Testy i pierwsze treningi

W piątek odbyły się pierwsze oficjalne sesje serii ASLMS – treningi na koreańskim torze Inje Speedium. Dzień wcześniej, niektóre zespoły uczestniczyły natomiast w nieoficjalnych testach.

W praktyce, pierwszy kontakt z nowym torem kierowcy mieli już na początku tygodnia podczas wolnych przejazdów zapoznawczych – w czwartek i piątek, po raz pierwszy jednak miały miejsce regularne sesje pomiarowe. Dwa czwartkowe testy miały za zadanie ostatecznie przygotować zespoły, pojazdy oraz kierowców do inauguracyjnej rundy Azjatyckiej Serii Le Mans – dwie sesje piątkowe dały nam natomiast pierwsze informacje, na co możemy liczyć podczas pierwszego wyścigu tego sezonu ASLMS. Osobną kwestią jest, że na torze wciąż nie pojawiły się dwa zapisane do rywalizacji, pucharowe Lamborghini – a Ferrari japońskiego zespołu Taisan Ken Endless rzeczywiście okazuje się być modelem z (niby skreślonej) kategorii GTE, ale nie GTC…

Z szans na czwartkowe testy skorzystało łącznie 6 z 9 załóg – przy czym był wśród nich tylko jeden prototyp LMP2, nr 24 od OAK Racing. Niczym dziwnym nie jest więc, iż to właśnie on zaliczył najlepszy czas w obu sesjach – interesująco zapowiada się natomiast konfrontacja Ferrari od AF Corse z Aston Martinem od Craft Racing. Co prawda, w obydwu testach górą okazało się być 458 Italia GT3 – jednak różnice między poszczególnymi kierowcami były niewielkie, a ostatecznie Ferrari było górą o mniej, niż 0,2 sekundy. W pierwszym teście mogliśmy także porównać McLareny tajwańskiego AAI z Lamborghini chińskiej ekipy BBT (górą okazał się pojazd nr 91 z Tajwanu, o 2 sekundy wolniejszy od Ferrari) – w drugim teście pojawiło się już tylko Lamborghini.

Całą stawkę, a więc i drugi prototyp LMP2, mogliśmy oglądać dopiero podczas oficjalnych piątkowych sesji treningowych. Chiński zespół KCMG okazał się być najszybszym – pod koniec sesji pierwszej, załoga nr 18 zeszła blisko granicy 1:27. Nr 24 był co prawda niewiele gorszy, ustępując Chińczykom o zaledwie 0,137 sekundy – czas załogi OAK Racing pochodził jednak z początku sesji. Wśród pozostałych pojazdów, mimo pojawienia się na torze Ferrari 458 Italia GTC od Taisan Ken Endless, ponownie najszybszym było to w specyfikacji GT3 od AF Corse – znacznie, bo o niemal półtorej sekundy, pokonując Aston Martina od Craft AMR. „Japońskie” Ferrari było trzecie, z czasem gorszym od załogi nr 77 o ponad dwie sekundy – a z załóg BBT i Team AAI, lepszym tym razem było Lamborghini.

Poz Nr   Kierowca Klasa   Zespół   Rezultat Strata
1 18

Gary Thompson
James Winslow
Akash Neil Nandy
LMP2 KCMG  1:27.002  
2 24

Ho Pin Tung
David Cheng
Jeffrey Lee
LMP2 OAK Racing Total  1:27.139 +0.137
3 77

Andrea Bertolini
Michele Rugolo
Steve Wyatt
GTC AF Corse 1:32.704 +5.702
4 007

Stefan Mücke
Frank Yu
Keita Sawa
GTC Craft AMR 1:34.201 (+1.497)
5 70
Kamui Kobayashi
Naoki Yokomizo
GTE Taisan Ken Endless 1:34.813 +7.811
6 37

Davide Rizzo
Massimiliano Wiser
Anthony Liu
GTC BBT 1:35.324 (+2.620)
7 91
Chen Jun San
Akira Iida
GTC AAI Motorsports 1:35.477 (+2.773)
8 92

Morris Chen
Somchai Saksirivatekul
Akihiro Asai
GTC AAI Motorsports 1:37.286 (+4.582)
9 26
Kyosuke Mineo
Nobuteru Taniguchi
GTC Taisan Ken Endless 1:40.368 (+7.664)

Prototypy LMP2 odpuściły sobie za to drugą sesję treningową – przez co załoga OAK Racing zajęła tam dopiero piąte miejsce, a KCMG przejechała tylko cztery okrążenia pomiarowe i wylądowała na końcu stawki. Najszybszym był za to po raz pierwszy Aston Martin, który pokonał swojego głównego konkurenta z AF Corse – a oba pojazdy znów znalazły się przed Ferrari zespołu z Japonii. 458 Italia GTC od Taisan Ken Endless było zresztą tylko minimalnie szybsze od McLarena nr 91 od AAI Motorsport – a temu, zaledwie 0,001 sekundy brakowało do przebicia czasu Lamborghini od BBT z sesji pierwszej. Chiński zespół korzystający z Gallardo GT3 FL2 był tym razem szósty, przegrywając z załogą nr 91 o ponad 2 sekundy – za to znów wyraźnie dominując nad Porsche 996 w wersji GT300 od Taisan Ken Endless.

Poz Nr   Kierowca Klasa   Zespół   Rezultat Strata
1 007

Stefan Mücke
Frank Yu
Keita Sawa
GTC Craft AMR 1:33.922  
2 77

Andrea Bertolini
Michele Rugolo
Steve Wyatt
GTC AF Corse 1:34.870 +0.948
3 70
Kamui Kobayashi
Naoki Yokomizo
GTE Taisan Ken Endless 1:35.302 +1.380
4 91
Chen Jun San
Akira Iida
GTC AAI Motorsports 1:35.325 +1.403
5 24

Ho Pin Tung
David Cheng
Jeffrey Lee
LMP2 OAK Racing Total  1:36.367 +2.445
6 37

Davide Rizzo
Massimiliano Wiser
Anthony Liu
GTC BBT 1:37.769 +3.847
7 92

Morris Chen
Somchai Saksirivatekul
Akihiro Asai
GTC AAI Motorsports 1:37.955 +4.033
8 26
Kyosuke Mineo
Nobuteru Taniguchi
GTC Taisan Ken Endless 1:41.014 +7.092
9 18

Gary Thompson
James Winslow
Akash Neil Nandy
LMP2 KCMG  1:45.802 (+9.435)

O godzinie 1:30 czasu polskiego odbędzie się ostatnia, tym razem tylko półgodzinna sesja treningowa – w sobotę o godzinie 9:10 rozpocznie się natomiast rywalizacja o pole position.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze