Neel Jani był najszybszy w suchej, ostatniej sesji treningowej przed wyścigiem Petit Le Mans. W kategorii GT, przed dwoma Viperami znalazły się Ferrari od Risi i Porsche ekipy Falken Tire.
W przeciwieństwie do czwartku, piątek przyniósł nam w końcu poprawę warunków pogodowych – a razem z nimi dużo lepsze czasy w ostatniej, czwartej sesji treningowej. Te porównać mogliśmy już do wyników z nieoficjalnych testów – tym razem jednak obecne na torze były wszystkie załogi, tak więc mieliśmy już szansę sprawdzić, jak poszczególne załogi wypadają w bezpośredniej konfrontacji. W P1, lekką przewagę znów ma Rebellion, który tym razem pokonał HPD ekipy Muscle Milk o niecałą sekundę – w P2, szala ponownie przechyla się w stronę załogi nr 551. W PC na czele znalazł się Dane Cameron, którego kolega z załogi Mike Guasch jest liderem klasyfikacji generalnej – podobnie, liderzy znaleźli się na czele także w GTC, tu za sprawą Jeroena Bleekemolena. W GT natomiast, ponad fabryczne Corvette i Viper wyjechało Ferrari ekipy Risi Competizione, dzięki niezwykle szybkiemu Matteo Malucelliemu nieznacznie pokonując załogę nr 4.
W P1, przewaga załogi Rebelliona była widoczna od początku – wpierw Nicolas Prost, a potem Neel Jani uzyskując czasy nieco lepsze od Lucasa Luhra z Muscle Milk. Ostatecznie, Jani zszedł pod koniec sesji do 1:10.137 – Luhr, mimo starań, pozostał natomiast z czasem uzyskanym w połowie sesji, 1:11.099. W czołówce stawki, choć wyraźnie wolniejsi od faworytów, byli również kierowcy Loli od Dyson Racing – i tylko prototyp Deltawing znów spisywał się gorzej, trening kończąc poza pierwszą dziesiątką tabeli wyników.
W kategorii P2, bezkonkurencyjnym okazał się być Marino Franchitti, którego czas uzyskany na początku sesji dał najlepszą pozycję załodze nr 551. Początkowo, drugie miejsce zajmował Johannes van Oberbeek z nr 02 od Extreme – w połowie sesji, przebili go jednak David Brabham z 01 od ESM – a potem Peter Dumbreck, który zastąpił Jonnego Kane'a w prototypie nr 552 od Level 5. Brabham zakończył sesję z czasem gorszym od lidera o 0.2 sekundy – kolejne 0.2 straty miał Dumbreck.
Bardziej ciekawa rywalizacja miała miejsce wśród prototypów PC – tu lider zmieniał się co kilka minut. Początkowo był to Mark Wilkins z 05 od CORE Autosports, potem pałeczkę przejął Mike Guasch z PR1/Mathiasen – a jemu odebrał ją Oswaldo Negri z nr 25 od 8Star. W połowie sesji, Guascha zastąpił Dane Cameron, który wkrótce był już na czele – ale jeszcze szybszy okazał się być zmiennik Negriego, Sean Rayhall. Ten pozostał na tej pozycji nieco dłużej – pod koniec jednak, przebili go Cameron i Bruno Junqeira z RSR Racing, ten pierwszy kończąc trening na czele kategorii.
Sporo przetasowań miało miejsce również w kategorii GT – początkowo jednak wydawało się, że szybki znów będzie tu Wolf Henzler z Porsche nr 17 od Falken Tire. Po 10 minutach, Niemca pokonał jednak Jonathan Bomarito z Vipera nr 93 – a następnie kolega z załogi nr 91, Ryan Dalziel. W czołówce widnieli także Antonio Garcia z Corvette nr 3 – ten w połowie sesji był drugi, a za trzecim Viperem nr 93 znajdowały się dwa BMW. 20 minut przed końcem treningu, Vipera nr 91 przebił jednak Matteo Malucelli w Ferrari nr 62 od Risi Competizione – i jak się okazało, jego czas był najlepszym w tym treningu. Niedługo potem, przed Vipera wszedł także Oliver Gavin w Corvette nr 4 – a mimo poprawienia wyniku załogi nr 91 przez Marca Goossensa, ta pozostała na miejscu trzecim.
W GTC sytuacja okazała się być dość typowa – dopóki na torze nie pojawili się Jeroen Bleekemolen i Spencer Pumpelly, najlepszym był Andy Lally z załogi nr 27 od Dempsey Racing. Wynik ten widniał na czele niemal do końca – bo dopiero wtedy, atak przypuścił Spencer Pumpelly, wcześniej przez kwadrans mając na koncie trzeci wynik treningu. Ostatecznie jednak, to nie Pumpelly był tu najszybszy – jeszcze lepiej, ostatnie okrążenie przejechał Jeroen Bleekemolen, kończąc sesję z czasem o 0.078 lepszym od Pumpellego.
Poz | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | |||
1 | 12 | Nick Heidfeld Neel Jani Nicolas Prost |
P1 | Rebellion Racing | 1:10.137 | ||||
2 | 6 | Klaus Graf Lucas Luhr Romain Dumas |
P1 | Muscle Milk Pickett Racing |
1:11.099 | +0.96 | |||
3 | 16 | Chris Dyson Chris McMurry Tony Burgess |
P1 | Dyson Racing Team | 1:12.786 | +2.65 | |||
4 | 551 | Scott Tucker Ryan Briscoe Marino Franchitti |
P2 | Level 5 Motorsport | 1:13.861 | +3.72 | |||
5 | 01 | Scott Sharp Anthony Lazarro David Brabham |
P2 | Extreme Speed Motorsport |
1:14.095 | +3.96 | |||
6 | 552 | Jonny Kane Peter Dumbreck Guy Cosmo |
P2 | Level 5 Motorsport | 1:14.248 | +4.12 | |||
7 | 02 | Ed Brown Johannes van Overbeek Rob Bell |
P2 | Extreme Speed Motorsport |
1:14.627 | +4.49 | |||
8 | 52 | Mike Guasch David Cheng Dane Cameron |
PC | PR1 Mathiasen Motorsports |
1:15.396 | +5.26 | |||
9 | 9 | Bruno Junqueira Duncan Ende Gustavo Menezes |
PC | RSR Racing | 1:15.798 | +5.66 | |||
10 | 25 | Sean Rayhall Oswaldo Negri Jr. |
PC | 8Star Mishumotors | 1:15.811 | +5.67 | |||
16 | 62 | Olivier Beretta Matteo Malucelli Robin Liddell |
GT | Risi Competizione | 1:19.251 | +9.11 | |||
17 | 4 | Oliver Gavin Tommy Milner Richard Westbrook |
GT | Corvette Racing | 1:19.541 | +9.40 | |||
18 | 91 | Marc Goossens Dominik Farnbacher Ryan Dalziel |
GT | SRT Motorsports | 1:19.546 | +9.41 | |||
27 | 22 | Cooper MacNeil Jeroen Bleekemolen Sebastiaan Bleekemolen |
GTC | Alex Job Racing | 1:24.020 | +13.88 | |||
28 | 45 | Nelson Canache, Jr. Spencer Pumpelly Madison Snow |
GTC | Flying Lizard Motorsport | 1:24.098 | +13.96 | |||
29 | 27 | Patrick Dempsey Andy Lally Joe Foster |
GTC | Dempsey Racing | 1:24.441 | +14.30 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.