Pole position dla Szwajcarów

Neel Jani był najszybszy w kwalifikacjach do wyścigu Petit Le Mans. Szwajcar pokonał Lucasa Luhra z Muscle Milk – w GT, bezkonkurencyjny okazał się być Matteo Malucelli w Ferrari nr 62.

Bez problemów z pogodą przebiegały kwalifikacje do sobotniego wyścigu Petit Le Mans – mimo tego, nie obyło się bez czerwonej flagi, wywołanej w finałowej części sesji przez kontakt prototypu Dyson Racing z HPD nr 551 od Level 5. Co prawda, prócz anulowania najlepszych czasów tych załóg, nie miało to dla nich większych konsekwencji – skutkiem był jednak skrócony pojedynek czołowych prototypów P1. Tu, po raz kolejny lepsza okazała się być Lola nr 12 – Neel Jani znów pokonując Lucasa Luhra o przeszło sekundę. W P2, wywołanie czerwonej flagi poskutkowało utratą czołowej pozycji przez załogę 551 – przez co za prototypami P1 wystartuje David Brabham z 01 od Extreme Speed. Bardzo ciasno było w kategorii PC, gdzie realne szanse na sukces miały cztery załogi – w GT, ponownie najlepszym okazał się być Matteo Malucelli w Ferrari nr 62. Bezkonkurencyjni byli również dwaj liderzy kategorii GTC – Spencer Pumpelly tym razem pokonując Jeroena Bleekemolena.

W P1, Lucas Luhr przystąpił do kwalifikacji dość niemrawo – długo widniejąc nawet za Lolą Chrisa Dysona. Neel Jani ścigał się za to od początku sesji – przez co szybko zszedł do poziomu 1:10, przy wyniku 1:11 Luhra sprzed zatrzymania sesji. Po wznowieniu, kierowcy mieli 5 minut na poprawienie rezultatów – i obaj faworyci zrobili to, pozostając jednak na swoich pozycjach. Jani zszedł grubo poniżej 1:10, Luhr zaliczył czas na poziomie 1:10.4 – a Dyson pozostał z wynikiem sprzed wypadnięcia poza tor, ósmym w całej stawce. Piętnaste miejsce zajął Andy Meyrick w prototypie Deltawing, znów wyraźnie odstając od konkurentów.

W kategorii P2, wyraźnie do przodu parł Ryan Briscoe z nr 551 – jednak gdy zaliczył kontakt z Lolą nr 16, wiedział już, że jego najlepszy czas nie będzie brany pod uwagę. Po wznowieniu starał się więc jeszcze swój wynik poprawić – szczególnie, że coraz szybszy był David Brabham z nr 01 od Extreme Speed. Ten wkrótce wyszedł na czoło kategorii – i choć Briscoe go pokonał, zrobił to tylko raz – a to oznaczało, że bez owego czasu załoga nr 551 pozostanie za prototypem nr 01. Nieco słabszy od tej pary był Guy Cosmo w nr 552, zaliczając jednak czas za czołową dwójką – a za nim, Johannes van Overbeek z 02 pozostał czwarty.

Wśród prototypów doszło do kolejnej rywalizacji – tym razem, na czołowych pozycjach, co chwilę zmieniali się Dane Cameron z PR1/Mathiasen Motorsports, Bruno Junqueira z RSR, Kyle Marcelli z nr 8 od BAR1 oraz Tom Kimber-Smith z nr 05 od CORE. W połowie sesji, na nieco dłuższą chwilę liderem został Junqueira, o 0.07 sekundy bijąc czas Camerona – ten jednak, w końcówce zszedł poniżej granicy 1:15 i pokonał nie tylko Brazylijczyka z RSR, ale i prototyp P1 od Dyson Racing. Junqueira pozostał drugi, z niewielką przewagą nad Kimber-Smithem – a ten o 0.1 sekundy pokonał Marcelliego. Pół sekundy gorszy od Junqueiry był szósty Tristan Nunez z Performance Tech, również liczący się jeszcze w walce o mistrzostwo serii.

