Ho-Pin Tung wywalczył dla załogi OAK Racing pole position w wyścigu ASLMS na torze Inje Speedium. Wśród pojazdów GT, najszybszy był Kamui Kobayashi, pokonując pojazdy kategorii GTC.
Tylko osiem pojazdów pojawiło się w sobotnie popołudnie na torze Inje Speedium. Pewnym jest, że w wyścigu nie wystartują dwa pucharowe Lamborghini – niestety, problemy dopadły również chińską załogę BBT. Ich Gallardo GT3 FL2 musiało odpuścić zarówno ostatnią sesję treningową, jak i same kwalifikacje – jeśli więc w wyścigu się pojawią, rozpoczną go z miejsca ostatniego. Po drugiej stronie, z czoła wystartują natomiast dwa prototypy LMP2 – lepszym w kwalifikacjach był pojazd od OAK Racing, w którym Ho-Pin Tung ani na chwilę nie dał się pokonać Garemu Thompsonowi z KCMG. Więcej działo się natomiast wśród pojazdów GT – choć tym razem, teoretycznie szybsze Ferrari 458 GTC w końcu pokonało pojazdy specyfikacji GT3. W pojedynku AF Corse z Craft AMR, ponownie triumfował Aston Martin.
OAK był najszybszy również w porannej, półgodzinnej sesji treningowej, gdzie Ho-Pin Tung o niemal trzy sekundy pokonał konkurenta z KCMG. Także i tu, najlepszym wśród pojazdów GTC był Aston Martin od Craft Racing – a Ferrari 458 Italia GTC od Taisan Ken Endless było dopiero szóste, przegrywając także z Ferrari GT3 od AF Corse oraz McLarenem nr 91 ekipy AAI RStrada. Tajwańczycy okazali się tylko o 0,4 sekundy gorsi od AF Corse – co sugerowało, że w wyścigu mogą oni zagrozić faworytom z Włoch i Hong Kongu. Wyraźnie gorsze były znów McLaren nr 92 oraz Porsche GT300 od Taisan – a już wtedy, nieobecna była na torze załoga BBT.
Poz | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | |||
1 | 24 | Ho Pin Tung David Cheng Jeffrey Lee |
LMP2 | OAK Racing Total | 1:25.715 | ||||
2 | 18 | Gary Thompson James Winslow Akash Neil Nandy |
LMP2 | KCMG | 1:28.708 | +2.993 | |||
3 | 007 | Stefan Mücke Frank Yu Keita Sawa |
GTC | Craft AMR | 1:33.594 | +7.879 | |||
4 | 77 | Andrea Bertolini Michele Rugolo Steve Wyatt |
GTC | AF Corse | 1:34.005 | (+0.411) | |||
5 | 91 | Chen Jun San Akira Iida |
GTC | AAI Motorsports | 1:34.417 | (+0.823) | |||
6 | 70 | Kamui Kobayashi Naoki Yokomizo |
GTE | Taisan Ken Endless | 1:34.504 | +8.789 | |||
7 | 92 | Morris Chen Somchai Saksirivatekul Akihiro Asai |
GTC | AAI Motorsports | 1:35.699 | (+2.105) | |||
8 | 26 | Kyosuke Mineo Nobuteru Taniguchi |
GTC | Taisan Ken Endless | 1:37.606 | (+4.012) | |||
NS | 37 | Davide Rizzo Massimiliano Wiser Anthony Liu |
GTC | BBT |
W GT natomiast, szybko do walki ruszył Kamui Kobayashi w Ferrari kategorii GTE – i już po chwili zszedł do poziomu 1:32.2. Tylko o 0,3 sekundy gorszy był jednak Stefan Mücke z Aston Martina – za to granicy 1:33 nie przekraczał Andrea Bertolini w Ferrari 458 GT3 od AF Corse. Włoch uczynił to dopiero 10 minut po starcie sesji – za to 2 minuty później, Mücke przebił czas Kobayashiego.W samych kwalifikacjach, w pojedynku prototypów LMP2 Gary Thompson z KCMG był ostatecznie tylko o 0,4 sekundy wolniejszy od Tunga – w trakcie sesji, różnica między nimi była jednak wyraźna. Tung dość szybko zszedł poniżej granicy 1:26, 10 minut po starcie raz po raz poprawiając swój wynik – Thopsonowi natomiast udało się to dopiero pod sam koniec sesji, wcześniej uzyskując rezultaty na poziomie 1:27. Swój najlepszy wynik 1:25.162, Tung zaliczył około 12 minut przed końcem kwalifikacji – a Thompson poważnie przyśpieszył dopiero na ostatnich okrążeniach, gdzie wpierw zszedł poniżej 1:26 – a na finiszu zaliczył 1:25.608.
W połowie sesji, przyśpieszył także Tajlandczyk Somchai Saksirivatekul z McLarena nr 92, pokonując kolegę z załogi nr 91. Akira Iida odegrał się jednak czasem bliskim 1:34 – a Kobayashi powrócił przed Mückego, gdy jako pierwszy (i jedyny) zaliczył czas poniżej 1:32. Swój wynik poprawiał także Bertolini – lecz ostatecznie pozostał on za Aston Martinem, przegrywając z nim o nieco ponad 0,1 sekundy. Na kolejnych miejscach zakończyli sesję Iida i Saksirivatekul – a tabelę zamknął Kyosuke Mineo w Porsche GT300.
Poz | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | |||
1 | 24 | Ho Pin Tung David Cheng Jeffrey Lee |
LMP2 | OAK Racing Total | 1:25.162 | ||||
2 | 18 | Gary Thompson James Winslow Akash Neil Nandy |
LMP2 | KCMG | 1:25.608 | +0.446 | |||
3 | 70 | Kamui Kobayashi Naoki Yokomizo |
GTE | Taisan Ken Endless | 1:31.937 | +6.775 | |||
4 | 007 | Stefan Mücke Frank Yu Keita Sawa |
GTC | Craft AMR | 1:32.178 | +7.016 | |||
5 | 77 | Andrea Bertolini Michele Rugolo Steve Wyatt |
GTC | AF Corse | 1:32.299 | (+0.121) | |||
6 | 91 | Chen Jun San Akira Iida |
GTC | AAI Motorsports | 1:34.027 | (+1.849) | |||
7 | 92 | Morris Chen Somchai Saksirivatekul Akihiro Asai |
GTC | AAI Motorsports | 1:34.850 | (+2.672) | |||
8 | 26 | Kyosuke Mineo Nobuteru Taniguchi |
GTC | Taisan Ken Endless | 1:37.357 | (+5.179) | |||
NS | 37 | Davide Rizzo Massimiliano Wiser Anthony Liu |
GTC | BBT |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.