Coyote, HPD, Wolf i Tiga

Kolejne warsztaty informują o swoich planach na najbliższe miesiące i lata. Ciekawostką jest informacja, iż projekt nowego prototypu na rok 2017 zapowiada amerykański Coyote.

Odpowiedzialny m.in. za budowę kilku pojazdów Corvette DP, Coyote Cars ostatnio wstrzymał projekt nowego nadwozia Daytona Prototype, które miało powstać we współpracy z brytyjskim Delta Motorsport. Wyróżniające warsztat nadwozie, początkowo miało pojawić się w przyszłorocznym wyścigu 24h Daytona, później start przełożono na 12-godzinny Sebring – teraz natomiast okazuje się, że projekt wstrzymano całkowicie ze względu na brak potencjalnych kupców. Coyote nie zamierza jednak składać rękawicy w tej sprawie – i zapowiada, że na rok 2017 postara się zbudować nowy prototyp Le Mans. Samochód ma podchodzić pod nowy regulamin techniczny, który właśnie od 2017 roku łączyć ma specyfikacje LMP2 i DP w jeden typ pojazdów – i właśnie od nich, Coyote uzależnia wygląd i charakterystykę prototypu. Jak określił to dyrektor generalny Coyote Cars, Gary Nelson: "jak na razie możemy potwierdzić, że samochód będzie miał cztery koła, silnik i kierowcę".

Nieco więcej wiadomo natomiast o nowym prototype HPD, który już w przyszłym roku zastąpi otwarte ARX-03. Pierwszy zamknięty pojazd tej marki, zaprojektowany przez warsztat Wirth Research ARX-04b, ma pojawić się w wyścigach TUSCC i FIA WEC w przynajmniej sześciu odsłonach – z czego potwierdzona jest już sprzedaż dwóch pojazdów do zespołu Extreme Speed Motorsports. Nieoficjalnie mówi się, że kolejne samochody zakupi zespół Andretti Autosport, który również zamierza wystartować w wyścigach długodystansowych w USA – co do FIA WEC natomiast, jednym z pretendentów jest amerykański Krohn Racing, rozważający jednak zakup także Ligiera JS P2 lub testowanego przez Tracy Krohna w ubiegłym tygodniu Lotusa T128.

Jako docelowy punkt swojego planu budowy prototypów, pojazd LMP2 widzi również włoski warsztat Wolf Racing Cars. Włosi jak na razie skupiają się na tworzeniu prototypu nowej specyfikacji LMP3, a także startach w Azjatyckiej Serii Le Mans obecnego tam prototypu CN – w przyszłości jednak, Wolf chce stworzyć także własny pojazd LMP2. Według Ivana Bellarosy, głównego kierowcy zespołu, pierwsze prace nad tym projektem już ruszyły – choć jak na razie są to tylko wstępne projekty oparte o obecny prototyp CN GB08 i jego wyposażoną w silnik 3.0 V8 wersję GB08S. Co do AsLMS, Wolf zapowiedział natomiast start na Fuji znów tylko jednego prototypu CN.

I jeszcze krótka informacja z warsztatu Tiga Cars – jego nowy projekt LMP2, LM214, wszedł właśnie w fazę testów w tunelu aerodynamicznym. Aerodynamikę pojazdu testować będą m.in. specjaliści ze Szkoły Inżynierii Mechaniki, Lotnictwa i Budownictwa w Manchesterze (MACE) – a także James Crook, specjalista od aerodynamiki w zespole Caterham F1.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze