Comini wygrywa w Walencji, wiele kar po zamieszaniu na starcie

Stefano Comini został pierwszym kierowcą, który ma na swoim koncie dwa zwycięstwa w TCR International Series. Szwajcar triumfował w drugim wyścigu na torze w Walencji.

Był to pierwszy raz, kiedy w wyścigu nowej serii zobaczyliśmy interwencję samochodu bezpieczeństwa, po której aż sześciu kierowców otrzymało kary przejazdu przez boksy za wyprzedzanie pod żółtymi flagami.

Już na starcie doszło do dramatu - Gianni Morbidelli walczył z Oscarem Noguésem o prowadzenie na dojeździe do pierwszego zakrętu. Włoch uderzył w tył Opla, który obrócił się i Hiszpan jechał w poprzek toru, by natrafić na Jordiego Gené. Obaj kierowcy odpadli z wyścigu, a Morbidelli musiał zjechać do boksów, by wrócić poza pierwszą dziesiątką.

Na orze wywieszono żółte flagi i miał miejsce kolejny dramat - Michaił Graczew dojeżdżając do stawki zwalniających kierowców uderzył w Audi swojego zespołowego kolegi Franza Engstlera, urywając prawe przednie zawieszenie swojego auta.

Na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, który zjechał na piątym okrążeniu. Na czele jechała dwójka Target Competition - Stefano Comini przed Michelem Nykjaerem - i pozostałą w wyścigu dwójką Craft-Bamboo - Siergiejem Afanasjewem i zwycięzcą pierwszego wyścigu Pepe Oriolą. Hiszpan szybko poradził sobie z Rosjaninem i zaczął zbliżać się do Nykjaera, by zaatakować go na siódmym okrążeniu. Duńczyk skutecznie bronił swojej pozycji, pozwalając odjechać liderowi. W tym czasie problemy miał Afanasjew, który szybko spadł poza punktowaną dziesiątkę.

Oriola nie zaprzestawał ataków - zmusił on Nykjaera do wyjazdu z toru w trzecim zakręcie ósmego okrążenia, lecz nie tylko nie wyprzedził Duńczyka, lecz także uszkodził swój samochód, dzięki czemu wyprzedził go zaliczający imponujący debiut Bas Schouten.

Comini skorzystał na trwającej za nim walce i zbudował czterosekundową przewagę nad Nykjaerem. Trzeci był Schouten przed Oriolą, Andreą Belicchim i Davidem Cebrianem. Gianni Morbidelli odrobił część strat i zajmował 10., ostatnie punktowane, miejsce. Pierwsze siedem pozycji zajmowali kierowcy SEAT-a, dopiero za nimi znajdował się Franz Engstler w Audi, ale wkrótce natrafił na problem w samochodzie, który zmusił go do zjazdu do boksów i wycofania się z wyścigu.

Oriola na 13. okrążeniu w końcu pozbierał się i zaatakował Schoutena na dojeździe do pierwszego zakrętu, ale Holender odzyskał trzecie miejsce na wyjściu z zakrętu.

Na trzy okrążenia przed końcem wyścigu aż sześciu kierowców otrzymało karę przejazdu przez boksy z powodu wyprzedzania pod żółtymi flagami po incydencie na starcie. Jednym z nich był Pepe Oriola, który musiał zaprzestać ataków na Schoutena. Kary otrzymali także Andrea Belicchi i Davide Cebrian, przez co na czwarte miejsce wysunął się Gianni Morbidelli w Hondzie.

Na przedostatnim okrążeniu Bas Schouten gwałtownie zwolnił i był zmuszony wycofać się z wyścigu, tracąc znakomitą trzecią lokatę.

Kolejna runda TCR International Series odbędzie się już za tydzień na portugalskim torze Algarve.

P Nr Kierowca Zespół Samochód Rezultat
1 25 Stefano Comini Target Competition SEAT León Cup Racer 17 okr.
2 17 Michel Nykjær Target Competition SEAT León Cup Racer + 7.775
3 10 Gianni Morbidelli WestCoast Racing Honda Civic TCR + 17.732
4 24 Kevin Gleason WestCoast Racing Honda Civic TCR + 29.735
5 74 Pepe Oriola Team Craft-Bamboo Lukoil SEAT León Cup Racer + 31.723
6 32 David Cebrián JSB Compétition SEAT León Cup Racer + 32.501
7 7 Lorenzo Veglia Liqui Moly Team Engstler SEAT León Cup Racer
+ 35.679
8 34 Bas Schouten Bas Koeten Racing SEAT León Cup Racer + 1 okr.
9 77 Siergiej Afanasjew Team Craft-Bamboo Lukoil SEAT León Cup Racer + 1 okr.
NSK 6 Franz Engstler Liqui Moly Team Engstler Audi TT Cup
NSK 11 Lucile Cypriano JSB Compétition SEAT León Cup Racer
NSK 21 Jordi Oriola Campos Racing Opel Astra OPC
NSK 20 Igor Skuz WestCoast Racing Honda Civic TCR
NSK 19 Oscar Nogués Farré Campos Racing Opel Astra OPC
NSK 8 Michaił Graczew Liqui Moly Team Engstler Audi TT Cup
NSK 88 Jordi Gené Team Craft-Bamboo Lukoil SEAT León Cup Racer
DQ 33 Andrea Belicchi Target Competition SEAT León Cup Racer

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze