Na półmetku wyścigu na prowadzeniu jechał Jan Magnussen w Ferrari zespołu Ram Racing. Oddał on kierownicę Johny'emu Mowlemowi i wszystko poszło źle...
Brytyjczyk zderzył się z Keitem Sawą w Astonie Martinie nr 17 od Craft Racing i uszkodził chłodnicę w swoim aucie. Udało mu się zjechać do boksów, gdzie mechanicy zajęli się naprawą przodu samochodu. Liderzy wyścigu stracili w boksach godzinę i szanse na końcowy triumf. W tym samym czasie problemy dotknęły drugi samochód Black Falcon - numer 2 zjechał do boksów z uszkodzonym zawieszeniem. Naprawa nie była długa, lecz lepszy z samochodów zwycięskiego zespołu spadł na koniec pierwszej dziesiątki. Kilka minut później do grupy pechowców dołączył Bill Auberlen, który zderzył się z Ferrari nr 18, przebił oponę i uszkodził zawieszenie, co zmusiło go do wprowadzenia BMW nr 76 do garażu. Na prowadzenie wrócił Sebastian Asch w Porsche ekipy Fach Auto Tech przed Rolfem Ineichenem w Porsche od Stadler Motorsport i Robem Huffem w Mercedesie Münnich Motorsport.
Na początku 14. godziny rywalizacji dramat przeżył zespół Forch Racing. Grzegorz Moczulski został uderzony z tyłu przez jeden z dublujących go samochodów i wypadł z toru. Golf wrócił do boksów z urwanym wydechem i zawieszeniem prawego tylnego koła. Zespołowi udało się naprawić uszkodzenia i powrócić na tor. Bartosz Opioła jedzie obecnie na piątym miejscu w klasie ze stratą 37 okrążeń do lidera.
Załoga Fach Auto Tech utrzymywała prowadzenie aż do momentu awarii przeniesienia napędu na sześć i pół godziny do końca rywalizacji. Wtedy na czoło tabeli wyników wskoczyła załoga Stadler Motorsport. Dzięki znakomitej jeździe wszystkich kierowców, szczególnie Roba Huffa, regularnie kręcącego szybsze czasy od najbliższych rywali, zespół Münnich Motorsport awansował na drugie miejsce. Po znakomitym powrocie, trzecie miejsce zajmuje zespół Black Falcon z autem nr 2.
Na prowadzeniu w klasie A6-Am jedzie załoga Mercedesa GDL Racing, która jako znajduje się w pierwszej piątce klasyfikacji generalnej. Pięć okrążeń straty mają Ferrari zespołów Dragon Racing i Spirit of the Race. Druga załoga Dragon Racing, która prowadziła po 12 godzinach, wycofała się z wyścigu po 332 okrążeniach. Po znakomitej jeździe w nocy na prowadzenie w klasie 997 wyszedł zespół Förch Racing, którego przewaga sięgała nawet dwóch okrążeń nad załogą nr 44 od Black Falcon. Nad ranem rywalom udało się odrobić straty i na krótko objąć prowadzenie, które zmienia się obecnie po każdym zjeździe do boksów.
Na 6 godzin i 10 minut do końca wyścigu nad torem ogłoszono "kod 60". Christian Kranenberg i Dirk Werner zderzyli się ze sobą. Kierowca SEAT-a uszkodził chłodnicę, wpadł w poślizg i zatrzymał się na środku toru w zakręcie 7. Werner zatrzymał swoje BMW poza torem kilkaset metrów wcześniej. Usunięcie obu samochodów z toru trwało kilkanaście minut i kierowcy wkroczyli w ostatnie 6 godzin rywalizacji pod fioletowymi flagami.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół/Samochód | Rezultat | |||
1 | 20 | Mark Ineichen Rolf Ineichen Marcel Matter Adrian Amstutz Christian Engelhart |
1 | A6 |
Stadler Motorsport Porsche 911 GT3-R (997) |
441 okr. | ||
2 | 38 | René Münnich Marc Basseng Rob Huff |
2 | A6 |
All-Inkl.com Münnich Motorsport Mercedes-Benz SLS AMG GT3 |
+ 1 okr. | ||
3 | 2 | Khaled Al Qubaisi Hubert Haupt Jeroen Bleekemolen Abdulaziz Al Faisal Adam Christodoulou |
3 | A6 |
Black Falcon Mercedes-Benz SLS AMG GT3 |
+ 3 okr. | ||
4 | 21 | Wolf Nathan Danny Werkman Rich Abresch Alex van't Hoff Nicky Pastorelli |
4 | A6 |
V8 Racing Corvette C6.R (mod. GT3) |
+ 4 okr. | ||
5 | 2 | Luc Braams Duncan Huisman Ivo Breukers Gianluca De Lorenzi |
1 | A6-Am |
GDL Racing Mercedes-Benz SLS AMG GT3 |
+ 5 okr. | ||
6 | 4 | Otto Hlohs Martin Ragginger Sebastian Asch Connor De Phillippi |
5 | A6 |
Fach Auto Tech Porsche 911 GT3-R (997) |
+ 9 okr. | ||
7 | 17 | Frank Yu Richard Lyons Jean-Marc Merlin Keita Sawa Darryl O'Young |
6 | A6 |
Craft Racing AMR Aston Martin Vantage GT3 |
(+ 23:00,353) | ||
8 | 27 |
|
Henry Walkenhorst Ralf Oeverhaus Daniela Schmid Jens Richter |
7 | A6 |
Walkenhorst Motorsport BMW Z4 GT3 |
(+ 24:01,310) | |
9 | 458 | Alexander Mattschull Marco Seefried Pierre Ehret Pierre Kaffer Vadim Kogay |
8 | A6 |
GT Corse Ferrari 458 Italia GT3 |
(+ 27:29,172) | ||
10 | 14 | Felipe Barreiros Harinder Dhillon Erik Maris Aaron Scott Melnikov Ilya |
9 | A6 |
Spirit of Race Ferrari 458 Italia GT3 |
+ 13 okr. | ||
... | ... | ... | ||||||
15 | 42 | Stefan Biliński Andrzej Lewandowski Christofer Berckhan Ramirez Robert Lukas |
1 | 997 |
Förch Racing/Lukas Motorsport Porsche 911 GT3 Cup (997) |
+ 19 okr. | ||
... | ... | ... | ||||||
22 | 62 | Harry Hilders Roger Grouwels Gjis Bessem Koen Bogaerts Dziugas Tovilavi |
1 | A5 |
JR Motorsport BMW M3 GTR (E46) |
+ 46 okr. | ||
... | ... | ... | ||||||
25 | 155 |
|
Erik Behrens Kim Holmgaard Michael Klostermann Micael Ljunström Kasper H. Jensen |
1 | SP3 |
Perfection Racing Europe Aston Martin V8 Vantage GT4 |
+ 52 okr. | |
26 | 123 |
|
Lucas Ordóñez Miguel Faisca Florian Strauss Stanisław Aksenow Nickolas McMillen |
1 | SP2 |
Nissan GT Academy Team RJN Nissan 370Z |
+ 54 okr. | |
27 | 89 | Ramzi Moutran Sami Moutran Nabil Moutran Phil Quaife |
1 | A3T |
Memac Ogilvy Duel Racing SEAT Leon Supercopa |
+ 62 okr. | ||
... | ... | ... | ||||||
30 | 106 | Jan Engelbrecht Martin Clausen Jacob Kristensen Jan Seerup |
1 | A2 |
AD Racing/K-Rejser Renult Clio Sport |
+ 41 okr. | ||
... | ... | ... | ||||||
34 | 125 | Jan De Vocht Johan Van Loo Steffen Schlichenmeier Wim Meulders Thomas Piessens |
1 | D1 |
Recy Racing Team BMW 120d |
+ 74 okr. | ||
... | ... | ... | ||||||
49 | 86 | Steve Feige Jarosław Budzyński Rafał Mikrut Grzegorz Moczulski Bartosz Opioła |
5 | A3T |
Förch Racing/Lukas Motorsport Volkswagen Golf 2.0 GTI |
+ 107 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.