Lider klasyfikacji generalnej WTCC był najszybszy w pierwszej piątkowej sesji treningowej przed finałową rundą tegorocznego sezonu. Kierowca Chevroleta był nieznacznie szybszy od Tiago Monteiro w Hondzie.
Na początku sesji najlepszy rezultat uzyskał Robert Huff, jednak szybko poprawił go Yvan Muller. Później nadeszła kolej Tiago Monteiro. Za kierownicą Hondy pokonał on tor w czasie 2:33,203, co dawało mu najlepszy czas, zanim na szczyt tabeli z czasami nie wrócił Huff, poprawiając się o ponad sekundę. Brytyjczyk w końcówce sesji znalazł drogę poniżej bariery 3:32, by mimo błędu w trzecim sektorze uzyskać rezultat 2:31,899, co było najlepszym rezultatem sesji.
Monteiro, którego Honda jest o 70 kg lżejsza od Chevroletów, poprawił swój rezultat na ostatnim okrążeniu i zbliżył się do rezultatu Huffa na 0,134 sekundy. Pozostali kierowcy RML Chevrolet - Alain Menu i Yvan Muller, stracili do Huffa około sekundy.
Norbert Michelisz zajął piąte miejsce, będąc najwyżej sklasyfikowanym kierowcą w Trofeum Yokohamy, na swoim ostatnim przejeździe pokonując czas Mehdiego Bennaniego, który zajął szóste miejsce.
Siódmy był Gabriele Tarquini, najlepszy z kierowców Seata. Czołową dziesiątkę dopełnili Stefano D'Aste, Pepe Oriola i Franz Engstler.
Kei Cozzolino był jedynym kierowcą, który uderzył w barierę. Kierowca ROAL Motorsport rozbił swoje BMW przed zakrętem Paiol, jednak doprowadził je do boksów bez konieczności wywieszenia czerwonej flagi.
1 | Robert Huff | 2:31,899 | |
2 | Tiago Monteiro | + 0,134 | |
3 | Alain Menu | + 0,971 | |
4 | Yvan Muller | + 1,161 | |
5 | Norbert Michelisz | + 1,420 | |
6 | Mehdi Bennani | + 1,579 | |
7 | Gabriele Tarquini | + 1,929 | |
8 | Stefano D'Aste | + 2,336 | |
9 | Pepe Oriola | + 2,479 | |
10 | Franz Engstler | + 2,913 |
Źródło: TouringCarTimes.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.