Gabriele Tarquini wygrał pierwszy wyścig weekendu Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych na torze Moscow Raceway. Włoch przebił się z 9. miejsca w drodze po swoje pierwsze zwycięstwo od wyścigu w Japonii w 2014 roku.
Na pole position do pierwszego wyścigu weekendu ustawił się Tiago Monteiro. Portugalczyk prowadził stawkę na okrążeniu formującym, gdy nad torem przeszła ulewa i konieczne było przerwanie startu. Ten odbył się 15 minut później, już po tym jak wszystkie zespoły otrzymały szansę na zmianę opon i ustawień swoich samochodów.
Gdy wyścig wystartował, Monteiro obronił prowadzenie po starcie z pole position. Drugi na starcie Mehdi Bennani spadł za Yvana Mullera, a za nimi szybko znalazł się José María López, który przez chwilę musiał walczyć z Tomem Coronelem.
Nie trwało jednak okrążenia zanim na czele nie znaleźli się kierowcy Citroëna – Muller, Bennani i López szybko wyprzedzili Monteiro, przed którym znalazł się również Gabriele Tarquini w Ładzie. Za Portugalczykiem o utrzymanie szóstego miejsca walczył Tom Coronel, którego atakowali Nicky Catsburg i Hugo Valente.
Tarquini znakomicie odnajdował się na mokrej nawierzchni i na koniec drugiego okrążenia wyprzedził Lópeza w ostatnim zakręcie. Włoch następnie dogonił i wyprzedził Mehdiego Bennaniego w walce o drugą pozycję i mógł poświęcić kolejne 11 okrążeń na rozprawienie się z Yvanem Mullerem. Na dalszych pozycjach Nicky Catsburg i Hugo Valente bez większych problemów objechali Tiago Monteiro. Pozycję Portugalczyka chciał atakować również Tom Coronel, lecz Holender ostatecznie popełnił błąd i spadł na 10. lokatę po wypadnięciu z toru.
Przewaga Łady na mokrym torze okazała się być na tyle duża, że Tarquini wyprzedził Mullera już na koniec piątego okrążenia, po czym bezproblemowo zaczął budować przewagę na pierwszej pozycji. W międzyczasie Catsburg wyprzedził Mehdiego Bennaniego i awansował na trzecią lokatę. Marokańczyka następnie dogonił i po kilku okrążeniach wyprzedził López, który swoim manewrem dodatkowo otworzył drzwi Hugo Valente, który również otworzył dzięki temu Marokańczyka.
Gdy przewaga Tarquiniego na czele stawki wynosiła już sześć sekund, walka o drugą lokatę nasilała się. Catsburg wyprzedził Mullera na końcu ósmego okrążenia, lecz Francuz odzyskał prowadzenie na prostej startowej. Nie powstrzymało to jednak Holendra, który tym razem wykończył skuteczny manewr w 10. zakręcie kolejnego okrążenia.
Na czwarte miejsce w międzyczasie przebił się Valente, wyprzedzając Lópeza. Francuz miał jednak na tym etapie 8-sekundową stratę do Mullera, która nie była możliwa do odrobienia do końca wyścigu. W miarę stopniowego wysychania toru do walki powrócili kierowcy Hondy – Tiago Monteiro uporał się z Mehdim Bennanim i awansował na szóstą lokatę, a niedługo później Marokańczyka wyprzedził również Rob Huff. Obaj na tym etapie myśleli o dogonieniu jadącego przed nim Lópeza, lecz powracający nad tor deszcz zadziałał na niekorzyść kierowców Hondy i pozwolił liderowi klasyfikacji generalnej na utrzymanie piątego miejsca.
Tarquini i Catsburg w tym czasie zmierzali do mety po pierwszy w historii mistrzostw świata dublet dla zespołu Łady. Muller uratował miejsce na podium, przyjeżdżając na metę siedem sekund przed Valente, który miał za sobą Lópeza, Monteiro, Huffa, Jamesa Thompsona, Bennaniego i Norberta Michelisza.
Dla doświadczonego Tarquiniego to 21. zwycięstwo w karierze. Drugi na mecie Catsburg będzie miał szansę na podobny sukces w drugim wyścigu weekendu, do którego wystartuje z pole position.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||||
1 | 2 | Gabriele Tarquini | LADA Sport Rosneft | 15 okr. | ||||
2 | 10 | Nicky Catsburg | LADA Sport Rosneft | + 4,782 | ||||
3 | 68 | Yvan Muller | Citroën Racing | + 16,062 | ||||
4 | 7 | Hugo Valente | LADA Sport Rosneft | + 23,683 | ||||
5 | 37 | José María López | Citroën Racing | + 28,092 | ||||
6 | 18 | Tiago Monteiro | Castrol Honda WTC Team | + 28,803 | ||||
7 | 12 | Rob Huff | Castrol Honda WTC Team | + 29,266 | ||||
8 | 15 | James Thompson | T | All-Inkl.com Münnich Motorsport | + 30,164 | |||
9 | 25 | Mehdi Bennani | T | Sébastien Loeb Racing | + 35,037 | |||
10 | 5 | Norbert Michelisz | Honda Racing Team JAS | + 43,985 | ||||
11 | 27 | John Filippi | T | Campos Racing | + 47,000 | |||
12 | 4 | Tom Coronel | T | ROAL Motorsport | + 51,753 | |||
13 | 61 | Fredrik Ekblom | Polestar Cyan Racing | + 53,227 | ||||
14 | 3 | Tom Chilton | T | Sébastien Loeb Racing | + 59,620 | |||
15 | 55 | Ferenc Ficza | T | Zengő Motorsport | + 1:01,302 | |||
16 | 11 | Grégoire Demoustier | T | Sébastien Loeb Racing | + 1:04,878 | |||
NSK | 62 | Thed Björk | Polestar Cyan Racing |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.