Prezentacja LMP3

W ubiegły weekend, podczas imprez ELMS i AsLMS, organizatorzy wyścigów Endurance zaprezentowali kształt nowej specyfikacji LMP3.

Prezentacje kształtu nowych prototypów wyścigowych odbyły się wpierw w sobotę w Austrii, a dzień później na torze Inje Speedium w Korei Południowej. Podczas konferencji dowiedzieliśmy się zarówno o technicznej, jak i finansowej stronie nowego pojazdu – a przy okazji także o tym, jakie mają być ich wyniki na torach w stosunku do czołowej kategorii GT. W wyścigach, prototypy te pojawią się już w przyszłym roku – a ich głównym zadaniem jest zastąpienie klasy LMPC, w tym roku obecnej tylko za Oceanem.

Nowe prototypy będą zamkniętymi pojazdami zbudowanymi w oparciu o otwarty, kompozytowy monokok. Z tego względu, ich częścią będzie również klatka bezpieczeństwa – ma to na celu zmniejszenie kosztów budowy pojazdu, gdyż o wiele droższe byłoby wykonanie całego, zamkniętego monokoku. Wymiarami, pojazdy mają być równie szerokie, co prototypy L MP2 – jedynie ich długość ma być mniejsza o 15 cm. Standardowym elementem nadwozia będzie tzw. "płetwa", znana już dobrze z prototypów wyższych kategorii.

Sercem nowego pojazdu będzie silnik V8 o mocy około 420 KM – jego dostawcę poznamy prawdopodobnie jeszcze w lipcu. Silnik ten będzie musiał być wytrzymały, gdyż każdy z pojazdów będzie mógł używać tylko jednego motoru na sezon. Bez względu na to, kto zostanie wybrany jako dostawca silników, nad jednostkami napędowymi oraz układami przeniesienia napędu czuwać będzie francuski warsztat Oreca – właśnie on wyznaczony został jako serwisant dla zespołów we wszystkich wyścigach. Elektroniką pojazdu zajmą się specjaliści z Magnetti Marelli. Razem z silnikiem, pojazd ważyć ma w granicach 870-900 kg – co jest kolejnym krokiem w stronę oszczędności, gdyż taka dość duża waga pozwala na wykorzystanie cięższych, mniej kosztownych materiałów.

Ogólny koszt pojazdu wraz z kompletem opon ma wynosić do 195 tys. Euro – co oznacza, że granicę tą podniesiono o prawie 1/3 z planowanych 150 tys. Zakłada się, iż silnik będzie kosztował około 60 tys. Euro. Podstawowy regulamin będzie zamrożony na sześć lat – co trzy lata będą mogły być wprowadzane niewielkie zmiany, nie wymuszające jednak budowy nowego pojazdu. Prototypy LMP3 mają być o 2 sekundy na okrążeniu szybsze od czołowych pojazdów kategorii GTE.

O planach budowy prototypów LMP3 informowały już warsztaty Onroak, Tatuus, Wolf, Norma, Riley oraz Juno – a także SORA Composites, który zamierza przystosować do regulaminu istniejącą już konstrukcję Pescarolo 02. Ile tych pojazdów rzeczywiście powstanie – przekonamy się w sezonie 2015 serii ELMS i AsLMS.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze