Załoga Stadler Motorsport jest na najlepszej drodze do zwycięstwa w tegorocznym 24h Dubai. Porsche nr 20, o 4 okrążenia wyprzedza Mercedesa od All-Inkl.com – a w 997, na prowadzeniu jest załoga z Polski.
W przeciwieństwie do poprzednich części wyścigu, w tej praktycznie nie widzieliśmy żadnej neutralizacji – choć właśnie w takim stanie wyścig wchodził w dziewiętnastą godzinę wyścigu. Nawet awaria silnika diesla w jednym z BMW nie nakłoniła kierowców do nałożenia kolejnego Kodu 60 – szczęśliwie, spora plama oleju pojawiła się pod samochodem już poza torem. Jeśli chodzi o awarie – te dopadły Aston Martina nr 17 oraz Mercedesa nr 19, tego drugiego praktycznie eliminując z wyścigu – wciąż natomiast, na czele podążało Porsche zespołu Stadler, zwiększające swoją przewagę nad załogami All-Inkl.com i Black Falcon. Jeśli nic już się nie zdarzy, to właśnie ta trójka znajdzie się na tegorocznym podium – kolejny pojazd traci tu przynajmniej pięć okrążeń. Coraz bliżej zwycięstwa w kategorii 997 jest za to polska załoga nr 42 – przewaga nad czołowym konkurentem wynosi dwa okrążenia.
W ostatnie 6 godzin wyścigu wprowadziła nas kolejna neutralizacja – na czele utrzymywał się Adrian Amstutz w Porsche od Stadlera przed Robem Huffem z All-Inkl.com i Jeroenem Bleekemolenem w Mercedesie nr 2 od Black Falcon. Tego drugiego wkrótce zmienił książę Al Faisal, a Huffa nieco później Marc Basseng, który spadł na miejsce trzecie. Mercedes nr 1 ponownie musiał zjechać do boksu – a za Bassengiem, szanse na podium wciąż miały Corvette nr 21, Mercedes nr 19 i Aston Martin nr 17 – przy czym Corvette na początku dwudziestej godziny wyścigu zaliczyła kapcia. Chwilę później, to samo stało się zresztą z Mercedesem nr 2, gdzie urwana opona uszkodziła także element tylnego nadwozia – przy czym nie doszło tam do kontaktu z przejeżdżającym obok SLS AMG nr 38.
Podczas kolejnego zjazdu, Amstutza zmienił Christian Engelhardt, szybko uzyskując najlepszy czas okrążenia wyścigu – problemy Corvette zrzuciły ją za Luca Braamsa za Mercedesa nr 19 od GDL. Jeszcze gorzej miał Aston Martin nr 17, który przez awarię układu kierowniczego wypadł z czołowej dziesiątki. Engelhardt zwiększył przewagę Porsche nr 20 do 3 okrążeń, by w końcu zmienić się z Rolfem Ineichenem – a Faisala zmienił Hubert Haupt, by jednak dość szybko ustąpić miejsca Adamowi Christodoulou. W Mercedesie nr 38 pojawił się René Münnich.
3 godziny przed końcem, do boksów wjechał Mercedes nr 19, uszkodzony z powodu kontaktu z innym pojazdem. Samochód powrócił co prawda na tor, jednak wkrótce znów musiał zjechać i w konsekwencji zapomnieć o podium. Coraz mniejsze szanse miała także Corvette nr 21 – strata 5 okrążeń do trzeciego Mercedesa nr 2, z minuty na minutę stawała się coraz trudniejsza do odrobienia. Dalej podążały Ferrari nr 458 i BMW nr 27 – a czarną flagę otrzymało Ferrari nr 14 od Spirit of Race, nowy lider kategorii A6-Am, przez co musiało zjechać do boksów.
40 minut później, Mercedes nr 38 zjechał by zmienić tarczę hamulcową – a po chwili to samo robi Mercedes nr 2. W pojazdach pojawili się Huff i Bleekemolen – a w Corvette Nicky Pastorelli. Holendra ścigali Pierre Kaffer, a następnie Marco Seefried w Ferrari nr 458 – a w BMW nr 27 podążali Claudia Hürtgen i Henry Walkenhorst. W czołowej dziesiątce znajdowało się także Porsche nr 66 od Attempto – jak również Ferrari nr 14, nr 888 i Lamborghini ekipy Rhino Leiperts, zmieniające się na czele kategorii A6-Am.
Polacy w kategorii 997 radzili sobie wyśmienicie – po kolei Andrzej Lewandowski, Robert Lukas i Stefan Biliński utrzymując dwuokrążeniową przewagę nad Porsche nr 44 zespołu Black Falcon. Gdy za kierownicą pojawił się Christofer Ramirez, przewaga ta wynosiła już nawet 3 okrążenia – a załoga nr 42 była blisko zwycięstwa w swojej kategorii. Gorzej spisywali się kierowcy Golfa – z drugiej jednak strony, byli oni wciąż obecni na torze, w przeciwieństwie do trzech innych załóg kategorii A3T.
W pozostałych klasach, BMW nr 62 zespołu JR Motorsports wciąż przewodziło kategorii A5 – a w SP3, długo liderujący Aston Martin nr 155 zespołu z Danii stracił prowadzenie na rzecz Ginetty od Speedworks. W SP2, prowadzenie utrzymywał Nissan nr 123 od GT Academy Team RJN – jednak tuż przed końcem przedostatniej godziny wyścigu, auto niespodziewanie pojawiło się w boksach. W A3T liderem początkowo był SEAT libańskiego Memac Ogivy – jednak z powodu awarii musiał on zjechać do boksów, oddając prowadzenie nowozelandzkiemu Motorsport Services. Załoga ta jechała na tym samym okrążeniu, co dwaj czołowi konkurenci – SEAT austriackiego Prefa Racing Team i BMW pięknej załogi Racingdivas z Holandii. W A2, na czoło wyszło Clio nr 106 duńskiego AD Racing, którego drugi samochód zajmował miejsce drugie – a w D1 BMW belgijskiego Recy Racing oddaliło się od Golfa ekipy KPM, dążąc do zwycięstwa.
Poz | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół/Samochód | Rezultat | |||
1 | 20 | Mark Ineichen Rolf Ineichen Marcel Matter Adrian Amstutz Christian Engelhart |
1 | A6 |
Stadler Motorsport Porsche 911 GT3-R (997) |
574 okr. | ||
2 | 2 | Khaled Al Qubaisi Hubert Haupt Jeroen Bleekemolen Abdulaziz Al Faisal Adam Christodoulou |
2 | A6 |
Black Falcon Mercedes-Benz SLS AMG GT3 |
+4 okr. | ||
3 | 38 | René Münnich Marc Basseng Rob Huff |
3 | A6 |
All-Inkl.com Münnich Motorsport Mercedes-Benz SLS AMG GT3 |
(+15.001) | ||
4 | 458 | Alexander Mattschull Marco Seefried Pierre Ehret Pierre Kaffer Wadim Kogaj |
4 | A6 |
GT Corse Ferrari 458 Italia GT3 |
+10 okr. | ||
5 | 21 | Wolf Nathan Danny Werkman Rich Abresch Alex van't Hoff Nicky Pastorelli |
5 | A6 |
V8 Racing Corvette C6.R (mod. GT3) |
+11 okr. | ||
6 | 27 |
|
Henry Walkenhorst Ralf Oeverhaus Daniela Schmid Jens Richter Claudia Hürtgen |
6 | A6 |
Walkenhorst Motorsport BMW Z4 GT3 |
+12 okr. | |
7 | 10 | Oliver Webb Isaac Tutumlu Jan Stovicek Yoshiharu Mori Jeroen Mul |
1 | A6-Am |
Rhino Leipert Motorsport Lamborghini Gallardo FL2 GT3 |
+18 okr. | ||
8 | 888 | Mohammed Jawa Khaled Al Mudhaf Fréderic Fatien Jordan Grogor |
2 | A6-Am |
Dragon Racing Ferrari 458 Italia GT3 |
(+2:55.373) | ||
9 | 14 | Felipe Barreiros John Dhillon Erik Maris Aaron Scott Ilia Melnikow |
3 | A6-Am |
Spirit of Race Ferrari 458 Italia GT3 |
(+4:01.821) | ||
10 | 66 |
|
Jürgen Häring Taki Konstantinou Tim Müller Dominic Jöst Fabien Thuner |
10 | A6 |
Attempto Racing Porsche 911 GT3-R (997) |
+19 okr. | |
... | ... | ... | ||||||
13 | 42 | Stefan Biliński Andrzej Lewandowski Christofer Berckhan Ramirez Robert Lukas |
1 | 997 |
Förch Racing/Lukas Motorsport Porsche 911 GT3 Cup (997) |
+24 okr. | ||
... | ... | ... | ||||||
22 | 62 | Harry Hilders Roger Grouwels Gjis Bessem Koen Bogaerts Dziugas Tovilavi |
1 | A5 |
JR Motorsport BMW M3 GTR (E46) |
+61 okr. | ||
... | ... | ... | ||||||
24 | 164 |
|
Tony Hughes Christian Dick Ross Warburton Will Scully |
1 | SP3 |
Speedworks Motorsport Ginetta G50 GT4 |
+78 okr. | |
25 | 123 |
|
Lucas Ordóñez Miguel Faisca Florian Strauss Stanisław Aksenow Nickolas McMillen |
1 | SP2 |
Nissan GT Academy Team RJN Nissan 370Z |
+82 okr. | |
... | ... | ... | ||||||
29 | 106 | Jan Engelbrecht Martin Clausern Jacon Kristensen Jan Seerup |
1 | A2 |
AD Racing/K-Rejser Renault Clio Sport |
+93 okr. | ||
... | ... | ... | ||||||
31 | 125 | Jan De Vo9cht Jogan Van Loo Wim Meulders Thomas Piessens Steffen Schlichenmeier |
1 | D1 |
Recy Racing Team BMW 120d |
+104 okr. | ||
32 | 90 | Natasja Smit-Sø Gaby Uljee Sandra van der Sloot Paulien Zwart Shirley van der Lof |
1 | A3T |
Racingdivas Team Schubert BMW 320d |
(+28.748) | ||
... | ... | ... | ||||||
42 | 86 | Steve Feige Jarosław Budzyński Rafał Mikrut Grzegorz Moczulski Bartosz Opioła |
4 | A3T |
Förch Racing/Lukas Motorsport Volkswagen Golf 2.0 GTI |
+120 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.