittmann obronił swoją pozycję do samej linii mety. Dzięki zwycięstwu przesunął się w klasyfikacji generalnej kierowców z 15 na 6 miejsce.

Dla António Félix Da Costy to pierwsze podium w dotychczasowych startach w serii DTM. Poprzedni najlepszy rezultat to ósme miejsce zajęte w poprzednim sezonie na Hungaroringu. Podium wyścigu uzupełnił zaś Maxime Martin, który przez zdecydowaną większość wyścigu jechał dwie sekundy za walczącą ze sobą dwójką, jednak nie był w stanie zmniejszyć tej straty.

Wyścig lidera klasyfikacji generalnej, Jamiego Greena zakończył się w żwirowej pułapce w zakręcie 9 po popełnieniu błędu będąc na szóstej pozycji w wyścigu.

Po raz pierwszy skorzystano z tak zwanych wolnych stref, który ma być alternatywą dla samochodu bezpieczeństwa. Adrian Tambay otrzymał karę przejazdu przez aleję serwisową właśnie za zbyt szybką jazdę w wolnej strefie, tracąc szanse na zdobycie punktów. Były kierowca Formuły 1, Paul di Resta, zakończył swój wyścig na pierwszym okrążeniu po uderzeniu w bandę.

Wyniki wyścigu:

P Nr Kierowca Zespół Rezultat
1 1 Marco Wittmann BMW Team RMG 25 okr.
2 13 António Félix Da Costa BMW Team Schnitzer + 0.464
3 36 Maxime Martin BMW Team RMG + 2.229
4 18 Augusto Farfus BMW Team RBM + 3.768
5 7 Bruno Spengler BMW Team MTEK + 4.514
6 16 Timo Glock BMW Team MTEK + 6.054
7 31 Tom Blomqvist BMW Team RBM + 7.273
8 99 Mike Rockenfeller Audi Sport Team Phoenix + 7.837
9 51 Nico Müller Audi Sport Team Rosberg + 8.677
10 94 Pascal Wehrlein HWA AG + 9.041
11 2 Gary Paffett ART Grand Prix + 12.217
12 8 Christian Vietoris HWA AG + 12.906
13 5 Mattias Ekström Audi Sport Team Abt Sportsline + 15.738
14 10 Timo Scheider Audi Sport Team Phoenix + 17.847
15 84 Maximilian Götz Mücke Motorsport + 20.492
16 12 Daniel Juncadella Mücke Motorsport + 24.636
17 22 Lucas Auer ART Grand Prix + 25.656
18 27 Adrien Tambay Audi Sport Team Abt + 30.023
NSK 53 Jamie Green Audi Sport Team Rosberg
NSK 6 Robert Wickens HWA AG
NSK 17 Miguel Molina Audi Sport Team Abt Sportsline
NSK 48 Edoardo Mortara Audi Sport Team Abt
NSK 77 Martin Tomczyk BMW Team Schnitzer
NSK 3 Paul di Resta HWA AG

Źródło: autosport.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze