Drugi trening dla ekipy gospodarzy

Oliver Turvey z zespołu JOTA Sport uzyskała najlepszy czas drugiej sesji treningowej na torze Silverstone. Reprezentujący MOMO Megatron Kuba Giermaziak zajął drugie miejsce w kategorii GTC.

Tuż po rozpoczęciu sesji deszcz przestał padać – a, że był to tym razem deszcz dość lekki, kierowcy mogli pod koniec treningu zaliczyć kilka bardzo szybkich okrążeń. I rzeczywiście – wyniki kategorii LMP2 okazały się lepsze nawet od rezultatów fabrycznych LMP1, które na tym samym torze kończyły trening kwadrans wcześniej – a o prawie 10 sekund lepszy od wyniku z FIA WEC okazał się być czas najlepszego wśród pojazdów kategorii GTE. W ich przypadku, tym razem już trzy załogi pokonały teoretycznie najsłabsze samochody z trójki GTC – zwycięzca specyfikacji GT3 był od lidera GTE gorszy o ponad 2 sekundy. Owym zwycięzcą nie okazał się niestety Kuba Giermaziak, choć Polak znów znalazł się na czele wśród kierowców zespołu MOMO Megatron – lepszym była jednak szkocka załoga Ecurie Ecosse. Wśród prototypów, kolejny udany występ zaliczyli kierowcy Signatech-Alpine – choć teraz musieli oni uznać wyższość gospodarzy.

Gospodarzami nazwać można mianowicie ekipę JOTA, jeden z dwóch w pełni brytyjskich zespołów obecnych na Silverstone w serii ELMS. Jadący w prototypie Zytek Oliver Turvey, ponownie od startu znajdował się wśród czołówki kategorii LMP2 – i to on jako pierwszy zbliżył się do poziomu 2:00, będąc wyraźnie lepszym od m.in. Pierre’a Thirieta z Thiriet TDS, Brendona Hartleya z Murphy Prototypes czy Pierre’a Raguesa z Signatech-Alpine. Poniżej tej granicy, pierwszy zszedł jednak Franck Mailleux z ekipy Morand Racing (wcześniej zastępując Natachę Gachnang) – lecz niedługo potem, w połowie sesji, na czoło wyszedł zmiennik Thirieta, Jonathan Hirschi. Szwajcar rozpoczął wtedy serię gwałtownego przyśpieszenia czołowych załóg – i tak wkrótce Brendon Hartley miał już na koncie czas 1:52,5, a Nelson Panciatici z Signatech-Alpine 1:55. Właśnie Włoch stał się kolejnym liderem, na kwadrans przed końcem sesji uzyskując 1:52,2 – tuż przed metą, ponownie zabłysnął jednak Turvey, czasem 1;51,699 jako jedyny schodząc poniżej 1:52. Niewiele gorszy od Panciaticiego okazał się być Frank Mailleux – a czwarty czas uzyskał Mark Patterson z Murphy Prototypes.

W LMPC, na pierwszą zmianę wyjechali tym razem Soheil Ayari, Gary Hirsch i Alex Loan – i ponownie najszybszym okazał się być ten pierwszy, z czasem o pół sekundy lepszym od Hirscha. Wkrótce obaj zeszli oni do poziomi 2:14, od Loana będąc lepszymi o przeszło 2 sekundy – i ta sytuacja znów miała miejsce do chwili, gdy za kierownicą prototypu nr 49 zasiadł Paul Loup-Chatin. Młody Francuz pokonał wtedy Ayariego uzyskując czas o pół sekundy lepszy – a w ostatnich 10 minutach walczył o najlepsze okrążenie na granicy 2:00. Ayari uzyskał wtedy wynik 1:58,7 – jednak ostatnie słowo należało do Loup-Chatina, który rezultatami 1:58,177 i 1:57,911 pokonał bardziej doświadczonego konkurenta z Team Endurance Challenge.

