Czterdziesta siódma edycja 24-godzinnego wyścigu na torze Nürburgring, aż do ostatniej sekundy była niezmiernie ekscytująca. Po niezwykle burzliwym ostatnim etapie zmagań, Audi R8 LMS z numerem 4 wygrało starcie z ubiegłorocznym zwycięzcą, zespołem Porsche, zachowując jedno okrążenie przewagi. Dla Audi Sport Team Phoenix oznacza to trzecią wygraną w barwach Audi i piątą w dwudziestoletniej historii teamu.
„Szczere gratulacje dla całej załogi”
– powiedział Chris Reinke, szef Audi Sport customer racing. „Tym razem wygraliśmy stosując unikalną kombinację różnych czynników. Stawka pojazdów i zawodników na starcie nie była równa, a nasi rywale robili lepsze czasy okrążeń na długich dystansach. Nienaganna i pewna jazda kierowców Audi pozwoliła nam jednak uniknąć kar. Najnowsza wersja Audi R8 LMS pojechała doskonale, a zespół Ernsta Mosera po raz kolejny pokazał, że reprezentuje czołówkę klasy światowej.”
Team z miejscowości Eifel wygrywał już tu w Audi w latach 2012 i 2014, a wcześniej również triumfował dwukrotnie.
W grupie najlepszych dziesięciu samochodów długodystansowego wyścigu jechały aż trzy Audi R8 LMS, ale to auto z numerem 4 na okrążeniu 142. wysunęło się na prowadzenie, gdy prowadzące do tego miejsca Porsche otrzymało karę czasową. Sporą szansę na wygraną miał również inny team Audi Sport – Audi Sport Team Land – który na Nürburgring zwyciężył już dla czterech pierścieni w roku 2017. Jednak na dwie godziny przed końcem wyścigu Audi R8 LMS zespołu Wolfganga Landa, za kierownicą którego zasiadała załoga Christopher Haase/Kelvin van der Linde/Christopher Mies/René Rast, musiało wycofać się z wyścigu z powodu zderzenia. Od tego momentu wszystkie nadzieje zaczęto pokładać w czterech innych zawodnikach Audi Sport. Pierre Kaffer, Frank Stippler, Dries Vanthoor i Frédéric Vervisch ze swego zadania wywiązali się po mistrzowsku. Dla niespełna 21-letniego Belga Driesa Vanthoora, który jechał na ostatniej zmianie, oznaczało to pierwszą wygraną na Nürburgringu, podobnie zresztą jak dla Pierre Kaffera, który wychował się w Eifel. Po raz pierwszy w wyścigu 24-godzinnym na Nürburgring triumfował Frédéric Vervisch. Zawodnik ten miał swój udział również w styczniowym zwycięstwie najnowszego Audi R8 LMS w 24-godzinnym wyścigu w Dubaju. Pochodzący z Kolonii Frank Stippler wygrywał już dla Audi 24h na Nürburgring w roku 2012. Ogółem, samochody wyścigowe Audi klasy GT3 przygotowane dla różnych zespołów klienckich Audi Sport, począwszy od roku 2009 wygrały już trzynaście wyścigów 24-godzinnych na całym świecie.
Zespół Audi Sport Car Collection z załogą w składzie Christopher Haase/Marcel Fässler/René Rast/Markus Winkelhock, otrzymując karę czasową krótko przed metą, stracił szanse na znalezienie się na podium. Ostatecznie zajął pozycję czwartą. Wystawione przez niezależny team Phoenix Racing Audi R8 LMS z załogą w składzie Jeroen Bleekemolen/Vincent Kolb/Kim-Luis Schramm/Frank Stippler, przekroczyło linię mety jako ósme. Dodatkowo, kierowcy sami opłacający swój start, czyli tzw. gentleman drivers - Stefan Aust, Oliver Bender, Christian Bollrath i Jean-Louis Hertenstein, jadący w barwach Team Car Collection Motorsport, zdobyli świetne, szesnaste miejsce w klasyfikacji generalnej.
Podczas wyścigu 24h na Nürburgring, w swoich klasach triumfowało również kilka innych zespołów klienckich Audi. Team Giti Tire Motorsport by RaceIng w składzie Rahel Frey/Bernhard Henzel/Pavel Lefterov/Frank Schmickler, w Audi R8 LMS, wygrał w klasie SP8. Zaraz za nim było Audi R8 LMS GT4 zespołu Giti Tire Motorsport by WS Racing z chińską załogą: Xiaole He/Fei Li/Yat Wong/Andy Yan. Team Bonk Motorsport ze swym Audi RS 3 LMS zdobył drugie miejsce w klasie SP 3T. To najlepszy wynik samochodu wyścigowego typu TCR w tej klasie. W roku 2017 zespół rodem z Münster zajął tym modelem dwa miejsca na podium, a w 2018 jedno. Pozycję czwartą, również w Audi RS 3 LMS, zajął zespół Avia Sorg Rennsport. Ogółem, ten trudny wyścig ukończyło dziewięć z dziesięciu samochodów wyścigowych przygotowanych przez Audi Sport customer racing.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.