Urzędujący mistrz świata, Marco Wittmann potwierdził swoją klasę, odnosząc zwycięstwo w pierwszym wyścigu serii DTM na holenderskim torze Zandvoort. Startujący z pole position Augusto Farfus musiał zadowolić się czwartym miejscem.
Kwalifikacje
Wcześniejsze przypuszczenia dotyczące możliwości BMW w ten weekend zdają się potwierdzać po wywalczeniu przez Augusto Farfusa pierwszego pole position w DTM od prawie dwóch lat.
Po uzyskaniu najlepszego czasu w ostatniej sesji treningowej, Farfus uzyskał czas 1:31.266 dający pierwsze pole startowe na 3 minuty przed zakończeniem czasówki.
BMW zdaje się dominować w ten weekend. Kierowcy tej ekipy zajęli cztery pierwsze pola startowe, zaś siedmiu z ośmiu wszystkich zawodników startujących w tych samochodach uzyskało czasy dające pierwszą dziesiątkę.
„Minęło sporo czasu od ostatniego razu, kiedy byłem na pole position. Myślę, że w ten weekend dysponujemy dobrym balastem i wszystko się układa po naszej myśli. Warunki na torze stale się poprawiały; byłem w stanie złożyć dobry czas okrążenia i jestem z tego bardzo szczęśliwy”
– powiedział Augusto Farfus, który po raz ostatni startował z pierwszego pola w 2013 roku na torze Nürburgring.
Za plecami Brazylijczyka było bardzo ciekawie. Na kolejnych dwóch pozycjach znaleźli się urzędujący mistrz świata, Marco Wittmann oraz António Félix Da Costa, którzy uzyskali identyczny czas, a do pole position stracili zaledwie 0.008 sek. Z racji tego, że Wittmann swój czas uzyskał wcześniej, to on wystartuje do wyścigu z drugiego pola. Da Costa swoje finalne okrążenie rozpoczął od rekordu w pierwszym sektorze, jednak nie był w stanie zamienić tego na pierwsze pole startowe. „Mam nieco mieszane uczucia. Myślę, że byliśmy w stanie zgarnąć pole position”
– powiedział po kwalifikacjach da Costa.
Wyniki:
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
1 | 18 | Augusto Farfus | BMW Team RBM | 1:31.266 | ||
2 | 1 | Marco Wittmann | BMW Team RMG | + 0.008 | ||
3 | 13 | António Félix Da Costa | BMW Team Schnitzer | + 0.008 | ||
4 | 36 | Maxime Martin | BMW Team RMG | + 0.097 | ||
5 | 2 | Gary Paffett | ART Grand Prix | + 0.304 | ||
6 | 53 | Jamie Green | Audi Sport Team Rosberg | + 0.361 | ||
7 | 16 | Timo Glock | BMW Team MTEK | + 0.381 | ||
8 | 31 | Tom Blomqvist | BMW Team RBM | + 0.384 | ||
9 | 7 | Bruno Spengler | BMW Team MTEK | + 0.390 | ||
10 | 17 | Miguel Molina | Audi Sport Team Abt Sportsline | + 0.402 | ||
11 | 27 | Adrien Tambay | Audi Sport Team Abt | + 0.420 | ||
12 | 48 | Edoardo Mortara | Audi Sport Team Abt | + 0.435 | ||
13 | 99 | Mike Rockenfeller | Audi Sport Team Phoenix | + 0.469 | ||
14 | 77 | Martin Tomczyk | BMW Team Schnitzer | + 0.492 | ||
15 | 94 | Pascal Wehrlein | HWA AG | + 0.509 | ||
16 | 51 | Nico Müller | Audi Sport Team Rosberg | + 0.517 | ||
17 | 8 | Christian Vietoris | HWA AG | + 0.589 | ||
18 | 6 | Robert Wickens | HWA AG | + 0.589 | ||
19 | 5 | Mattias Ekström | Audi Sport Team Abt Sportsline | + 0.739 | ||
20 | 22 | Lucas Auer | ART Grand Prix | + 0.875 | ||
21 | 10 | Timo Scheider | Audi Sport Team Phoenix | + 0.949 | ||
22 | 3 | Paul di Resta | HWA AG | + 0.985 | ||
23 | 12 | Daniel Juncadella | Mücke Motorsport | + 0.998 | ||
24 | 84 | Maximilian Götz | Mücke Motorsport | + 1.298 |
Wyścig
W wyścigu dominacja BMW została jeszcze bardziej podkreślona. Na pierwszym miejscu dojechał mistrz świata z poprzedniego sezonu, Marco Wittmann, zaś kierowcy ekipy z Bawarii zajęli pierwszych siedem miejsc.
