Tom Blomqvist poprowadził zespół Meyer Shank Racing #60 do historycznego zwycięstwa Acura ARX-06. To pierwszy triumf prototypu hybrydowego w nowej kategorii Grand Touring Prototype. W każdej klasie (poza kategorią LMP3) losy ważyły się do samego końca.
61-edycja 24h Daytona dobiegła końca, kiedy wskazówka w niedzielę wybiła godzinę 13:40 czasu lokalnego (w Polsce 19:40). Wtedy to prototyp Meyer Shank Racing #60 wjechał jako pierwszy na metę 24-godzinnego wyścigu. Tom Blomqvist wraz z Colinem Braunem, Helio Castronevesem i Simonem Pagenaud napisali historię ekipy Meyer Shank Racing, którzy zwyciężyli w nowej erze prototypów. Za zespołem #60 dojechała druga Acura ekipy Wayne Taylor Racing #10 – Filipe Albuquerque był blisko wyprzedzenia Brytyjczyka, jednak górą była ekipa biało-różowego prototypu.
Z dobrej strony zaprezentowały się oba modele Cadillaca V-LMDh zespołu Chip Ganassi Racing. #01 dojechała na metę na trzecim miejscu, zaś czwartą lokatę zajęła #02. Choć parę minut przed końcem 24h Daytona Earl Bamber był na trzeciej pozycji, to Renger van der Zande wykorzystał moment i wyprzedził ekipę, która pojedzie w całym sezonie Długodystansowych Mistrzostw Świata WEC.
Z problemami zameldowali się zawodnicy Porsche Penske Motorsport. Prototyp #6 miał problemy z turbiną, przez co ekipa jako pierwszy prototyp w GTP został wycofany z rywalizacji. Piąte miejsce zajął zespół Action Express Racing #31, a szóste – BMW Team RLL #24. Z większą stratą, siódme miejsce zajęła ekipa Porsche Penske Motorsport #7. Z ogromnymi problemami na samym początku wyścigu dojechał do mety Connor de Phillippi z drugiego prototypu BMW.
Niesamowity finisz był w kategorii LMP2. Nieoczekiwanie i dużym zaskoczeniem była forma Protona Competition #55, prowadzonego przez Jamesa Allena, który na ostatnim okrążeniu przy samej linii start/meta wyprzedził Bena Hanleya z Crowdstrike Racing #04. To spora sensacja z dwóch powodów – po pierwsze, nikt nie stawiał na prototyp z numerem 55, a po drugie, ekipa nie znajdowała się w czołówce klasy LMP2, a ostatecznie wyprzedził on #04 o zaledwie 0,016 sekundy. Na najniższym podium znalazł się zespół AF Corse #88. Spory zawód sprawiła załoga PR1/Mathiasen Motorsports #52 – Nicolas Lapierre w charakterystycznym prototypie obrócił się za zakrętem 3 i na 1,5 godziny przed końcem wyścigu stracił on szansę na dobry wynik dla swojej ekipy.
Do prototypów LMP2, które nie dojechały do mety wyścigu na Daytona International Speedway, czyli TDS Racing #11 i Era Motorsports #18, dołączył jeszcze zespół High Class Racing #20. Zespół odpadł po tym jak Andreas Fjordbach na zakrętach Le Mans stracił panowanie i uderzył w ścianę z opon.
Kategorię LMP3 wygrał zespół AWA Racing #17. To pierwszy triumf kanadyjskiego zespołu w serii IMSA, a także pierwsze zwycięstwo prototypu Duqueine D08 w Stanach Zjednoczonych Ameryki w serii IMSA.
W klasach GTD Pro i GTD mieliśmy triumfy samochodów zasilanych silnikami Mercedesa. Ekipa WeatherTech Racing #79 wygrała pełen emocji wyścig, choć bardzo długo walczyli oni bardzo długo z dwoma rywalami – Corvette Racing #3 i Vasser Sullivan #14. Choć rywalizacja była w GTD Pro, czasami bardzo zacięta, to ostatecznie biały Mercedes-AMG GT3 był pierwszy, zaś rywale zajęli odpowiednio drugie i trzecie miejsce. Swój debiut zaliczył Romain Grosjean w Iron Lynx #63 i Francuz wypadł dobrze – jego zielone Lamborghini dojechało na czwartym miejscu w klasie. Na słowa uznania zasłużyła sobie ekipa Pfaff Motorsports #9. Bardzo niekorzystny Balance of Performance na Porsche 911 nie skreślił ich z walki o najwyższe cele i ostatecznie trójka Vanthoor, Bachler i Pilet dojechała na piątej lokacie. Z rywalizacji o pierwsze miejsce odpadł zespół Heart of Racing #23 po problemach z zawieszeniem.
To, czego nie udało się zdobyć w klasie GTD Pro, udało się z kolei w kategorii GTD, gdzie drugi samochód Heart of Racing, ale z numerem 27, był najlepszy w swojej klasie. Kwartet Roman de Angelis, Ian James, Marco Sorensen i Darren Turner wyprzedził o 5 sekund innego Astona Martina, Magnusa Racing #44. Trzeci na mecie był Marvin Kirchhofer w McLarenie zespołu Inception Racing #70.
Meyer Shank Racing #60 prowadzi w klasyfikacji Michelin Endurance Cup, które zbiera się co 6 godzin w wyścigach długodystansowych.
Następny wyścig serii IMSA odbędzie się na torze Sebring International Raceway. To będzie kolejna runda w ramach Michelin Endurance Cup, gdzie tym razem kolorowa kawalkada kierowców i zespołów IMSA pojedzie w 12h Sebring.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 60 | Tom Blomqvist Colin Braun Hélio Castroneves Simon Pagenaud | GTP | Meyer Shank Racing | 783 okr. | |||
2 | 10 | Ricky Taylor Filipe Albuquerque Louis Delétraz Brendon Hartley | GTP | Wayne Taylor Racing w/ Andretti Autosport | + 4,190 | |||
3 | 1 | Sébastien Bourdais Renger van der Zande Scott Dixon | GTP | Cadillac Racing | + 9,630 | |||
4 | 2 | Earl Bamber Alex Lynn Richard Westbrook | GTP | Cadillac Racing | + 11,176 | |||
5 | 31 | Luís Felipe Derani Alexander Sims Jack Aitken | GTP | Whelen Engineering Racing | + 12 okr. | |||
6 | 24 | Philipp Eng Augusto Farfus Marco Wittmann Colton Herta | GTP | BMW M Team RLL | + 15 okr. | |||
7 | 55 | Fred Poordad Francesco Pizzi James Allen Gianmaria Bruni | LMP2 | Proton Competition | + 22 okr. | |||
8 | 4 | George Kurtz Ben Hanley Matt McMurry Esteban Gutiérrez | LMP2 | CrowdStrike Racing with APR | + 22 okr. | |||
9 | 88 | François Perrodo Matthieu Vaxivière Julien Canal Nicklas Nielsen | LMP2 | AF Corse | + 22 okr. | |||
10 | 35 | François Heriau Giedo van der Garde Joshua Pierson Job van Uitert | LMP2 | TDS Racing | + 22 okr. | |||
11 | 8 | John Farano Scott McLaughlin Josef Newgarden Kyffin Simpson | LMP2 | Tower Motorsports | + 24 okr. | |||
12 | 51 | Eric Lux Devlin DeFrancesco Austin Cindric Pietro Fittipaldi | LMP2 | Rick Ware Racing | + 25 okr. | |||
13 | 52 | Ben Keating Paul-Loup Chatin Alex Quinn Nicolas Lapierre | LMP2 | PR1 Mathiasen Motorsports | + 26 okr. | |||
14 | 7 | Matt Campbell Felipe Nasr Michael Christensen | GTP | Porsche Penske Motorsport | + 34 okr. | |||
15 | 17 | Anthony Mantella Wayne Boyd Nicolás Varrone Thomas Merrill | LMP3 | AWA | + 46 okr. | |||
16 | 27 | Roman De Angelis Marco Sørensen Ian James Darren Turner | GTD | Heart of Racing Team | + 54 okr. | |||
17 | 79 | Cooper MacNeil Daniel Juncadella Jules Gounon Maro Engel | GTD PRO | WeatherTech Racing | + 54 okr. | |||
18 | 44 | John Potter Andy Lally Spencer Pumpelly Nicki Thiim | GTD | Magnus Racing | + 54 okr. | |||
19 | 3 | Antonio Garcia Jordan Taylor Tommy Milner | GTD PRO | Corvette Racing | + 54 okr. | |||
20 | 14 | Jack Hawksworth Ben Barnicoat Mike Conway | GTD PRO | Vasser Sullivan | + 54 okr. | |||
21 | 70 | Brendan Iribe Frederik Schandorff Oliver Millroy Marvin Kirchhöfer | GTD | Inception Racing | + 54 okr. | |||
22 | 66 | Sheena Monk Katherine Legge Mario Farnbacher Marc Miller | GTD | Gradient Racing | + 54 okr. | |||
23 | 12 | Aaron Telitz Frankie Montecalvo Kyle Kirkwood Parker Thompson | GTD | Vasser Sullivan | + 55 okr. | |||
24 | 63 | Andrea Caldarelli Mirko Bortolotti Jordan Pepper Romain Grosjean | GTD PRO | Iron Lynx | + 55 okr. | |||
25 | 9 | Klaus Bachler Patrick Pilet Laurens Vanthoor | GTD PRO | Pfaff Motorsports | + 55 okr. | |||
26 | 93 | Ashton Harrison Danny Formal Kyle Marcelli Ryan Briscoe | GTD | Racers Edge Motorsports with WTR | + 56 okr. | |||
27 | 78 | Mikhail Goikhberg Loris Spinelli Benjamin Hites Marco Mapelli | GTD | US RaceTronics | + 57 okr. | |||
28 | 1 | Bryan Sellers Madison Snow Corey Lewis Maxime Martin | GTD | Paul Miller Racing | + 57 okr. | |||
29 | 33 | Lance Willsey João Barbosa Nicolas Pino Danny Soufi | LMP3 | Sean Creech Motorsport | + 58 okr. | |||
