Po dramatycznej rundzie na ulicach Baltimore, seria ALMS powraca na typowy tor wyścigowy – konkretnie na nowy, prestiżowy Circuit of the Americas w Teksasie.
Jakby kibicom nie wystarczyła w Austin obecność pojazdów startujących w Długodystansowych Mistrzostwach Świata – w przerwach między sesjami, będą oni mogli oglądać także krajową rywalizację Amerykańskiej Serii Le Mans. Podobnie, jak FIA WEC, także i ona po raz pierwszy zagości na przygotowanym pod najważniejsze wyścigi torze w USA – i także i tu, kierowcy otrzymali możliwość zapoznania się z torem w postaci dwóch nieoficjalnych sesji testowych. W końcu, otwarty w 2012 roku obiekt nie dawał im do tej pory większych szans na poznanie 5.5-kilometrowej pętli – a jest tu przynajmniej kilka miejsc, którym warto się dokładnie przyjrzeć. Kibice będą mogli za to przyglądnąć się nowemu dziecku inżynierów Deltawing – gdyż właśnie w Austin, po raz pierwszy pojawi się w wyścigach zamknięta wersja specyficznego prototypu
W kategorii, gdzie wszystko jest już jasne, obecność Deltawing Coupe będzie z pewnością kwestią najbardziej interesującą. Nieobecność załogi w Baltimore pozbawiła ich co prawda punktów z tamtej rundy – ale w końcu, przy tym projekcie chodzi o pojazd wolny od usterek – a w Baltimore, takowe możliwe były niekoniecznie z powodu awarii w prototypie. W Austin, ekipa sprawdzi nową, zamkniętą wersję Deltawing, która ma pojawić się w kilku sztukach w przyszłorocznej serii TUSCC (to nowy skrót serii USCR) – a która w Teksasie ma za zadanie dojechać do mety i zdobyć kolejne punkty w tym sezonie. Za kierownicą zmieniać się tu będą Andy Meyrick i Katherine Legge – a w Loli zespołu Dyson pojawią się znów Chris McMurry i Tony Burgess, gdyż Chris Dyson wystartuje w jednym z prototypów LMP2 w serii FIA WEC.
Coraz większa staje się również różnica między zespołami kategorii P2 – trzy ostatnie wyścigi wygrał Level 5 Motorsports, do którego z Extreme Speed przeszedł Guy Cosmo. Na Austin, Cosmo ponownie wystartuje razem z liderem klasyfikacji kierowców, Marino Franchittim – jednak tu, ciągle na drugim miejscu dojeżdża Scott Sharp, przez co jego indywidualna strata 8 punktów do lidera nie jest tak duża, jak jego ekipy. Razem z Anthonym Lazzaro, Sharp wciąż ma więc spore szanse na triumf w tym sezonie – szczególnie, że na końcu czeka ich 1000-milowy Petit Le Mans – a tam, punktów można zdobyć bardzo wiele. Tak więc, choć w tej kategorii obecne są tylko cztery pojazdy – rywalizacja może tu być niezwykle interesująca.
W kategorii PC, stawka zwiększy się nam natomiast o ósmy pojazd, który do walki wystawi zespół Starworks Motorsport. Ważniejszym będzie tu jednak zmiana w zespole CORE Autosports; prowadzący w klasyfikacji generalnej Colin Braun został mianowicie przeniesiony do Porsche kategorii GT – w jego miejsce pojawi się natomiast ubiegłoroczny kierowca CORE w prototypie PC, Tom Kimber-Smith. Ekipa postanowiła skupić się na zdobyciu trzeciego z rzędu mistrzostwa wśród zespołów, w czym Kimber-Smith wyraźnie im w ubiegłym roku pomagał – a Braun straci pozycję lidera, najprawdopodobniej na rzecz tracącego do niego 9 punktów Mike’a Guascha z PR1/Mathiasen Motorsport. Do Guascha, 16 punktów straty ma Chris Cumming z BAR1 Motorsports, o 10 więcej traci Tristan Nunez z Performance Tech – ale i ta strata jest jeszcze do odrobienia. Wracając do Kimber-Smitha, zapowiedziany jest on już także na rundę w Virginii – a podobnie, jak on, w obu długodystansowych wyścigach na torze Austin pojawi się również nowy partner Bruno Junqueiry z RSR Racing, David Heinemeier-Hansson.
