Awarie i wypadki wyeliminowały faworytów

Na półmetku wyścigu na prowadzeniu jechał Jan Magnussen w Ferrari zespołu Ram Racing. Oddał on kierownicę Johny'emu Mowlemowi i wszystko poszło źle...

Brytyjczyk zderzył się z Keitem Sawą w Astonie Martinie nr 17 od Craft Racing i uszkodził chłodnicę w swoim aucie. Udało mu się zjechać do boksów, gdzie mechanicy zajęli się naprawą przodu samochodu. Liderzy wyścigu stracili w boksach godzinę i szanse na końcowy triumf. W tym samym czasie problemy dotknęły drugi samochód Black Falcon - numer 2 zjechał do boksów z uszkodzonym zawieszeniem. Naprawa nie była długa, lecz lepszy z samochodów zwycięskiego zespołu spadł na koniec pierwszej dziesiątki. Kilka minut później do grupy pechowców dołączył Bill Auberlen, który zderzył się z Ferrari nr 18, przebił oponę i uszkodził zawieszenie, co zmusiło go do wprowadzenia BMW nr 76 do garażu. Na prowadzenie wrócił Sebastian Asch w Porsche ekipy Fach Auto Tech przed Rolfem Ineichenem w Porsche od Stadler Motorsport i Robem Huffem w Mercedesie Münnich Motorsport.

Na początku 14. godziny rywalizacji dramat przeżył zespół Forch Racing. Grzegorz Moczulski został uderzony z tyłu przez jeden z dublujących go samochodów i wypadł z toru. Golf wrócił do boksów z urwanym wydechem i zawieszeniem prawego tylnego koła. Zespołowi udało się naprawić uszkodzenia i powrócić na tor. Bartosz Opioła jedzie obecnie na piątym miejscu w klasie ze stratą 37 okrążeń do lidera.

Załoga Fach Auto Tech utrzymywała prowadzenie aż do momentu awarii przeniesienia napędu na sześć i pół godziny do końca rywalizacji. Wtedy na czoło tabeli wyników wskoczyła załoga Stadler Motorsport. Dzięki znakomitej jeździe wszystkich kierowców, szczególnie Roba Huffa, regularnie kręcącego szybsze czasy od najbliższych rywali, zespół Münnich Motorsport awansował na drugie miejsce. Po znakomitym powrocie, trzecie miejsce zajmuje zespół Black Falcon z autem nr 2.

Na prowadzeniu w klasie A6-Am jedzie załoga Mercedesa GDL Racing, która jako znajduje się w pierwszej piątce klasyfikacji generalnej. Pięć okrążeń straty mają Ferrari zespołów Dragon Racing i Spirit of the Race. Druga załoga Dragon Racing, która prowadziła po 12 godzinach, wycofała się z wyścigu po 332 okrążeniach. Po znakomitej jeździe w nocy na prowadzenie w klasie 997 wyszedł zespół Förch Racing, którego przewaga sięgała nawet dwóch okrążeń nad załogą nr 44 od Black Falcon. Nad ranem rywalom udało się odrobić straty i na krótko objąć prowadzenie, które zmienia się obecnie po każdym zjeździe do boksów.

Na 6 godzin i 10 minut do końca wyścigu nad torem ogłoszono "kod 60". Christian Kranenberg i Dirk Werner zderzyli się ze sobą. Kierowca SEAT-a uszkodził chłodnicę, wpadł w poślizg i zatrzymał się na środku toru w zakręcie 7. Werner zatrzymał swoje BMW poza torem kilkaset metrów wcześniej. Usunięcie obu samochodów z toru trwało kilkanaście minut i kierowcy wkroczyli w ostatnie 6 godzin rywalizacji pod fioletowymi flagami.

P Nr Kierowca   Klasa Zespół/Samochód Rezultat
1 20



Mark Ineichen
Rolf Ineichen
Marcel Matter
Adrian Amstutz
Christian Engelhart
1 A6

Stadler Motorsport

Porsche 911 GT3-R (997)

441 okr.
2 38

René Münnich
Marc Basseng
Rob Huff
2 A6

All-Inkl.com Münnich Motorsport 

Mercedes-Benz SLS AMG GT3

+ 1 okr.
3 2



Khaled Al Qubaisi
Hubert Haupt
Jeroen Bleekemolen
Abdulaziz Al Faisal
Adam Christodoulou
3 A6

Black Falcon 

Mercedes-Benz SLS AMG GT3

+ 3 okr.
4 21



Wolf Nathan
Danny Werkman
Rich Abresch
Alex van't Hoff
Nicky Pastorelli
4 A6

V8 Racing

Corvette C6.R (mod. GT3)

+ 4 okr.
5 2


Luc Braams
Duncan Huisman
Ivo Breukers
Gianluca De Lorenzi
1 A6-Am

GDL Racing

Mercedes-Benz SLS AMG GT3

+ 5 okr.
6 4


Otto Hlohs
Martin Ragginger
Sebastian Asch
Connor De Phillippi
5 A6

Fach Auto Tech

Porsche 911 GT3-R (997)

+ 9 okr.
7 17



Frank Yu
Richard Lyons
Jean-Marc Merlin
Keita Sawa
Darryl O'Young
6 A6

Craft Racing AMR

Aston Martin Vantage GT3

(+ 23:00,353)
8 27




Henry Walkenhorst
Ralf Oeverhaus
Daniela Schmid
Jens Richter
7 A6

Walkenhorst Motorsport

BMW Z4 GT3

(+ 24:01,310)
9 458



Alexander Mattschull
Marco Seefried
Pierre Ehret
Pierre Kaffer
Vadim Kogay
8 A6

GT Corse

Ferrari 458 Italia GT3

(+ 27:29,172)
10 14



Felipe Barreiros
Harinder Dhillon
Erik Maris
Aaron Scott
Melnikov Ilya
9 A6

Spirit of Race

Ferrari 458 Italia GT3

+ 13 okr.
...       ...         ...  
15 42


Stefan Biliński
Andrzej Lewandowski
Christofer Berckhan Ramirez
Robert Lukas
1 997

Förch Racing/Lukas Motorsport

Porsche 911 GT3 Cup (997)

+ 19 okr.
...       ...         ...  
22 62



Harry Hilders
Roger Grouwels
Gjis Bessem
Koen Bogaerts
Dziugas Tovilavi
1 A5

JR Motorsport

BMW M3 GTR (E46)

+ 46 okr.
...       ...         ...  
25 155





Erik Behrens
Kim Holmgaard
Michael Klostermann
Micael Ljunström
Kasper H. Jensen
1 SP3

Perfection Racing Europe

Aston Martin V8 Vantage GT4

+ 52 okr.
26 123





Lucas Ordóñez
Miguel Faisca
Florian Strauss
Stanisław Aksenow
Nickolas McMillen
1 SP2

Nissan GT Academy Team RJN

Nissan 370Z

+ 54 okr.
27 89


Ramzi Moutran
Sami Moutran
Nabil Moutran
Phil Quaife
1 A3T

Memac Ogilvy Duel Racing

SEAT Leon Supercopa

+ 62 okr.
...       ...         ...  
30 106


Jan Engelbrecht
Martin Clausen
Jacob Kristensen
Jan Seerup
1 A2

AD Racing/K-Rejser

Renult Clio Sport

+ 41 okr.
...       ...         ...  
34 125



Jan De Vocht
Johan Van Loo
Steffen Schlichenmeier
Wim Meulders
Thomas Piessens
1 D1

Recy Racing Team

BMW 120d

+ 74 okr.
...       ...         ...  
49 86



Steve Feige
Jarosław Budzyński
Rafał Mikrut
Grzegorz Moczulski
Bartosz Opioła
5 A3T

Förch Racing/Lukas Motorsport

Volkswagen Golf 2.0 GTI

+ 107 okr.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze