Brendon Hartley z Murphy Prototypes wygrał deszczowe kwalifikacje do wyścigu na torze Hungaroring. Ulewa spowodowała spore zamieszanie w obu częściach sesji.
Piątkowe słońce i temperatura ponad 20 stopni należą już do przeszłości – sobotni poranek przyniósł na torze Hungaroring ulewę, która niebezpiecznie kojarzy się raczej z pierwszą tegoroczną odsłoną serii, wyścigiem na torze Silverstone. Rywalizacja trwała wtedy niecałe 2.5 godziny – a zielona flaga, w praktyce widniała nieco dłużej, niż połowę regulaminowego czasu wyścigu. Czy w sobotę po południu, na Węgrzech powtórzy się sytuacja z Anglii? Patrząc na to, co stało się podczas części kwalifikacji dla prototypów, szanse mogą być dość spore…
Walka prototypów LMP2 o pole position, aż trzykrotnie przerywana była czerwonymi flagami – przy czym ostatnia pojawiła się po prostu dlatego, że w ulewnym deszczu nie było sensu kontynuować sesji. Jako-tako, kierowcy mogli jeździć przez pierwsze minuty kwalifikacji – i właśnie wtedy, na czoło tabeli wyników wyszedł Brendon Hartley z Murphy Prototypes. Nowozelandczyk zapewnił sobie zwycięstwo, gdy zszedł on poniżej granicy 2:10 – nie zdążyli jej pokonać ani Patrick Niederhauser z Race Performance, ani też Nelson Panciatici z Signatech-Alpine. Powodem tego było wypadnięcie z toru Olivera Turveya, który wcześniej uzyskał piąty czas kwalifikacji – a gdy chwilę po wznowieniu sesji, na żwir wyjechał Panciatici, układ na starcie był już praktycznie pewny. Trzecia czerwona flaga tylko dopełniła formalności – i tak, po raz pierwszy w tym sezonie, pole position zdobyła ekipa inna, niż Jota Sport.
Jeśli chodzi o LMPC, nawet jednego okrążenia pomiarowego nie przejechał C.O. Jones z Algarve Pro Racing Team – w praktyce więc, o pozycje na starcie walczyli tylko Gary Hirsch i Soheil Ayari. Do momentu wstrzymania sesji, lepszym był ten pierwszy, uzyskując szósty czas kwalifikacji – Ayari przegrał natomiast z dwoma kolejnymi prototypami LMP2. Trzecia załoga tej kategorii wystartuje do wyścigu prawdopodobnie z pozycji nr 23.
Wcześniej, do walki przystąpiły pojazdy GT – i tu, choć deszcz nie był jeszcze tak rzęsisty, sytuacja również była dość nietypowa. Bardzo szybko, na czoło wyszedł Andrea Bertolini w Ferrari od JMW – lecz drugi Jean-Karl Vernay w Porsche od IMSA był dopiero czwarty w całej stawce, za dwoma pojazdami słabszej klasy GTC. W dodatku, wkrótce pokonał go także Nick Tandy w Porsche od Proton Competition – a czwarty w GTE był Johnny Mowlem w Ferrari od RAM Racing. Jego przebił jednak Emmanuel Collard w Porsche od ProSpeed – a niecałe 10 minut przed końcem tej części sesji, prowadzącego w GTE Bertoliniego pokonał Lorenzo Casé w Ferrari kategorii GTC. W dodatku, trzy kolejne miejsca także zajęły pojazdy słabszej kategorii – przez co Tandy, ostatecznie był dopiero szósty w całej stawce.
W GTC triumfował Lorenzo Casé w Ferrari od AF Corse – na początku jednak, za Bertolinim widniał nie on, a Wiktor Szajtar w Ferrari nr 69 od SMP Racing. Casé był wówczas drugi – a trzecie miejsce zajmował Fabio Mancini z Ferrari zespołu Easyrace. Ten, 20 minut po starcie awansował jednak przed Szajtara – lecz z prowadzenia cieszył się krótko, gdyż po chwili najlepszy był już Casé. Słabo wypadali Ollie Milroy w BMW i Peter Kox w Lamborghini – ten drugi, pod koniec sesji wyszedł jednak na miejsce czwarte, razem z Szajtarem i Mancinim zajmując miejsce za liderem kategorii GTE.
Poz | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 18 | Brendon Hartley Jonathan Hirschi |
1 | LMP2 | Murphy Prototypes | 2:09.301 | ||||
2 | 34 | Michel Frey Patric Niederhauser |
2 | LMP2 | Race Performance | 2:11.394 | +2.093 | |||
3 | 36 | Pierre Ragues Nelson Panciatici |
3 | LMP2 | Signatech Alpine | 2:12.251 | +2.950 | |||
4 | 37 | Maurizio Mediani Siergiej Żłobin |
4 | LMP2 | SMP Racing | 2:12.763 | +3.462 | |||
5 | 38 | Simon Dolan Oliver Turvey |
5 | LMP2 | Jota Sport | 2:13.350 | +4.049 | |||
6 | 49 | Paul Loup Chatin Gary Hirsch |
1 | LMPC | Team Endurance Challenge |
2:13.959 | +4.658 | |||
7 | 1 | Pierre Thiriet Mathias Beche |
6 | LMP2 | Thiriet by TDS Racing | 2:16.784 | +7.483 | |||
8 | 43 | Natasha Gachnang Christian Klien |
7 | LMP2 | Morand Racing | 2:16.904 | +7.603 | |||
9 | 48 | Anthony Pons Soheil Ayari |
2 | LMPC | Team Endurance Challenge |
2:16.927 | +7.626 | |||
10 | 62 | Andrea Rizzoli Stefano Gai Lorenzo Casé |
1 | GTC | AF Corse | 2:17.878 | +8.577 | |||
11 | 66 | Joel Camathias Andrea Bertolini |
1 | LMGTE | JMW Motorsport | 2:19.363 | +10.062 | |||
12 | 69 | Kirył Ładygin Wiktor Szaitar Fabio Babini |
2 | GTC | SMP Racing | 2:19.524 | +10.223 | |||
13 | 83 | Tommaso Rocca Diego Romanini Fabio Mancini |
3 | GTC | Easyrace | 2:20.996 | +11.695 | |||
... | ... | ... | ||||||||
16 | 77 | Christian Ried Klaus Bachler Nick Tandy |
2 | LMGTE | Proton Competition | 2:24.568 | +15.267 | |||
17 | 67 | Patrice Milesi Jean-Karl Vernay |
3 | LMGTE | IMSA Performance Matmut |
2:30.589 | +21.288 | |||
... | ... | ... | ||||||||
NST | 46 | Cornelius Jones Nicky Catsburg |
3 | LMPC | Algarve Pro Racing Team | 0:00:000 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.