Colin Braun nie jest jednak zasmucony startem w nowym Porsche 911 GT3-R zespołu CORE w kategorii GT, gdzie do walki ponownie stanie aż 11 załóg. Wśród kierowców, Dirka Müllera wyprzedziła już cała czwórka ekipy Corvette Racing – choć z drugiej strony, prowadzący Oliver Gavin i Tommy Milner wciąż mają nad nim tylko 8 punktów przewagi. 2 mniej zdobyli Antonio Garcia i Jan Magnussen – za to tylko 5 punktów gorsi od Müllera są wciąż groźni Dominik Farnbacher i Marc Goossens z fabrycznego Vipera nr 91. Sporą, bo 30-punktową stratę, ma już do lidera druga załoga BMW – w dodatku, partnerem Billa Auberlena w Austin będzie Joey Hand, gdyż Maxime Martin otrzymał zgodę na pomoc belgijskiej ekipie Marc VDS w walce o zwycięstwo w europejskiej serii Blancpain Endurance. Szanse reszty załóg są już iluzoryczne – a biorąc pod uwagę zespoły, Corvette może już praktycznie cieszyć się z mistrzostwa sezonu.
W GTC, zamieszanie w Baltimore i szczęście załogi Alex Job Racing pozwoliło jej wyjść na czoło z przewagą 6 punktów nad kierowcami Flying Lizards Motorsport – Nelsonem Canache i Spencerem Pumpellym. Rywalizacja między tymi załogami jest jednak wyjątkowo równa – za to wciąż nie może powrócić do czołówki Henrique Cisneros z NGT Motorsports, który w Baltimore zdobył tylko o 2 punkty więcej od Pumpellego i Canacha. Cisneros ma obecnie do odrobienia 20 punktów do liderów – a w praktyce, już tylko on może im jeszcze zagrozić. Począwszy od czwartych Mike’a Henlunda i Jana Heylena z JDX Racing, strata do Canacha i Bleekemolena wynosi co najmniej 41 punktów – tak więc walka może tu toczyć się już tylko o najniższy stopień podium.
Jako, że impreza łączy serie ALMS i FIA WEC, przy obu zapowiedziach prezentujemy plan uwzględniający obie te rywalizacje. Już we wtorek o 20:00 odbędzie się pierwsza, 4-godzinna i nieobowiązkowa sesja testowa serii ALMS – druga rozpocznie się w czwartek o godzinie 19:30. Tego samego dnia o 16:30 i 21:45 odbędą się analogiczne, choć tylko 2-godzinne sesje testowe FIA WEC. W piątek o godzinie 15:00 rozpocznie się pierwszy trening ALMS, o 16:15 pierwszy serii FIA WEC – a o godzinie 19:40 druga sesja treningowa ALMS. Zaraz po niej nastąpią kwalifikacje ALMS (godzina 20:50) – a po kwalifikacjach, o godzinie 22:25 odbędzie się drugi trening FIA WEC. W sobotę, dzień rozpocznie rozgrzewka ALMS o godzinie 15:00, o 15:40 odbędzie się ostatni trening FIA WEC – a o godzinie 20:00 kwalifikacje Długodystansowych Mistrzostw Świata. Wyścig ALMS rozpocznie się o godzinie 22:45 i potrwa 165 minut – 6-godzinny wyścig FIA WEC odbędzie się natomiast w niedzielę o godzinie 18:00.
Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Samochód | |||
6 | Klaus Graf Lucas Luhr |
P1 | Muscle Milk Pickett Racing |
HPD ARX-03c | |||
16 | Tony Burgess Chris McMurry |
P1 | Dyson Racing Team | Lola B12/60 Mazda | |||
0 | Andy Meyrick Katherine Legge |
P1 | Deltawing Racing Cars | Deltawing LM12 Coupe | |||
01 | Scott Sharp Anthony Lazarro |
P2 | Extreme Speed Motorsport |
HPD ARX-03b | |||
02 | Ed Brown Johannes van Overbeek |
P2 | Extreme Speed Motorsport |
HPD ARX-03b | |||
551 | Scott Tucker Ryan Briscoe |
P2 | Level 5 Motorsport | HPD ARX-03b | |||
552 | Marino Franchitti Guy Cosmo |
P2 | Level 5 Motorsport | HPD ARX-03b | |||
3 | Jan Magnussen Antonio Garcia |
GT | Corvette Racing | Chevrolet Corvette C6.ZR1 | |||
4 | Oliver Gavin Tommy Milner |
GT | Corvette Racing | Chevrolet Corvette C6.ZR1 | |||
17 | Wolf Henzler Bryan Sellers |
GT | Team Falken Tire | Porsche 911 GT3-RSR (997) | |||
23 | Bill Sweedler Townsend Bell |
GT | Team West Alex Job Racing |
Ferrari 458 Italia GTC | |||
48 | Bryce Miller Marco Holzer |
GT | Paul Miller Racing | Porsche 911 GT3-RSR (997) | |||
55 | Bill Auberlen Joey Hand |
GT | BMW Team RLL | BMW Z4 GTE | |||
56 | Dirk Müller John Edwards |
GT | BMW Team RLL | BMW Z4 GTE | |||
62 | Olivier Beretta Matteo Malucelli |
GT | Risi Competizione | Ferrari 458 Italia GTC | |||
91 | Marc Goossens Dominik Farnbacher |
GT | SRT Motorsports | SRT Viper GTS-R | |||
93 | Jonathan Bomarito Kuno Wittmer |
GT | SRT Motorsports | SRT Viper GTS-R | |||
06 | Patrick Long Colin Braun |
GT | CORE Autosport | Porsche 911 GT3-RSR (997) | |||
5 | Ryan Dalziel TBA |
PC | Starworks Motorsport | Oreca FLM09 | |||
7 | Rusty Mitchell TBA |
PC | BAR1 Motorsports | Oreca FLM09 | |||
8 | Kyle Marcelli Chris Cumming |
PC | BAR1 Motorsports | Oreca FLM09 | |||
9 | Bruno Junqueira David Heinemeier-Hansson |
PC | RSR Racing | Oreca FLM09 | |||
18 | Tristan Nunez Charlie Shears |
PC | Performance Tech Motorsports |
Oreca FLM09 | |||
52 | Mike Guasch Dane Cameron |
PC | PR1 Mathiasen Motorsports |
Oreca FLM09 | |||
81 | Mirco Schultis Renger Van Der Zande |
PC | 8Star Mishumotors | Oreca FLM09 | |||
05 | Jonathan Bennett Tom Kimber-Smith |
PC | CORE Autosport | Oreca FLM09 | |||
11 | Mike Hedlund Jan Heylen |
GTC | JDX Racing | Porsche 911 GT3 Cup (997) | |||
22 | Cooper MacNeil Jeroen Bleekemolen |
GTC | Alex Job Racing | Porsche 911 GT3 Cup (997) | |||
27 | Patrick Dempsey Andy Lally |
GTC | Dempsey Del Piero Racing |
Porsche 911 GT3 Cup (997) | |||
30 | Henrique Cisneros Sean Edwards |
GTC | NGT Motorsports | Porsche 911 GT3 Cup (997) | |||
44 | Seth Neiman Dion von Moltke |
GTC | Flying Lizard Motorsport | Porsche 911 GT3 Cup (997) | |||
45 | Nelson Canache, Jr. Spencer Pumpelly |
GTC | Flying Lizard Motorsport | Porsche 911 GT3 Cup (997) | |||
66 | Ben Keating Damien Faulkner |
GTC | TRG | Porsche 911 GT3 Cup (997) | |||
68 | Madison Snow Jeff Courtney |
GTC | TRG | Porsche 911 GT3 Cup (997) |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.