Kierowcy TCR International Series wyjechali dzisiaj na tor w pierwszej oficjalnej sesji nowej serii wyścigowej - 20-minutowy trening na torze Sepang.
Przed sesją komisja techniczna zadecydowała o zmianach w ballance of performance - Audi TT i Hondy Civic zostały obciążone o 50 i 30 kg, co podniosło ich wagę do odpowiednio 1310 kg i 1290 kg. Pozostałe modele pozostały na minimalnej wadze określonej w przepisach - 1260 kg. W trakcie weekendu możemy widzieć jeszcze kolejne zmiany.
Pierwsze siedem miejsc w tabeli czasów zajęli kierowcy SEAT-a. Pepe Oriola z Craft-Bamboo był najszybszy z wynikiem 2:20,780, przed Michelem Nykjærem i Andreą Belicchim z Target Competition.
„To była dobra sesja, choć było bardzo gorąco. Wszystko się ułożyło, dobrze czułem się w samochodzie i fajnie było nieco zaatakować i sprawdzić granice możliwości auta”
, powiedział po treningu Oriola.
Najlepszym kierowcą Hondy był Gianni Morbidelli na ósmym miejscu ze stratą niecałych trzech sekund, a 11. Franz Engstler w Audi był kolejne półtorej sekundy z tyłu.
„Pięć okrążeń pomiarowych to zdecydowanie za mało, nawet na pierwsze wrażenie z samochodem, wciąż jest wiele do nauczenia się na jego temat. Pod koniec sesji silnik zaczął przerywać i musiałem zwolnić”
, powiedział Włoch.
Dominacja SEAT-a jest nieco przytłaczająca, ale to jedyny samochód w stawce, który regularnie ściga się od ponad roku. Ople Astry i Ford Focus natomiast w ogóle nie pojawiły się na torze, zmagając się z problemami wieku dziecięcego - Astra Igora Skuza i Ford Diego Romaniniego miały problemy elektryczne, a w Oplu Jordiego Orioli posłuszeństwa odmówiła pompa wody.
Drugi trening odbędzie się o godzinie 9:45 naszego czasu.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Samochód | Rezultat | |||
1 | 74 | Pepe Oriola | Team Craft-Bamboo Lukoil | SEAT León Cup Racer | 2:20,780 | |||
2 | 17 | Michel Nykjær | Target Competition | SEAT León Cup Racer | + 0,393 | |||
3 | 33 | Andrea Belicchi | Target Competition | SEAT León Cup Racer | + 0,517 | |||
4 | 77 | Siergiej Afanasjew | Team Craft-Bamboo Lukoil | SEAT León Cup Racer | + 0,970 | |||
5 | 88 | Jordi Gené | Team Craft-Bamboo Lukoil | SEAT León Cup Racer | + 1,046 | |||
6 | 25 | Stefano Comini | Target Competition | SEAT León Cup Racer | + 1,089 | |||
7 | 55 | Ferenc Ficza | Zengő Motorsport | SEAT León Cup Racer | + 1,678 | |||
8 | 10 | Gianni Morbidelli | WestCoast Racing | Honda Civic TCR | + 2,783 | |||
9 | 24 | Kevin Gleason | WestCoast Racing | Honda Civic TCR | + 2,919 | |||
10 | 7 | Lorenzo Veglia | Liqui Moly Team Engstler | SEAT León Cup Racer |
+ 4,190 | |||
11 | 6 | Franz Engstler | Liqui Moly Team Engstler | Audi TT Cup |
+ 4,337 | |||
12 | 8 | Michaił Graczew | Liqui Moly Team Engstler | Audi TT Cup |
+ 4,756 | |||
13 | 99 | Frank Yu Siu Fung | Team Craft-Bamboo Lukoil | SEAT León Cup Racer | + 5,098 | |||
14 | 23 | René Münnich | WestCoast Racing | Honda Civic TCR | + 5,231 | |||
15 | 20 | Igor Skuz | Campos Racing | Opel Astra OPC | - | |||
21 | Jordi Oriola | Campos Racing | Opel Astra OPC | |||||
72 | Diego Romanini | Proteam Racing | Ford Focus RS |
Źródło: tcr-series.com, tcr-series.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.