W GT, tym razem od początku królował Matteo Malucelli, już na pierwszym okrążeniu wychodząc na prowadzenie w kategorii. Później, Włoch jeszcze poprawił wynik – i jak się okazało, czas drugiego okrążenia wystarczył mu, by do wyścigu przystąpić z czołowej pozycji wśród tej klasy samochodów. Za nim, o kolejne miejsca walczyli natomiast kierowcy Corvette i Viperów – choć w połowie sesji, drugi wówczas wynik zanotował Dirk Müller w BMW nr 56. Niemca przebił jednak Jonathan Bomarito z Vipera nr 93, z czasem bardzo bliskim wynikowi Malucelliego – a pod koniec sesji, przed nieobecnym już na torze BMW znaleźli się także Marc Goossens z drugiego Vipera oraz Anthony Garcia z Corvette nr 3. Za Müllerem znaleźli się Wolf Henzler w Porsche nr 17 i Oliver Gavin w Corvette nr 4.

Wynik kategorii GTC sugerował za to kolejny pojedynek Spencera Pumpellego z Jeroenem Bleekemolenem – w praktyce jednak, o ile Pumpelly od początku widniał na czele stawki – Bleekemolen miał problem z Andym Lallym z załogi nr 27 od Dempsey Racing. Amerykanin raz po raz zaliczał czasy lepsze od Holendra, długo pozostając na miejscu drugim – dopiero ostatnie okrążenie Bleekemolena pozwoliło mu pokonać dodatkowego konkurenta. Czas Pumpellego uzyskany przez niego zaraz na początku sesji okazał się jednak zbyt dobry – przez co to Amerykanin wystartuje z czołowej tu pozycji, przed Bleekemolenem, Lallym oraz czwartym Janem Heylenem z JDX.

Poz Nr Kierowcy   Klasa Zespół   Rezultat Strata
1 12

Nick Heidfeld
Neel Jani
Nicolas Prost
1 P1 Rebellion Racing 1:09.254  
2 6

Klaus Graf
Lucas Luhr
Romain Dumas
2 P1 Muscle Milk
Pickett Racing
1:10.397 +1.143
3 01

Scott Sharp
Anthony Lazarro
David Brabham
1 P2 Extreme Speed
Motorsport
1:12.668 +3.414
4 551

Scott Tucker
Ryan Briscoe
Marino Franchitti
2 P2 Level 5 Motorsport 1:12.792 +3.538
5 552

Jonny Kane
Peter Dumbreck
Guy Cosmo
3 P2 Level 5 Motorsport 1:13.637 +4.383
6 02

Ed Brown
Johannes van Overbeek
Rob Bell
4 P2 Extreme Speed
Motorsport
1:13.929 +4.675
7 52

Mike Guasch
David Cheng
Dane Cameron
1 PC PR1 Mathiasen
Motorsports
1:14.955 +5.701
8 16

Chris Dyson
Chris McMurry
Tony Burgess
3 P1 Dyson Racing Team 1:14.978 +5.724
9 9
Bruno Junqueira
Duncan Ende
2 PC RSR Racing 1:15.143 +5.889
10 05

Jonathan Bennett
Tom Kimber-Smith
Mark Wilkins
3 PC CORE Autosport 1:15.215 +5.961
...     ...       ...      
16 62

Olivier Beretta
Matteo Malucelli
Robin Liddell
1 GT Risi Competizione 1:18.861 +9.607
17 93

Jonathan Bomarito
Kuno Wittmer
Tommy Kendall
2 GT SRT Motorsports 1:18.888 +9.634
18 91

Marc Goossens
Dominik Farnbacher
Ryan Dalziel
3 GT SRT Motorsports 1:19.017 +9.763
...     ...       ...      
27 45

Nelson Canache, Jr.
Spencer Pumpelly
Madison Snow
1 GTC Flying Lizard Motorsport 1:24.118 +14.864
28 22

Cooper MacNeil
Jeroen Bleekemolen
Sebastiaan Bleekemolen
2 GTC Alex Job Racing 1:24.433 +15.179
29 27

Patrick Dempsey
Andy Lally
Joe Foster
3 GTC Dempsey Racing 1:24.480 +15.226

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze