Nicky Pastorelli z ekipy V8 Racing był najszybszy w niezwykle szybkich kwalifikacjach do wyścigu 24h Dubai. Na miejscu 2. i 4., w dwóch pojazdach ekipy Black Falcon pojawił się Jeroen Bleekemolen.
To były najszybsze kwalifikacje w historii wyścigu 24h Dubai. Aż 14 pojazdów ukończyło sesję z wynikiem poniżej 2:00 – a dwa potrafiły zejść nawet poniżej 1:58. Wynik na poziomie 1:59 nie dawał tu nawet miejsca w pierwszej dziesiątce stawki – czołówka musiała ostro walczyć, czasem nawet zmuszając sędziów do ukarania niektórych załóg utratą swojego najlepszego czasu. Tak stało się w przypadku choćby załogi Stadler nr 20, gdzie w pierwszej części sesji Rolf Ineichen zbyt głęboko ścinał poszczególne zakręty – inną ciekawostką był natomiast fakt, że jeden kierowca startować mógł dla dwóch różnych pojazdów. W taki oto sposób, na torze dwukrotnie pojawił się Jeroen Bleekemolen – wpierw wyprowadzając na trzecie miejsce Mercedesa nr 2 od Black Falcon, a następnie pojazd nr 1 plasując tuż za zwycięzcą kwalifikacji. Nie do pobicia okazała się być Corvette rodzimej dla Holendra ekipy V8 Racing – a konkretnie Nicky Pastorelli.
Już pierwsza, wspólna dla wszystkich kategorii część kwalifikacji, zapowiada wyraźną poprawę czasów – początkowo jeżdżąc na granicy 2:00, z czasem kolejne ekipy zaczęły tą granicę przekraczać. Pierwszy był tu właśnie Jeroen Bleekemolen, w Mercedesie nr 1 schodząc do poziomu 1:59.9 – a w kolejnych minutach poprawiając wynik na 1:59.103. W połowie tej części sesji, drugi poniżej 2:00 był Martin Ragginger w Porsche nr 4 – wkrótce jednak przeskoczył go Matt Griffin z Ferrari od Spirit of Race, a czwarty poniżej 2:00 zszedł Adam Christodoulou w drugim z Mercedesów od Black Falcon.
Niecałe 10 minut przed końcem sesji, na torze zatrzymało się natomiast Porsche nr 41 kategorii 997, przez co sesję wstrzymano – po jej wznowieniu, do pracy przystąpili kierowcy m.in. Aston Martina nr 7 i BMW nr 76. Ten pierwszy, wynikiem 1:59.314, wyprowadził czołową załogę Craft Racing na miejsce trzecie – zaskoczył jednak Bill Auberlen, który na przedostatnim okrążeniu okazał się być tylko o 0.002 sekundy gorszy od Bleekemolena.
Polacy w tej części sesji wyjechali na tor tylko w Golfie kategorii A3T, 20 minut po starcie Rafał Mikrut wchodząc na miejsce czwarte. Potem zmieniali go Bartosz Opioła i Jarosław Budzyński – nie doczekaliśmy się natomiast Porsche 997, które miało zamiar wyjechać dopiero w trzeciej części sesji.
Druga była mianowicie przewidziana tylko dla załóg A2-A5, D1 oraz SP2 i SP3 – tu, szansę na poprawienie swojego rezultatu mieli kierowcy Volkswagena. Mimo starań Steve'a Fiege, w tabeli pozostał jednak czas Rafała Mikruta z sesji pierwszej – który w swojej kategorii był już dopiero siódmy.
Największe emocje przyniosła nam ostatnia część kwalifikacji, gdzie do boju bez przeszkód ruszyły pojazdy A6 i 997. I to było widać od razu – niemal od początku, kierowcy wyraźnie poprawiali swoje pierwotne rezultaty – kilka minut po starcie, niektórzy schodząc już nawet poniżej granicy 1:59. Największą niespodziankę sprawił jednak po 10 minutach Nicky Pastorelli, który w przeobrażonej na kategorię GT3 Corvette C6.R uzyskał rekordowe 1:57.212 – a i tak nie okazał się to czas, który bezsprzecznie zapewniał mu pole position.
W czołówce rywalizowali także Toni Vilander z Ferrari nr 5, Jan Magnussen z nr 30, Stefan Mücke z Aston Martina nr 7 czy Marc Basseng z Mercedesa nr 38 – a także Jeroen Bleekemolen, który na ten czas zasiadł za kierownicą Mercedesa nr 2 ekipy Black Falcon. W nim, Holender zdołał w połowie sesji uzyskać trzeci wynik, za Pastorellim i Martinem Raggingerem z Porsche nr 4 od Fach Auto Tech – i wtedy zjechał do boksów, by przesiąść się do swojego "macierzystego" pojazdu, nr 1. Tuż po powrocie na tor, Bleekemolen uzyskał czas lepszy od... samego siebie – a załodze nr 1 dający trzecie miejsce. To było jednak za mało dla kierowcy mającego szansę na trzecie z rzędu zwycięstwo – w końcówce, Bleekemolen zdołał jako drugi zejść poniżej granicy 1:58, przegrywając jednak z Pastorellim różnicą 0.16 sekundy.