W kategorii GTE, ponownie sesję na czele rozpoczął Jonny Mowlem w Ferrari nr 52 od RAM Racing. Poniżej granicy 2:20 szybko zszedł także Franck Montecalvo z nr 53 – a trzeci był Gianluca Roda w Porsche od Proton Competition. Po kwadransie, Włoch znalazł się na czele z najlepszym czasem na poziomie 2:17 – a za nim, przed dwoma Ferrari od RAM Racing pojawił się Joël Camathias w 458 Italia od JMW. Mowlem odpowiedział w połowie sesji czasem 2:16,7 – jeszcze lepszy okazał się jednak Patrice Milesi w Porsche od IMSA Performance, przebijając czas Brytyjczyka o 2 sekundy. 5 minut później, Milesiego przebił zmiennik Gianluciego Rody z ekipy Proton, Nick Tandy, rozpoczynając znaczne przyśpieszenie w tej kategorii – a na drugie miejsce wszedł Andrea Bertolini w Ferrari od JMW. 20 minut przed metą, Mowlem powrócił jednak na miejsce drugie z czasem 2:08,1 – jego zmiennik Matt Griffin jeszcze ten czas poprawił, wciąż jednak będąc za Tandym z Porsche nr 77. Na miejsce trzecie wszedł natomiast Emmanuel Collard w Porsche ekipy ProSpeed – a Bertolini ukończył trening jako piąty, pokonany jeszcze przez Francka Montecalvo.

Pośród trzech pojazdów GTC, najszybszy w pierwszym kwadransie był Ollie Millroy w BMW Z4 – Kuba Giermaziak w Audi był od niego gorszy o sekundę. Millroya (którego dość szybko zastąpił Alasdair McCaig), wkrótce przebił jednak Lorenzo Casé w Ferrari od AF Corse – a na dobre czasy Audi musieliśmy czekać aż do zmiany Giermaziaka z Dylanem Derdaele. Belg szybko zaliczył okrążenie na poziomie 2:12 – jednak jeszcze szybszy był znów Casé, schodząc poniżej 2:09. Na ostatnie 20 minut, za kierownicę Audi powrócił Giermaziak – i ten zszedł do poziomu 2:07, przy czym niewiele gorszy okazał się być Andrew Smith w BMW Z4. W ostatnich minutach, Giermaziak poprawił czas na 2:05,7 – Smith odpowiedział jednak 2:05,5, i tym razem to zespół ze Szkocji okazał się lepszym.

Poz Nr   Kierowca   Zespół   Samochód  Czas
1 1  38 

Simon Dolan
Oliver Turvey 

Jota Sport  Zytek Z11SN
Nissan
1:51,699
2 2  36 
Pierre Ragues
Nelson Panciatici
Signatech Alpine Alpine A450
Nissan
1:52,181
3 3  43 

Natasha Gachnang
Frank Mailleux

Morand Racing  Morgan OAK
Judd
1:52,256
4 4  18 
Brendon Hartley
Mark Patterson
Murphy Prototypes Oreca 03
Nissan
1:52,544
5 5   1  
Pierre Thiriet
Jonathan Hirschi
Thiriet by TDS Racing Oreca 03
Nissan 
1:54,582
6 6  34 
Michel Frey
Patric Niederhauser
Race Performance  Oreca 03
Judd 
1:57,395
7
1  49 

Paul Loup Chatin
Gary Hirsch 

Team Endurance
Challenge 
Oreca FLM09
Chevrolet 
1:57,911
8 2  48 
Anthony Pons
Soheil Ayari 
Team Endurance
Challenge 
Oreca FLM09
Chevrolet
1:58,695
9 7   4  

Dagoneau Thomas
John Hartshorne
Bastien Brieré
Boutsen Ginion Racing  Oreca 03
Nissan 
1:59,494
10 8   3  
Chris Dyson
Michael Marsal
Greaves Motorsport Zytek Z11SN
Nissan
2:01,453
11 1  77 

Christian Ried
Gianluca Roda
Nick Tandy
Proton Competition Porsche 911
GT3-RSR (997)
2:03,454
...        ...          
14 1 79

Andrew Smith
Ollie Millroy
Alasdair McCaig
Ecurie Ecosse BMW Z4 GT3 2:05,543
...        ...          
16 2 65

Dylan Derdaele
Raffi Bader
Kuba Giermaziak
 Momo Megatron DF1 Audi R8 LMS 2:05,731

Kategorie:  LMP2   LMPC   GTE   GTC
Pogrubiono
 nazwiska kierowców, do których należały najlepsze czasy załogi  

Pełne wyniki znajdziesz klikając TUTAJ

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze