Andy Meyrick w zmodernizowanym prototypie Deltawing Coupe był najszybszy w pierwszym treningu ALMS w Austin. Czołowe ekipy odpuściły jednak deszczowy, pierwszy trening.
Miło było zobaczyć, jak nowa konstrukcja techników Deltawing pokonuje okrążenia toru Circuit of the Americas szybciej nawet, niż jej konkurenci z LMP1 – niestety, w praktyce, szybkie przejazdy zaliczali jedynie Andy Meyrick i Katherine Legge z Deltawing Cars – a w ogóle nie pojawiła się na torze niemal cała stawka LMP2. Co więcej – w przeciwieństwie do czwartkowego testu, tym razem nad torem widniały ciemne chmury, z których przez ostatni kwadrans zaczął padać deszcz – co jeszcze bardziej utrudniło konkurentom pokonanie czasu Meyricka. Niemniej jednak, wyniki zamkniętej konstrukcji Deltawing napawają kibiców optymizmem – podobnie, jak możliwość pochwalenia się, że była ona najlepsza w pierwszej oficjalnej sesji, w której brała udział.
Załoga Deltawing była najbardziej zmotywowana do sprawdzenia się w sesji treningowej – pozostałe dwa pojazdy wyraźnie sobie ją odpuściły. Muscle Milk Pickett Racing przejechał tylko dwa okrążenia pomiarowe – szesnaście zrobili ich za to kierowcy Loli od Dyson Racing, jednak ci nie przykładali większej wagi do swoich rezultatów. Pojazdy P1 znalazły się więc w dalszej części stawki – i po tych wynikach raczej nie można określić ich szans na zwycięstwo.
Jeszcze mniej można powiedzieć o załogach P2, z których na pierwszej sesji pojawiła się tylko jedna. Pojazd nr 02 od Extreme Speed zaliczył cztery okrążenia – z których najszybsze uplasowały Johannesa van Overbeeka za prototypem Deltawing.
Wśród pojazdów PC, ich liczba na torze była dość duża – jednak przegrana z dwoma samochodami GT też coś pokazuje. W dodatku, najlepsza załoga nie należy tu do faworytów – Renger van der Zande z DragonSpeed pokonał Tristana Nuneza z Performance Tech, Toma Kimber-Smitha z CORE Autosport i Chrisa Cumminga z BAR1 Motorsports – przy czym różnice między nimi były dość niewielkie. Na torze był jeszcze także drugi prototyp od BAR1 – jednak czas Tomego Drissi był już słabszy o 2 sekundy.
Za Deltawing i Extreme Speed, w tabeli pojawiły się natomiast dwa pojazdy GT – i oba były to BMW Z4 GTE. Najszybszym był Bill Auberlen z nr 55, który o prawie półtorej sekundy pokonał Dirka Müllera – 3 sekundy wolniej, okrążenie przejechał natomiast dziewiąty w całej stawce Wolf Henzler w Porsche od Team Falken Tire. Najszybsza Corvette była czwarta, Tommy Milner zaliczając czas minimalnie gorszy od Henzlera – a kolejne pojazdy zmieszały się z tymi z kategorii GTC.
Tu najszybszym był Sean Edwards z NGT Motorsports, którego partner Henrique Cisneros nadal ma szanse na mistrzostwo serii – a jego czołowi konkurenci, Jeroen Bleekemolen i Spencer Pumpelly, wypadli dużo gorzej. Drugi czas należał do Jana Heylena z TDX Racing, trzeci do Damiena Faulknera z TRG – a od Bleekemolena szybszy był również Andy Lally z Dempsey Del Piero Racing.
Poz | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 0 | Andy Meyrick Katherine Legge |
1 | P1 | Deltawing Racing Cars | 2:14.909 | ||||
2 | 02 | Ed Brown Johannes van Overbeek |
1 | P2 | Extreme Speed Motorsport |
2:16.573 | +1.66 | |||
3 | 55 | Bill Auberlen Joey Hand |
1 | GT | BMW Team RLL | 2:17.730 | +2.46 | |||
4 | 56 | Dirk Müller John Edwards |
2 | GT | BMW Team RLL | 2:18.307 | +3.40 | |||
5 | 81 | Mirco Schultis Renger Van Der Zande |
1 | PC | 8Star Mishumotors | 2:18.602 | +3.69 | |||
6 | 18 | Tristan Nunez Charlie Shears |
2 | PC | Performance Tech Motorsports |
2:19.328 | +4.42 | |||
7 | 05 | Jonathan Bennett Tom Kimber-Smith |
3 | PC | CORE Autosport | 2:19.363 | +4.45 | |||
8 | 8 | Kyle Marcelli Chris Cumming |
4 | PC | BAR1 Motorsports | 2:19.758 | +4.85 | |||
9 | 17 | Wolf Henzler Bryan Sellers |
3 | GT | Team Falken Tire | 2:20.304 | +5.40 | |||
10 | 4 | Oliver Gavin Tommy Milner |
4 | GT | Corvette Racing | 2:20.343 | +5.43 | |||
11 | 6 | Klaus Graf Lucas Luhr |
2 | P1 | Muscle Milk Pickett Racing |
2:20.862 | +5.95 | |||
... | ... | ... | ||||||||
14 | 30 | Henrique Cisneros Sean Edwards |
1 | GTC | NGT Motorsports | 2:23.996 | +9.09 | |||
... | ... | ... | ||||||||
23 | 16 | Tony Burgess Chris McMurry |
3 | P1 | Dyson Racing Team | 2:31.145 | +16.24 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.