Kolejne pozycje zajęli Ragginger i druga załoga Bleekemolena – a dalej znalazły się BMW Z4 od Team Schubert, Ferrari nr 30 od RAM Racing oraz dwa Aston Martiny ekipy Craft Racing. Dziesiątkę zamknęły: BMW od Walkenhosrt, znów dzięki pomocy Claudii Hürtgen, oraz Ferrari ekipy Spirit of Race – z drugiej dziesiątki startować będą natomiast m.in. Crubile Sport, All-Inkl.com czy Attempto Racing.
Najszybszym pojazdem spoza kategorii A6 okazał się być Viper załogi Manor MP, który zajął miejsce siedemnaste. Zaraz za nim uplasowało się najszybsze Porsche kategorii 997 – walczący w niej Polacy uzyskali ostatecznie piąty wynik, trzydziesty pierwszy w całej stawce. W A3T najszybsza była Honda Civic zespołu Memac Ogivy, zdecydowanie dzięki pomocy Brytyjczyka Phila Quaife – konkurujący tu Volkswagen, z siódmym czasem kategorii uplasował się na sześćdziesiątym szóstym miejscu w stawce.
Poz | Klasa | Rezultat | Strata | S | ||||||
1 | 21 | Wolf Nathan Danny Werkman Rich Abresch Alex van't Hoff Nicky Pastorelli |
1 | A6 |
V8 Racing Corvette C6.R (mod. GT3) |
1:57.282 | 3 | |||
2 | 1 | Jeroen Bleekemolen Bernd Schneider Andreas Simonsen Khaled Al Qubaisi |
2 | A6 |
Abu Dhabi Black Falcon Mercedes-Benz SLS AMG GT3 |
1:57.445 | +0.163 | 3 | ||
3 | 4 | Otto Hlohs Martin Ragginger Sebastian Asch Connor De Phillippi |
3 | A6 |
Fach Auto Tech Porsche 911 GT3-R (997) |
1:57.660 | +0.378 | 3 | ||
4 | 2 | Khaled Al Qubaisi Hubert Haupt Jeroen Bleekemolen Abdulaziz Al Faisal Adam Christodoulou |
4 | A6 |
Black Falcon Mercedes-Benz SLS AMG GT3 |
1:58.235 | +0.953 | 3 | ||
5 | 76 |
Paul Dalla Lana |
5 | A6 |
SX Team Schubert BMW Z4 GT3 |
1:58.285 | +1.003 | 3 | ||
6 | 30 | Johnny Mowlem Matt Griffin Cheerag Arya Jan Magnussen |
6 | A6 |
RAM Racing Ferrari 458 Italia GT3 |
1:58.402 | +1.120 | 3 | ||
7 | 17 | Frank Yu Richard Lyons Jean-Marc Merlin Keita Sawa |
7 | A6 |
Craf Racing AMR AM V12 Vantage GT3 |
1:58.644 | +1.362 | 3 | ||
8 | 7 | Stefan Mücke Darren Turner Tomonobu Fuiji Darryl O'Young |
8 | A6 |
Craft Racing AMR AM V12 Vantage GT3 |
1:58.674 | +1.392 | 3 | ||
9 | 27 |
|
Henry Walkenhorst Ralf Oeverhaus Daniela Schmid Jens Richter |
9 | A6 |
Walkenhorst Motorsport BMW Z4 GT3 |
1:58.946 | +1.664 | 3 | |
10 | 5 | Alaksandr Talkanitsa Jr Alaksandr Talkanitsa Sr Gianmaria Bruni Toni Vilander |
10 | A6 |
Spirit of Race Ferrari 458 Italia GT3 |
1:58.984 | +1.702 | 3 | ||
... | ... | ... | ||||||||
17 | 12 | Bert de Heus Daniel de Jong Leon Rijnbeek |
1 | SP2 |
Manor MP Motorsport Dodge Viper Competition Coupe |
2:03.807 | +6.525 | 3 | ||
18 | 33 | Nikołaj Gryazin Aleksiej Weremenko Siergiej Borisow Iwan Samarin Wasilij Gryazin |
1 | 997 |
Attempto Racing Porsche 911 GT3 Cup (997) |
2:04.336 | +7.054 | 3 | ||
19 | 44 | Arturo Devigus Anders Fjordbach Willi Friedrichs Burkard Kaiser Władimir Lunkin |
2 | 997 |
Black Falcon Porsche 911 GT3 Cup (997) |
2:04.935 | +7.653 | 3 | ||
... | ... | ... | ||||||||
26 | 136 | Vincent Radermecker Eric Lux Gerard Lopez Andy Ruhan Loris de Sordi |
2 | SP2 |
Gravity Racing International Mosler MT900 GT3 |
2:05.574 | +8.292 | 3 | ||
... | ... | ... | ||||||||
28 | 45 | Peter Schmidt Ingo Vogler Wolfgang Kemper Mirosław Konopka Sebastian Kemper |
3 | 997 |
Car Collection Motorsports Porsche 911 GT3 Cup (997) |
2:06.144 | +8.862 | 3 | ||
... | ... | ... | ||||||||
31 | 42 | Stefan Biliński Andrzej Lewandowski Christofer Berckhan Ramirez Robert Lukas |
5 | 997 |
Förch Racing/Lukas Motorsport Porsche 911 GT3 Cup (997) |
2:07.179 | +8.897 | 3 | ||
32 | 143 | Jean Charles Perrin Lew Fridman Jean Christophe Montant Christian Philippon |
3 | SP2 |
GC Automobile Factory GC 10 V8 |
2:07.639 | +10.357 | 3 | ||
... | ... | ... | ||||||||
43 | 152 | Lee Mowle Joe Osborne Gary Simms Jake Rattenbury |
1 | SP3 |
Optimum Motorsport Ginetta G50 GT4 |
2:10.894 | +13.612 | 2 | ||
44 | 62 | Harry Hilders Roger Grouwels Gjis Bessem Koen Bogaerts Dziugas Tovilavi |
1 | A5 |
JR Motorsport BMW M3 GTR (E46) |
2:11.107 | +13.825 | 2 | ||
45 | 150 | Maurice Faber Yusif Bassil Jonathan Venter Keith Kassulke |
2 | SP3 |
Red Camel Jordans.nl Audi R8 |
2:11.257 | +13.975 | 2 | ||
46 | 77 |
Jean-Marie Dumont |
2 | A5 |
Duwo Racing BMW M3 (E46) |
2:12.572 | +15.290 | 2 | ||
47 | 164 |
|
Tony Hughes Christian Dick Ross Warburton Will Scully |
3 | SP3 |
Speedworks Motorsport Ginetta G50 GT4 |
2:12.649 | +15.367 | 2 | |
... | ... | ... | ||||||||
50 | 89 | Ramzi Moutran Sami Moutran Nabil Moutran Phil Quaife |
1 | A3T |
Memac Ogilvy Duel Racing SEAT Leon Supercopa |
2:13.738 | +16.456 | 2 | ||
51 | 64 |
Tomas Minlberger |
3 | A5 |
RTR Projects BMW M3 GTR (E46) |
2:14.126 | +16.844 | 2 | ||
... | ... | ... | ||||||||
54 | 95 | Andreas Pfister Christian Kranenberg Patrick Wolf Toni Bueler |
2 | A3T |
Pfister Racing SEAT Leon Supercopa |
2:16.397 | +19.115 | 2 | ||
55 | 90 | Natasja Smit-Sø Gaby Uljee Sandra van der Sloot Paulien Zwart Shirley van der Lof |
3 | A3T |
Racingdivas Team Schubert BMW 320i |
2:16.441 | +19.159 | 2 | ||
... | ... | ... | ||||||||
59 | 57 | JO |
Mohammed Al Owais Abdullah Al Hammadi Junichi Umemoto Umair Khan Nadir Zuhour |
1 | A2 |
LAP57 Racing Team Honda Civic Coupe |
2:21.446 | +24.164 | 2 | |
60 | 125 | Jan De Vo9cht Jogan Van Loo Wim Meulders Thomas Piessens Steffen Schlichenmeier |
1 | D1 |
Recy Racing Team BMW 120d |
2:22.186 | +24.904 | 2 | ||
... | ... | ... | ||||||||
62 | 127 | Josh Caygill Paul White Aaron Mason Tom Onslow-Cole Javier Morcillo |
2 | D1 |
KPM Racing Volkswagen Golf 2.0 TDi |
2:22.474 | +25.192 | 1 | ||
... | ... | ... | ||||||||
64 | 109 | StFürsch Friedhelm Erlebach Henry Littig Thomas Wolf |
2 | A2 |
Racing 4 Friends Mini Coupe JCW Endurance |
2:24.333 | +27.051 | 2 | ||
65 | 137 |
Raphael van der Straten |
3 | A2 |
VDS Adventures Honda Civc |
2:24.335 | +27.053 | 2 | ||
66 | 86 | Steve Feige Jarosław Budzyński Rafał Mikrut Grzegorz Moczulski Bartosz Opioła |
7 | A3T |
Förch Racing/Lukas Motorsport Volkswagen Golf 2.0 GTI |
2:24.509 | +27.227 | 1 | ||
... | ... | ... | ||||||||
68 | 121 | Klaus Kresnik Kane Astin Daniel Wheeler Andrew Hack |
3 | D1 |
Red Camel Jordans.nl SEAT Leon TDI |
2:25.709 | +28.427 | 1 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.