Neel Jani był najszybszy w kwalifikacjach do wyścigu Petit Le Mans. Szwajcar pokonał Lucasa Luhra z Muscle Milk – w GT, bezkonkurencyjny okazał się być Matteo Malucelli w Ferrari nr 62.
Bez problemów z pogodą przebiegały kwalifikacje do sobotniego wyścigu Petit Le Mans – mimo tego, nie obyło się bez czerwonej flagi, wywołanej w finałowej części sesji przez kontakt prototypu Dyson Racing z HPD nr 551 od Level 5. Co prawda, prócz anulowania najlepszych czasów tych załóg, nie miało to dla nich większych konsekwencji – skutkiem był jednak skrócony pojedynek czołowych prototypów P1. Tu, po raz kolejny lepsza okazała się być Lola nr 12 – Neel Jani znów pokonując Lucasa Luhra o przeszło sekundę. W P2, wywołanie czerwonej flagi poskutkowało utratą czołowej pozycji przez załogę 551 – przez co za prototypami P1 wystartuje David Brabham z 01 od Extreme Speed. Bardzo ciasno było w kategorii PC, gdzie realne szanse na sukces miały cztery załogi – w GT, ponownie najlepszym okazał się być Matteo Malucelli w Ferrari nr 62. Bezkonkurencyjni byli również dwaj liderzy kategorii GTC – Spencer Pumpelly tym razem pokonując Jeroena Bleekemolena.
W P1, Lucas Luhr przystąpił do kwalifikacji dość niemrawo – długo widniejąc nawet za Lolą Chrisa Dysona. Neel Jani ścigał się za to od początku sesji – przez co szybko zszedł do poziomu 1:10, przy wyniku 1:11 Luhra sprzed zatrzymania sesji. Po wznowieniu, kierowcy mieli 5 minut na poprawienie rezultatów – i obaj faworyci zrobili to, pozostając jednak na swoich pozycjach. Jani zszedł grubo poniżej 1:10, Luhr zaliczył czas na poziomie 1:10.4 – a Dyson pozostał z wynikiem sprzed wypadnięcia poza tor, ósmym w całej stawce. Piętnaste miejsce zajął Andy Meyrick w prototypie Deltawing, znów wyraźnie odstając od konkurentów.
W kategorii P2, wyraźnie do przodu parł Ryan Briscoe z nr 551 – jednak gdy zaliczył kontakt z Lolą nr 16, wiedział już, że jego najlepszy czas nie będzie brany pod uwagę. Po wznowieniu starał się więc jeszcze swój wynik poprawić – szczególnie, że coraz szybszy był David Brabham z nr 01 od Extreme Speed. Ten wkrótce wyszedł na czoło kategorii – i choć Briscoe go pokonał, zrobił to tylko raz – a to oznaczało, że bez owego czasu załoga nr 551 pozostanie za prototypem nr 01. Nieco słabszy od tej pary był Guy Cosmo w nr 552, zaliczając jednak czas za czołową dwójką – a za nim, Johannes van Overbeek z 02 pozostał czwarty.
Wśród prototypów doszło do kolejnej rywalizacji – tym razem, na czołowych pozycjach, co chwilę zmieniali się Dane Cameron z PR1/Mathiasen Motorsports, Bruno Junqueira z RSR, Kyle Marcelli z nr 8 od BAR1 oraz Tom Kimber-Smith z nr 05 od CORE. W połowie sesji, na nieco dłuższą chwilę liderem został Junqueira, o 0.07 sekundy bijąc czas Camerona – ten jednak, w końcówce zszedł poniżej granicy 1:15 i pokonał nie tylko Brazylijczyka z RSR, ale i prototyp P1 od Dyson Racing. Junqueira pozostał drugi, z niewielką przewagą nad Kimber-Smithem – a ten o 0.1 sekundy pokonał Marcelliego. Pół sekundy gorszy od Junqueiry był szósty Tristan Nunez z Performance Tech, również liczący się jeszcze w walce o mistrzostwo serii.
W GT, tym razem od początku królował Matteo Malucelli, już na pierwszym okrążeniu wychodząc na prowadzenie w kategorii. Później, Włoch jeszcze poprawił wynik – i jak się okazało, czas drugiego okrążenia wystarczył mu, by do wyścigu przystąpić z czołowej pozycji wśród tej klasy samochodów. Za nim, o kolejne miejsca walczyli natomiast kierowcy Corvette i Viperów – choć w połowie sesji, drugi wówczas wynik zanotował Dirk Müller w BMW nr 56. Niemca przebił jednak Jonathan Bomarito z Vipera nr 93, z czasem bardzo bliskim wynikowi Malucelliego – a pod koniec sesji, przed nieobecnym już na torze BMW znaleźli się także Marc Goossens z drugiego Vipera oraz Anthony Garcia z Corvette nr 3. Za Müllerem znaleźli się Wolf Henzler w Porsche nr 17 i Oliver Gavin w Corvette nr 4.
Wynik kategorii GTC sugerował za to kolejny pojedynek Spencera Pumpellego z Jeroenem Bleekemolenem – w praktyce jednak, o ile Pumpelly od początku widniał na czele stawki – Bleekemolen miał problem z Andym Lallym z załogi nr 27 od Dempsey Racing. Amerykanin raz po raz zaliczał czasy lepsze od Holendra, długo pozostając na miejscu drugim – dopiero ostatnie okrążenie Bleekemolena pozwoliło mu pokonać dodatkowego konkurenta. Czas Pumpellego uzyskany przez niego zaraz na początku sesji okazał się jednak zbyt dobry – przez co to Amerykanin wystartuje z czołowej tu pozycji, przed Bleekemolenem, Lallym oraz czwartym Janem Heylenem z JDX.
Poz | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 12 | Nick Heidfeld Neel Jani Nicolas Prost |
1 | P1 | Rebellion Racing | 1:09.254 | ||||
2 | 6 | Klaus Graf Lucas Luhr Romain Dumas |
2 | P1 | Muscle Milk Pickett Racing |
1:10.397 | +1.143 | |||
3 | 01 | Scott Sharp Anthony Lazarro David Brabham |
1 | P2 | Extreme Speed Motorsport |
1:12.668 | +3.414 | |||
4 | 551 | Scott Tucker Ryan Briscoe Marino Franchitti |
2 | P2 | Level 5 Motorsport | 1:12.792 | +3.538 | |||
5 | 552 | Jonny Kane Peter Dumbreck Guy Cosmo |
3 | P2 | Level 5 Motorsport | 1:13.637 | +4.383 | |||
6 | 02 | Ed Brown Johannes van Overbeek Rob Bell |
4 | P2 | Extreme Speed Motorsport |
1:13.929 | +4.675 | |||
7 | 52 | Mike Guasch David Cheng Dane Cameron |
1 | PC | PR1 Mathiasen Motorsports |
1:14.955 | +5.701 | |||
8 | 16 | Chris Dyson Chris McMurry Tony Burgess |
3 | P1 | Dyson Racing Team | 1:14.978 | +5.724 | |||
9 | 9 | Bruno Junqueira Duncan Ende |
2 | PC | RSR Racing | 1:15.143 | +5.889 | |||
10 | 05 | Jonathan Bennett Tom Kimber-Smith Mark Wilkins |
3 | PC | CORE Autosport | 1:15.215 | +5.961 | |||
... | ... | ... | ||||||||
16 | 62 | Olivier Beretta Matteo Malucelli Robin Liddell |
1 | GT | Risi Competizione | 1:18.861 | +9.607 | |||
17 | 93 | Jonathan Bomarito Kuno Wittmer Tommy Kendall |
2 | GT | SRT Motorsports | 1:18.888 | +9.634 | |||
18 | 91 | Marc Goossens Dominik Farnbacher Ryan Dalziel |
3 | GT | SRT Motorsports | 1:19.017 | +9.763 | |||
... | ... | ... | ||||||||
27 | 45 | Nelson Canache, Jr. Spencer Pumpelly Madison Snow |
1 | GTC | Flying Lizard Motorsport | 1:24.118 | +14.864 | |||
28 | 22 | Cooper MacNeil Jeroen Bleekemolen Sebastiaan Bleekemolen |
2 | GTC | Alex Job Racing | 1:24.433 | +15.179 | |||
29 | 27 | Patrick Dempsey Andy Lally Joe Foster |
3 | GTC | Dempsey Racing | 1:24.480 | +15.226 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.