Ruszający do wyścigu z drugiego pola Wittmann wystartował najlepiej z całej czołówki i wyprzedził zdobywcę pole position, Augusto Farfusa w zakręcie 1. Brazylijczyk spadł na czwartą pozycję, zaś António Félix Da Costa i Maxime Martin również mieli problemy z utrzymaniem swoich pozycji w pierwszych zakrętach toru Zandvoort. Po kilku chwilach Wittmann i da Costa odjechali od reszty stawki. Portugalczyk przez cały wyścig szukał okazji na wyprzedzenie mistrza świata.
W końcowych 10 minutach wyścigu starał się w każdy możliwy sposób dobrać się do skóry Wittmanna, m. in. blokując swoje koła kilkakrotnie na dohamowaniu do zakrętu 1, jednak ostatecznie Wittmann obronił swoją pozycję do samej linii mety. Dzięki zwycięstwu przesunął się w klasyfikacji generalnej kierowców z 15 na 6 miejsce.
Dla António Félix Da Costy to pierwsze podium w dotychczasowych startach w serii DTM. Poprzedni najlepszy rezultat to ósme miejsce zajęte w poprzednim sezonie na Hungaroringu. Podium wyścigu uzupełnił zaś Maxime Martin, który przez zdecydowaną większość wyścigu jechał dwie sekundy za walczącą ze sobą dwójką, jednak nie był w stanie zmniejszyć tej straty.
Wyścig lidera klasyfikacji generalnej, Jamiego Greena zakończył się w żwirowej pułapce w zakręcie 9 po popełnieniu błędu będąc na szóstej pozycji w wyścigu.
Po raz pierwszy skorzystano z tak zwanych wolnych stref, który ma być alternatywą dla samochodu bezpieczeństwa. Adrian Tambay otrzymał karę przejazdu przez aleję serwisową właśnie za zbyt szybką jazdę w wolnej strefie, tracąc szanse na zdobycie punktów. Były kierowca Formuły 1, Paul di Resta, zakończył swój wyścig na pierwszym okrążeniu po uderzeniu w bandę.
Wyniki wyścigu:
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
1 | 1 | Marco Wittmann | BMW Team RMG | 25 okr. | ||
2 | 13 | António Félix Da Costa | BMW Team Schnitzer | + 0.464 | ||
3 | 36 | Maxime Martin | BMW Team RMG | + 2.229 | ||
4 | 18 | Augusto Farfus | BMW Team RBM | + 3.768 | ||
5 | 7 | Bruno Spengler | BMW Team MTEK | + 4.514 | ||
6 | 16 | Timo Glock | BMW Team MTEK | + 6.054 | ||
7 | 31 | Tom Blomqvist | BMW Team RBM | + 7.273 | ||
8 | 99 | Mike Rockenfeller | Audi Sport Team Phoenix | + 7.837 | ||
9 | 51 | Nico Müller | Audi Sport Team Rosberg | + 8.677 | ||
10 | 94 | Pascal Wehrlein | HWA AG | + 9.041 | ||
11 | 2 | Gary Paffett | ART Grand Prix | + 12.217 | ||
12 | 8 | Christian Vietoris | HWA AG | + 12.906 | ||
13 | 5 | Mattias Ekström | Audi Sport Team Abt Sportsline | + 15.738 | ||
14 | 10 | Timo Scheider | Audi Sport Team Phoenix | + 17.847 | ||
15 | 84 | Maximilian Götz | Mücke Motorsport | + 20.492 | ||
16 | 12 | Daniel Juncadella | Mücke Motorsport | + 24.636 | ||
17 | 22 | Lucas Auer | ART Grand Prix | + 25.656 | ||
18 | 27 | Adrien Tambay | Audi Sport Team Abt | + 30.023 | ||
NSK | 53 | Jamie Green | Audi Sport Team Rosberg | |||
NSK | 6 | Robert Wickens | HWA AG | |||
NSK | 17 | Miguel Molina | Audi Sport Team Abt Sportsline | |||
NSK | 48 | Edoardo Mortara | Audi Sport Team Abt | |||
NSK | 77 | Martin Tomczyk | BMW Team Schnitzer | |||
NSK | 3 | Paul di Resta | HWA AG |
Źródło: autosport.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.