30 | 16 | Ryan Hardwick Jan Heylen Zacharie Robichon Dennis Olsen | GTD | Wright Motorsports | + 60 okr. | |||
31 | 38 | John DeAngelis Chris Allen Connor Bloum Cameron Shields | LMP3 | Performance Tech Motorsports | + 62 okr. | |||
32 | 23 | Onofrio Triarsi Charles Scardina Alessio Rovera Andrea Bertolini | GTD | Triarsi Competizione | + 64 okr. | |||
33 | 77 | Alan Brynjolfsson Trent Hindman Maxwell Root Kévin Estre | GTD | Wright Motorsports | + 64 okr. | |||
34 | 53 | Mark Kvamme Trenton Estep Jan Magnussen Jason Hart | GTD PRO | MDK Motorsports | + 66 okr. | |||
35 | 13 | Orey Fidani Matthew Bell Lars Kern Moritz Kranz | LMP3 | AWA | + 66 okr. | |||
36 | 23 | Ross Gunn Alex Riberas David Pittard | GTD PRO | Heart of Racing Team | + 67 okr. | |||
37 | 85 | Till Bechtolsheimer Tijmen van der Helm Luca Mars Mason Filippi | LMP3 | JDC–Miller MotorSports | + 68 okr. | |||
38 | 19 | Claudio Schiavoni Rolf Ineichen Raffaele Giammaria Franck Perera | GTD | Iron Lynx | + 69 okr. | |||
39 | 57 | Russell Ward Philip Ellis Indy Dontje Daniel Morad | GTD | Winward Racing | + 73 okr. | |||
40 | 80 | PJ Hyett Sebastian Priaulx Gunnar Jeannette Harry Tincknell | GTD | AO Racing | + 73 okr. | |||
41 | 32 | Mike Skeen Mikaël Grenier Kenton Koch Maximilian Götz | GTD | Team Korthoff Motorsports | + 74 okr. | |||
42 | 6 | Mathieu Jaminet Nick Tandy Dane Cameron | GTP | Porsche Penske Motorsport | + 83 okr. | |||
43 | 91 | Alan Metni Kay van Berlo Jaxon Evans Julien Andlauer | GTD | Kellymoss with Riley | + 84 okr. | |||
44 | 96 | Patrick Gallagher Robert Foley Michael Dinan Jens Klingmann | GTD | Turner Motorsport | + 88 okr. | |||
45 | 64 | Ted Giovanis Hugh Plumb Matt Plumb Owen Trinkler | GTD PRO | TGM/TF Sport | + 109 okr. | |||
46 | 83 | Rahel Frey Sarah Bovy Michelle Gatting Doriane Pin | GTD | Iron Dames | + 124 okr. | |||
47 | 21 | Simon Mann Luis Pérez-Companc Miguel Molina Francesco Castellacci | GTD | AF Corse | + 128 okr. | |||
48 | 25 | Connor de Phillippi Nick Yelloly Sheldon van der Linde Colton Herta | GTP | BMW M Team RLL | + 131 okr. | |||
49 | 20 | Dennis Andersen Ed Jones Anders Fjordbach Raffaele Marciello | LMP2 | High Class Racing | + 137 okr. | |||
50 | 95 | Bill Auberlen Chandler Hull Bruno Spengler John Michael Edwards | GTD PRO | Turner Motorsport | + 148 okr. | |||
51 | 87 | Yu Kanamaru Antonio Serravalle Nick Boulle James Vance | LMP3 | FastMD Racing | + 165 okr. | |||
52 | 18 | Dwight Merriman Ryan Dalziel Christian Rasmussen Oliver Jarvis | LMP2 | Era Motorsport | + 273 okr. | |||
53 | 36 | Jarett Andretti Gabby Chaves Dakota Dickerson Rasmus Lindh | LMP3 | Andretti Autosport | + 412 okr. | |||
54 | 43 | Sebastián Álvarez Alex Vogel Guilherme Oliveira Danial Nielsen Frost | LMP3 | MRS GT-Racing | + 415 okr. | |||
55 | 42 | Robert Megenis Jaden Conwright Kerong Li Alessio Deledda | GTD | NTE Sport | + 427 okr. | |||
56 | 62 | Alessandro Pier Guidi James Calado Daniel Serra Davide Rigon | GTD PRO | Risi Competizione | + 434 okr. | |||
57 | 92 | David Brule Sr. Alec Udell Andrew Davis Jeroen Bleekemolen | GTD | Kellymoss with Riley | + 505 okr. | |||
58 | 11 | Steven Thomas Mikkel Jensen Scott Huffaker Rinus VeeKay | LMP2 | TDS Racing | + 534 okr. | |||
59 | 75 | Luca Stolz Kenny Habul Fabian Schiller Axcil Jefferies | GTD | SunEnergy 1 | + 550 okr. | |||
60 | 74 | Gar Robinson Felipe Fraga Josh Burdon Glenn van Berlo | LMP3 | Riley | + 694 okr. | |||
61 | 47 | Roberto Lacorte Giorgio Sernagiotto Antonio Fuoco Alessandro Balzan | GTD | Cetilar Racing | + 739 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.