Ostatnia sesja łupem Rebelliona

Neel Jani był najszybszy w suchej, ostatniej sesji treningowej przed wyścigiem Petit Le Mans. W kategorii GT, przed dwoma Viperami znalazły się Ferrari od Risi i Porsche ekipy Falken Tire.

W przeciwieństwie do czwartku, piątek przyniósł nam w końcu poprawę warunków pogodowych – a razem z nimi dużo lepsze czasy w ostatniej, czwartej sesji treningowej. Te porównać mogliśmy już do wyników z nieoficjalnych testów – tym razem jednak obecne na torze były wszystkie załogi, tak więc mieliśmy już szansę sprawdzić, jak poszczególne załogi wypadają w bezpośredniej konfrontacji. W P1, lekką przewagę znów ma Rebellion, który tym razem pokonał HPD ekipy Muscle Milk o niecałą sekundę – w P2, szala ponownie przechyla się  w stronę załogi nr 551. W PC na czele znalazł się Dane Cameron, którego kolega z załogi Mike Guasch jest liderem klasyfikacji generalnej – podobnie, liderzy znaleźli się na czele także w GTC, tu za sprawą Jeroena Bleekemolena. W GT natomiast, ponad fabryczne Corvette i Viper wyjechało Ferrari ekipy Risi Competizione, dzięki niezwykle szybkiemu Matteo Malucelliemu nieznacznie pokonując załogę nr 4.

W P1, przewaga załogi Rebelliona była widoczna od początku – wpierw Nicolas Prost, a potem Neel Jani uzyskując czasy nieco lepsze od Lucasa Luhra z Muscle Milk. Ostatecznie, Jani zszedł pod koniec sesji do 1:10.137 – Luhr, mimo starań, pozostał natomiast z czasem uzyskanym w połowie sesji, 1:11.099. W czołówce stawki, choć wyraźnie wolniejsi od faworytów, byli również kierowcy Loli od Dyson Racing – i tylko prototyp Deltawing znów spisywał się gorzej, trening kończąc poza pierwszą dziesiątką tabeli wyników.

W kategorii P2, bezkonkurencyjnym okazał się być Marino Franchitti, którego czas uzyskany na początku sesji dał najlepszą pozycję załodze nr 551. Początkowo, drugie miejsce zajmował Johannes van Oberbeek z nr 02 od Extreme – w połowie sesji, przebili go jednak David Brabham z 01 od ESM – a potem Peter Dumbreck, który zastąpił Jonnego Kane'a w prototypie nr 552 od Level 5. Brabham zakończył sesję z czasem gorszym od lidera o 0.2 sekundy – kolejne 0.2 straty miał Dumbreck.

Bardziej ciekawa rywalizacja miała miejsce wśród prototypów PC – tu lider zmieniał się co kilka minut. Początkowo był to Mark Wilkins z 05 od CORE Autosports, potem pałeczkę przejął Mike Guasch z PR1/Mathiasen – a jemu odebrał ją Oswaldo Negri z nr 25 od 8Star. W połowie sesji, Guascha zastąpił Dane Cameron, który wkrótce był już na czele – ale jeszcze szybszy okazał się być zmiennik Negriego, Sean Rayhall. Ten pozostał na tej pozycji nieco dłużej – pod koniec jednak, przebili go Cameron i Bruno Junqeira z RSR Racing, ten pierwszy kończąc trening na czele kategorii.

Sporo przetasowań miało miejsce również w kategorii GT – początkowo jednak wydawało się, że szybki znów będzie tu Wolf Henzler z Porsche nr 17 od Falken Tire. Po 10 minutach, Niemca pokonał jednak Jonathan Bomarito z Vipera nr 93 – a następnie kolega z załogi nr 91, Ryan Dalziel. W czołówce widnieli także Antonio Garcia z Corvette nr 3 – ten w połowie sesji był drugi, a za trzecim Viperem nr 93 znajdowały się dwa BMW. 20 minut przed końcem treningu, Vipera nr 91 przebił jednak Matteo Malucelli w Ferrari nr 62 od Risi Competizione – i jak się okazało, jego czas był najlepszym w tym treningu. Niedługo potem, przed Vipera wszedł także Oliver Gavin w Corvette nr 4 – a mimo poprawienia wyniku załogi nr 91 przez Marca Goossensa, ta pozostała na miejscu trzecim.

W GTC sytuacja okazała się być dość typowa – dopóki na torze nie pojawili się Jeroen Bleekemolen i Spencer Pumpelly, najlepszym był Andy Lally z załogi nr 27 od Dempsey Racing. Wynik ten widniał na czele niemal do końca – bo dopiero wtedy, atak przypuścił Spencer Pumpelly, wcześniej przez kwadrans mając na koncie trzeci wynik treningu. Ostatecznie jednak, to nie Pumpelly był tu najszybszy – jeszcze lepiej, ostatnie okrążenie przejechał Jeroen Bleekemolen, kończąc sesję z czasem o 0.078 lepszym od Pumpellego. 

Poz Nr Kierowcy Klasa Zespół   Rezultat Strata
1 12

Nick Heidfeld
Neel Jani
Nicolas Prost
P1 Rebellion Racing 1:10.137  
2 6

Klaus Graf
Lucas Luhr
Romain Dumas
P1 Muscle Milk
Pickett Racing
1:11.099 +0.96
3 16

Chris Dyson
Chris McMurry
Tony Burgess
P1 Dyson Racing Team 1:12.786 +2.65
4 551

Scott Tucker
Ryan Briscoe
Marino Franchitti
P2 Level 5 Motorsport 1:13.861 +3.72
5 01

Scott Sharp
Anthony Lazarro
David Brabham
P2 Extreme Speed
Motorsport
1:14.095 +3.96
6 552

Jonny Kane
Peter Dumbreck
Guy Cosmo
P2 Level 5 Motorsport 1:14.248 +4.12
7 02

Ed Brown
Johannes van Overbeek
Rob Bell
P2 Extreme Speed
Motorsport
1:14.627 +4.49
8 52

Mike Guasch
David Cheng
Dane Cameron
PC PR1 Mathiasen
Motorsports
1:15.396 +5.26
9 9

Bruno Junqueira
Duncan Ende
Gustavo Menezes
PC RSR Racing 1:15.798 +5.66
10 25
Sean Rayhall
Oswaldo Negri Jr.
PC 8Star Mishumotors 1:15.811 +5.67
16 62

Olivier Beretta
Matteo Malucelli
Robin Liddell
GT Risi Competizione 1:19.251 +9.11
17 4

Oliver Gavin
Tommy Milner
Richard Westbrook
GT Corvette Racing 1:19.541 +9.40
18 91

Marc Goossens
Dominik Farnbacher
Ryan Dalziel
GT SRT Motorsports 1:19.546 +9.41
27 22

Cooper MacNeil
Jeroen Bleekemolen
Sebastiaan Bleekemolen
GTC Alex Job Racing 1:24.020 +13.88
28 45

Nelson Canache, Jr.
Spencer Pumpelly
Madison Snow
GTC Flying Lizard Motorsport 1:24.098 +13.96
29 27

Patrick Dempsey
Andy Lally
Joe Foster
GTC Dempsey Racing 1:24.441 +14.30

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze