Stadler prowadzi na godzinę przed metą

Załoga Stadler Motorsport jest na najlepszej drodze do zwycięstwa w tegorocznym 24h Dubai. Porsche nr 20, o 4 okrążenia wyprzedza Mercedesa od All-Inkl.com – a w 997, na prowadzeniu jest załoga z Polski.

W przeciwieństwie do poprzednich części wyścigu, w tej praktycznie nie widzieliśmy żadnej neutralizacji – choć właśnie w takim stanie wyścig wchodził w dziewiętnastą godzinę wyścigu. Nawet awaria silnika diesla w jednym z BMW nie nakłoniła kierowców do nałożenia kolejnego Kodu 60 – szczęśliwie, spora plama oleju pojawiła się pod samochodem już poza torem. Jeśli chodzi o awarie – te dopadły Aston Martina nr 17 oraz Mercedesa nr 19, tego drugiego praktycznie eliminując z wyścigu – wciąż natomiast, na czele podążało Porsche zespołu Stadler, zwiększające swoją przewagę nad załogami All-Inkl.com i Black Falcon. Jeśli nic już się nie zdarzy, to właśnie ta trójka znajdzie się na tegorocznym podium – kolejny pojazd traci tu przynajmniej pięć okrążeń. Coraz bliżej zwycięstwa w kategorii 997 jest za to polska załoga nr 42 – przewaga nad czołowym konkurentem wynosi dwa okrążenia.

W ostatnie 6 godzin wyścigu wprowadziła nas kolejna neutralizacja – na czele utrzymywał się Adrian Amstutz w Porsche od Stadlera przed Robem Huffem z All-Inkl.com i Jeroenem Bleekemolenem w Mercedesie nr 2 od Black Falcon. Tego drugiego wkrótce zmienił książę Al Faisal, a Huffa nieco później Marc Basseng, który spadł na miejsce trzecie. Mercedes nr 1 ponownie musiał zjechać do boksu – a za Bassengiem, szanse na podium wciąż miały Corvette nr 21, Mercedes nr 19 i Aston Martin nr 17 – przy czym Corvette na początku dwudziestej godziny wyścigu zaliczyła kapcia. Chwilę później, to samo stało się zresztą z Mercedesem nr 2, gdzie urwana opona uszkodziła także element tylnego nadwozia – przy czym nie doszło tam do kontaktu z przejeżdżającym obok SLS AMG nr 38.

Podczas kolejnego zjazdu, Amstutza zmienił Christian Engelhardt, szybko uzyskując najlepszy czas okrążenia wyścigu – problemy Corvette zrzuciły ją za Luca Braamsa za Mercedesa nr 19 od GDL. Jeszcze gorzej miał Aston Martin nr 17, który przez awarię układu kierowniczego wypadł z czołowej dziesiątki. Engelhardt zwiększył przewagę Porsche nr 20 do 3 okrążeń, by w końcu zmienić się z Rolfem Ineichenem – a Faisala zmienił Hubert Haupt, by jednak dość szybko ustąpić miejsca Adamowi Christodoulou. W Mercedesie nr 38 pojawił się René Münnich.

3 godziny przed końcem, do boksów wjechał Mercedes nr 19, uszkodzony z powodu kontaktu z innym pojazdem. Samochód powrócił co prawda na tor, jednak wkrótce znów musiał zjechać i w konsekwencji zapomnieć o podium. Coraz mniejsze szanse miała także Corvette nr 21 – strata 5 okrążeń do trzeciego Mercedesa nr 2, z minuty na minutę stawała się coraz trudniejsza do odrobienia. Dalej podążały Ferrari nr 458 i BMW nr 27 – a czarną flagę otrzymało Ferrari nr 14 od Spirit of Race, nowy lider kategorii A6-Am, przez co musiało zjechać do boksów.

40 minut później, Mercedes nr 38 zjechał by zmienić tarczę hamulcową – a po chwili to samo robi Mercedes nr 2. W pojazdach pojawili się Huff i Bleekemolen – a w Corvette Nicky Pastorelli. Holendra ścigali Pierre Kaffer, a następnie Marco Seefried w Ferrari nr 458 – a w BMW nr 27 podążali Claudia Hürtgen i Henry Walkenhorst. W czołowej dziesiątce znajdowało się także Porsche nr 66 od Attempto – jak również Ferrari nr 14, nr 888 i Lamborghini ekipy Rhino Leiperts, zmieniające się na czele kategorii A6-Am.

Polacy w kategorii 997 radzili sobie wyśmienicie – po kolei Andrzej Lewandowski, Robert Lukas i Stefan Biliński utrzymując dwuokrążeniową przewagę nad Porsche nr 44 zespołu Black Falcon. Gdy za kierownicą pojawił się Christofer Ramirez, przewaga ta wynosiła już nawet 3 okrążenia – a załoga nr 42 była blisko zwycięstwa w swojej kategorii. Gorzej spisywali się kierowcy Golfa – z drugiej jednak strony, byli oni wciąż obecni na torze, w przeciwieństwie do trzech innych załóg kategorii A3T.

W pozostałych klasach, BMW nr 62 zespołu JR Motorsports wciąż przewodziło kategorii A5 – a w SP3, długo liderujący Aston Martin nr 155 zespołu z Danii stracił prowadzenie na rzecz Ginetty od Speedworks. W SP2, prowadzenie utrzymywał Nissan nr 123 od GT Academy Team RJN – jednak tuż przed końcem przedostatniej godziny wyścigu, auto niespodziewanie pojawiło się w boksach. W A3T liderem początkowo był SEAT libańskiego Memac Ogivy – jednak z powodu awarii musiał on zjechać do boksów, oddając prowadzenie nowozelandzkiemu Motorsport Services. Załoga ta jechała na tym samym okrążeniu, co dwaj czołowi konkurenci – SEAT austriackiego Prefa Racing Team i BMW pięknej załogi Racingdivas z Holandii. W A2, na czoło wyszło Clio nr 106 duńskiego AD Racing, którego drugi samochód zajmował miejsce drugie – a w D1 BMW belgijskiego Recy Racing oddaliło się od Golfa ekipy KPM, dążąc do zwycięstwa.

Poz Nr   Kierowca Klasa    Zespół/Samochód Rezultat
1 20



Mark Ineichen
Rolf Ineichen
Marcel Matter
Adrian Amstutz
Christian Engelhart
1 A6

Stadler Motorsport

Porsche 911 GT3-R (997)

574 okr.
2 2



Khaled Al Qubaisi
Hubert Haupt
Jeroen Bleekemolen
Abdulaziz Al Faisal
Adam Christodoulou
2 A6

Black Falcon 

Mercedes-Benz SLS AMG GT3

+4 okr.
3 38

René Münnich
Marc Basseng
Rob Huff
3 A6

All-Inkl.com Münnich Motorsport 

Mercedes-Benz SLS AMG GT3

(+15.001)
4 458



Alexander Mattschull
Marco Seefried
Pierre Ehret
Pierre Kaffer
Wadim Kogaj
4 A6

GT Corse

Ferrari 458 Italia GT3

+10 okr.
5 21



Wolf Nathan
Danny Werkman
Rich Abresch
Alex van't Hoff
Nicky Pastorelli
5 A6

V8 Racing

Corvette C6.R (mod. GT3)

+11 okr.
6 27





Henry Walkenhorst
Ralf Oeverhaus
Daniela Schmid
Jens Richter
Claudia Hürtgen
6 A6

Walkenhorst Motorsport

BMW Z4 GT3

+12 okr.
7 10



Oliver Webb
Isaac Tutumlu
Jan Stovicek
Yoshiharu Mori
Jeroen Mul
1 A6-Am

Rhino Leipert Motorsport

Lamborghini Gallardo FL2 GT3

+18 okr.
8 888


Mohammed Jawa
Khaled Al Mudhaf
Fréderic Fatien
Jordan Grogor
2 A6-Am

Dragon Racing

Ferrari 458 Italia GT3

(+2:55.373)
9 14



Felipe Barreiros
John Dhillon
Erik Maris
Aaron Scott
Ilia Melnikow
3 A6-Am

Spirit of Race

Ferrari 458 Italia GT3

(+4:01.821)
10 66





Jürgen Häring
Taki Konstantinou
Tim Müller
Dominic Jöst
Fabien Thuner
10 A6

Attempto Racing

Porsche 911 GT3-R (997)

+19 okr.
...       ...         ...  
13 42


Stefan Biliński
Andrzej Lewandowski
Christofer Berckhan Ramirez
Robert Lukas
1 997

Förch Racing/Lukas Motorsport

Porsche 911 GT3 Cup (997)

+24 okr.
...       ...         ...  
22 62



Harry Hilders
Roger Grouwels
Gjis Bessem
Koen Bogaerts
Dziugas Tovilavi
1 A5

JR Motorsport

BMW M3 GTR (E46)

+61 okr.
...       ...         ...  
24 164




Tony Hughes
Christian Dick
Ross Warburton
Will Scully
1 SP3

Speedworks Motorsport

Ginetta G50 GT4

+78 okr.
25 123





Lucas Ordóñez
Miguel Faisca
Florian Strauss
Stanisław Aksenow
Nickolas McMillen
1 SP2

Nissan GT Academy Team RJN

Nissan 370Z

+82 okr.
...       ...         ...  
29 106


Jan Engelbrecht
Martin Clausern
Jacon Kristensen
Jan Seerup
1 A2

AD Racing/K-Rejser

Renault Clio Sport

+93 okr.
...       ...         ...  
31 125



Jan De Vo9cht
Jogan Van Loo
Wim Meulders
Thomas Piessens
Steffen Schlichenmeier 
1 D1

Recy Racing Team

BMW 120d 

+104 okr.
32 90



Natasja Smit-Sø
Gaby Uljee
Sandra van der Sloot
Paulien Zwart
Shirley van der Lof 
1 A3T

Racingdivas Team Schubert

BMW 320d

(+28.748)
...       ...         ...  
42 86



Steve Feige
Jarosław Budzyński
Rafał Mikrut
Grzegorz Moczulski
Bartosz Opioła
4 A3T

Förch Racing/Lukas Motorsport

Volkswagen Golf 2.0 GTI

+120 okr.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze