Koniec współpracy Blancpain z SRO to nie jedyna ważna informacja ze świata GT/Endurance z ostatnich dni. Zobaczmy, co jeszcze miało miejsce w tym czasie.
Jan Magnussen kończy współpracę z Corvette
Wieloletni kierowca Corvette, a także ojciec obecnego kierowcy Formuły 1 nie pojawi się w nowej C8.R w przyszłorocznym sezonie. Powodem decyzji Duńczyka jest chęć zmiany i spróbowania swoich sił w nowych warunkach. 15-letnia współpraca Duńczyka z wyścigową odnogą GM dała Corvette między innymi 4 mistrzostwa IMSA, 4 klasowe zwycięstwa w 24h Le Mans i łącznie 35 klasowych zwycięstw w 156 wyścigach, w których startował Magnussen.
Źrodło: IMSA
Stephane Ratel przekonany o GT2 mimo braku McLarena
Mimo niepojawienia się McLarena podczas testów w Barcelonie, szef SRO pozytywnie widzi start nowej klasy pojazdów i opartej na nich serii wyścigów. Choć gotowe są jak na razie tylko pojazdy Porsche i Audi, Ratel widzi tu jeszcze kilku innych producentów, którzy łącznie wystawią 16-18 pojazdów w Europie. Tych, według Ratela ma być jeszcze nawet trzech, choć Ratel przyznaje, że zupełnie nie spodziewał się rezygnacji McLarena.
Źródło: Blancpain GT Series
Nowa godzina startu 24h Le Mans
Przy okazji prezentacji plakatu i terminu przyszłorocznego 24h Le Mans ujawniono, że wyścig rozpocznie się nie o 15:00, ale godzinę później. Oficjalnie nie podano przyczyn takiej zmiany, jednak wiele osób wskazuje tu na kwestie medialne i transmisje szczególnie za oceanem. Nieco zaskakujący jest także sam plakat wyścigu, który głęboko w cieniu prototypu LMP2 umieszcza ubiegłorocznego zwycięzcę, Toyotę.
Źródło: Lemans.org
Andy Soucek i Alvaro Parente najszybsi w GT World Challenge America w Las Vegas
Kierowcy Bentleya od K-Pax wygrali wyścigi GT World Challenge America w Las Vegas. Dzięki temu ekipa triumfowała w kategorii zespołów w całej rywalizacji, Bentley ustępując jednak Ferrari wśród producentów. Już wcześniej, mistrzostwo wśród kierowców wywalczył natomiast Toni Vilander, zapewniając je sobie na Road America.
Źródło: Blancpain GT World Challenge
GT3 World Challenge America bez załóg Pro
Po niedzielnej rywalizacji w Las Vegas Stephane Ratel zapowiedział, że w przyszłym roku SRO postawi na załogi Pro-Am i Am. Z list startowych amerykańskiej GT World Challenge znikną załogi złożone wyłącznie z kierowców Pro, a to Pro-Am nie zostaną dopuszczeni kierowcy o statusie platyny. Oznacza to, że w przyszłym roku nie zobaczymy tegorocznego mistrza, Toniego Vilandera, który obecnie posiada wyścigowy status platyny.
Źródło: Blancpain GT World Challenge
17 pojazdów GT na Macau Grand Prix
17 załóg pojawi się w tegorocznym FIA GT World Cup na ulicznym torze w Macau. W byłej portugalskiej kolonii w Chinach zobaczymy wyłącznie niemieckie pojazdy, a więc Audi, BMW, Porsche i Mercedesy-AMG, najwięcej tych ostatnich za sprawą dwóch ekip wystawiających po dwa samochody. Liczba obecnych załóg jest o 2 większa od ubiegłorocznej stawki, choć i tak należy raczej do skromnych.
Źrodło: Macau Grand Prix
IMSA zainteresowane klasą DTM
IMSA zastanawia się nad wprowadzeniem pojazdów ujednoliconej klasy DTM i japońskiej Super GT do wyścigów w Ameryce. Co ciekawe, organizacja bierze pod uwagę nie tylko odkurzenie projektu budowy osobnej serii wyścigów, ale i wprowadzenie takich pojazdów do istniejącej już rywalizacji SportsCar Championship. Samochody te mogłyby nawet zastąpić obecną tam klasę GTLM, w której rywalizują pojazdy na poziomie GTE sygnowanej przez FIA i ACO.
Źródło: IMSA
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.