Załoga Abu Dhabi Black Falcon nr 3 wygrała imprezę Gulf 12 Hours. Kierowcy Mercedesa pokonali ekipę AF Corse – czwarte miejsce zajął Bentley Continental, przegrywając pojedynek z załogą Kessel.
Choć szanse były spore – Bentleyowi ostatecznie nie udało się wywalczyć miejsca na podium w debiutanckiej imprezie brytyjskiego samochodu. W czwartej godzinie drugiego wyścigu, Ferrari nr 11 zespołu Kessel zaczęło odrabiać straty – i po kilkudziesięciu minutach było już tuż za załogą nr 7, szukając sposobu, by odebrać jej trzecie miejsce. Ten, kierowcy Ferrari znaleźli w godzinie piątej, początkowo broniąc się przed kontratakami Brytyjczyków z Bentleya – z czasem jednak stopniowo zwiększając nad nimi przewagę. W godzinie piątej, wynosiła ona już ponad minutę – choć kibice do końca liczyli, że Bentley pojawi się na podium w swoim pierwszym wyścigu. Tak się jednak nie stało, jako trzecie, linię mety przekroczyło Ferrari nr 11 – a w dodatku, pech sprawił, że przejechało ono o jedno okrążenie więcej od konkurenta.
Bez problemów, do mety zwycięstwo dowieźli natomiast kierowcy Mercedesa – ich triumf okazał się tym łatwiejszy, gdy w ścigającym ich Ferrari nr 1 doszło do drobnej awarii układu elektrycznego. To sprawiło, że dwie ostatnie godziny wyścigu były dla załogi AF Corse bardziej utrzymywaniem przewagi nad trzecim pojazdem w stawce, niż ściganiem lidera – godzinę przed końcem wyścigu, załoga Kessel traciła do Włochów tylko 40 sekund. AF Corse udało się jednak utrzymać ową przewagę – dzięki czemu, ekipa przekroczyła metę z tą samą ilością przejechanych okrążeń, co lider – i z ostateczną stratą 102 sekund.
W czołowej dziesiątce, w ostatnich godzinach rywalizacji doszło do jednej zmiany – Ferrari nr 15 ekipy Slamstop/Kessel dogoniło dziewiąte Porsche od MRS GT Racing, i w czwartej godzinie wyścigu odebrało mu pozycję ósmą. Niestety, ambicje tej załogi (w godzinie piątej brakowało im 34 sekundy, by dogonić siódme Lamborghini od Gulf Racing) brutalnie przerwała awaria, która zmusiła Ferrari do zjazdu do boksów – przez co ostatecznie uplasowało się ono za owym Porsche, pozostając na miejscu dziewiątym. Inne pojazdy, wskutek liczących 1-2 okrążenia strat, swoich pozycji już nie poprawiły – McLaren nr 9 zespołu Gulf pozostał piąty, Porsche od PRO GT szóste – a dziesiątkę zamknęła Ginetta nr 91, wygrywając kategorię pojazdów GT4. Wśród prototypów CN, do mety dojechały załogi nr 95 i 96 od Avelon Formula, w takiej właśnie kolejności kończąc zmagania na Yas Marina.
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Rezultat | |||||
1 | 3 | Khaled Al Qubaisi Bernd Schneider Jeroen Bleekemolen |
1 | GT3 | Black Falcon Team Abu Dhabi |
308 okr. | |||
2 | 1 | Steve Wyatt Michele Rugolo Marco Cioci |
2 | GT3 | AF Corse | +1:41.985 | |||
3 | 11 | Daniel Zampieri Cesar Ramos Michał Broniszewski |
3 | GT3 | Kessel Racing | +1 okr. | |||
4 | 7 | Guy Smith Andy Meyrick StKane |
4 | GT3 | M-Sport Bentley | +2 okr. | |||
5 | 9 | Michael Wainwright Robert Bell Adam Caroll |
5 | GT3 | Gulf Racing UK | +3 okr. | |||
6 | 34 | Eric Dermont Franck Perera Gregory Guilvert |
6 | GT3 | PRO GT by Almeras | +7 okr. | |||
7 | 69 | Roald Goethe Frédéric Fatien Stuart Hall |
7 | GT3 | Gulf Racing UK | +13 okr. | |||
8 | 44 | Daniel Allemann Ralf Bohn Ilia Melnikow |
8 | GT3 | MRS GT Racing | +15 okr. | |||
9 | 15 | Aleksandr Skriabin Alessandro Pierguidi Matteo Bobbi |
9 | GT3 | Kessel Racing | +31 okr. | |||
10 | 91 | Tiziano Cappelletti Giamopiero Cristoni Tommy Lindroth Matteo Cressoni |
1 | GTX | Nova Race | (+46:52.496)* | |||
11 | 88 | Gary Eastwood Jacques Duyver Rob Barff |
10 | GT3 | Dragon Racing | +32 okr. | |||
12 | 92 | Lee Mowle Joseph Osborne Ryan Ratcliffe |
2 | GTX | Optimum Motorsport | +35 okr. | |||
13 | 90 | Luca Magnoni Luis Scarpaccio Pierre Piron |
3 | GTX | Nova Race | +38 okr. | |||
14 | 93 | Abbas Al Alawi Saeed Bintowq Haytham Sultan Al Ali |
4 | GTX | Yas Marina Circuit | +39 okr. | |||
15 | 95 |
Stefano De Val |
1 |
CN |
Avelon Formula | +68 okr. | |||
16 | 96 |
Nicola De Val |
2 |
CN |
Avelon Formula | +69 okr. | |||
17 | 4 | Klaas Hummel Adam Christodoulou Andreas Simonsen |
11 | GT3 | Black Falcon | +91 okr. | |||
NSK | 14 | Thomas Flohr Francesco Castellacci Filip Salaquarda |
- | GT3 | Kessel Racing | +149 okr. | |||
NSK | 5 | Felix Serrallés Siegfried Venema Oliver Webb |
- | GT3 | MRS GT Racing | +195 okr. | |||
NSK | 8 | Jordan Grogor Khaled Al Mudhaf Mohammed Jawa |
- | GT3 | Dragon Racing | +252 okr. | |||
NSK | 97 |
Filippo Caliceti |
- |
CN |
BF Motorsport | +262 okr. | |||
NST | 12 | Kola Aluko Thomas Kemenater Giacomo Piccini |
- | GT3 | Kessel Racing | - | |||
NST | 21 | Isaac Tutumlu Patrik Kaiser Fabian Hamprecht |
- | GT3 | Rhino Leipert Motorsport | - | |||
NST | 94 |
Ivan Bellarosa |
- |
CN |
Avelon Formula | - |
* - tak duża różnica czasowa wynika z faktu, że Ginetta przejechała tyle samo okrążeń, co Ferrari – jednak zrobiła to dopiero pod koniec wyścigu, a Ferrari owe 46 minut wcześniej, gdy zjechało do boksów z powodu awarii
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.