Kalendarz 2014 opublikowany

Po wielu miesiącach czekania i spekulacji, IMSA ogłosiła kalendarz pierwszego sezonu United SportsCar Championship.

Kalendarz nowej serii składa się z 12 weekendów wyścigowych, jednak tylko podczas dziewięciu na rywalizować będą wszystkie klasy. Kombinacja klas podczas trzech pozostałych weekendów zagwarantuje każdej klasie 11 wyścigów.

Nowa seria będąca połączeniem Amerykańskiej Serii Le Mans i Grand-Am będzie składać się z czterech klas. Czołową klasę prototypów utworzą lżejsze prototypy Le Mans - LMP2 wraz z prototypami Daytona i konceptem Delta Wing. Wyłącznym dostawcą opon będzie Continental.

Druga klasa prototypów do LMPC przeniesiona wprost z Amerykańskiej Serii Le Mans, która już jeździ na oponach Continental. GT Le Mans to druga z klas przeniesionych wprost z ALMS i będzie jedyną, w której wybór opon będzie dowolny. Najwolniejszą klasą będzie GT Daytona, na którą będzie składać się obecna klasa GT z Grand-AM, klasa GTC z ALMS i samochody GT3.

IMSA tłumaczy opóźnienia w publikacji kalendarza koniecznością podpisania nowych umów ze wszystkimi torami, nagłe wycofanie się z organizacji wyścigu przez miasto Baltimore i problemy z ustaleniem daty rundy w Indianapolis.

R Data Tor Dystans Klasy
1 25-26 stycznia Daytona International Speedway 24 godziny P PC GTLM GTD
2 15 marca Sebring International Raceway 12 godzin P PC GTLM GTD
3 12 kwietnia Streets of Long Beach 2 godziny P GTLM
4 4 maja Mazda Raceway Laguna Seca 2h 45 min P PC GTLM GTD
5 31 maja Streets of Belle Isle, Detroit 2h 45 min P GTD
6 7 czerwca Kansas Speedway 2h 45 min PC
7 29 czerwca Watkins Glen 6 godzin P PC GTLM GTD
8 13 lipca Canadian Tire Motorsports Park 2h 45 min P GTLM GTD
9 25 lipca Indianapolis Motor Speedway 2h 45 min P PC GTLM GTD
10 10 sierpnia Road America 2h 45 min P PC GTLM GTD
11 24 sierpnia Virginia International Raceway 2h 45 min PC GTLM GTD
12 20 września Circuit of the Americas 2h 45 min P PC GTLM GTD
13 4 października Road Atlanta 1000 mil P PC GTLM GTD

Podczas rundy na torze Laguna Seca odbędą się osobne wyścigi klas P/GTLM oraz PC/GTD
Podczas rundy na torze VIR odbędą się osobne wyścigi klasy PC oraz GTLM/GTD

„To jest bez wątpienia najlepszy w historii kalendarz wyścigów samochodów sportowych w Ameryce Północnej”, powiedział prezydent IMSA Scott Atherton. „Kiedy ogłosiliśmy połączenie obu serii w ubiegłym roku, od razu mieliśmy swój wymarzony kalendarz, który zadowoliłby zarówno naszą branżę, jak i fanów. Mimo, że nie było to łatwe, sądzimy, że spełniliśmy te założenia. Istniało wiele opcji do rozważenia i choć moglibyśmy mieć więcej wyścigów, musieliśmy mieć pewność, że koszty dla zespołów nie będą zbyt wysokie. Pozostaliśmy przy planie wybrania 'najlepszych z najlepszych' i stworzyliśmy kalendarz składający się z 12 rund”.

„Będzie w nim wszystko - tory drogowe z bogatą historią, wyścigi uliczne i dwa najbardziej spektakularne owale na świecie - Daytona i Indy. Będzie też nowy klejnot naszego kontynentu - Circuit of the Americas. Wymarzony kalendarz”.

Źródło: RACER.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze