Neel Jani był najszybszy w nocnym, dwugodzinnym treningu przed wyścigiem Petit Le Mans. Na wysychającym torze Road Atlanta, w GT na czele znalazł się Wolf Henzler z Falken Tire.
Nocna, dwugodzinna sesja treningowa, również nie należała do najłatwiejszych. O ile już nie tak "mokra" jak dwie pierwsze – o tyle, co oczywiste, również już nie tak "jasna", przez co wiele załóg nie wykorzystało wszystkich 120 minut treningu. Mimo tego, tym razem ich czasy okazały się zdecydowanie lepsze od wyników uzyskiwanych w rzęsistym deszczu – a po raz pierwszy, na czele tabeli wyników znalazła się Lola ekipy Rebellion. Neel Jani o ponad 2.5 sekundy pokonał konkurencyjny prototyp HPD od Muscle Milk – po raz pierwszy również mogliśmy porównać czasy załóg P2, które "odpuściły" zarówno pierwszą, jak i drugą sesję treningową. Tu najszybszym okazał się być prototyp nr 551 od Level 5 – choć konkurująca z nim załoga nr 01 od Extreme Speed, na czele ze Scottem Sharpem, była od niego niewiele gorsza. W GT, najlepszy czas znów uzyskało Porsche nr 17 od Team Falken Tire – a w GTC najszybsza była załoga JDX Racing nr 11.
Jednym z powodów, przez który najszybsza była tym razem Lola Rebelliona, mogła być ilość okrążeń zaliczonych przez dwie czołowe załogi. Ekipa ze Szwajcarii przejechała ich mianowicie aż 33, ustępując pod tym względem jedynie dwóm załogom z klas GT i GTC – Muscle Milk zaliczył ich za to tylko 11. Najlepszy czas uzyskał tu Klaus Graf, który wieczorem przejechał pętlę Road Atlanta w 1:22.875 – a Neel Jani, z czasem 1:20.360 okazał się być najszybszym kierowcą tego dnia. Jeszcze mniej od Muscle Milk, bo tylko 10 okrążeń, przejechała Lola ekipy Dyson, uzyskując dopiero ósmy czas sesji – trzy pozycje wyżej uplasował się za to prototyp Deltawing, na koncie mając łącznie 19 przejechanych okrążeń.
W P2, w końcu na torze zobaczyliśmy wszystkie cztery prototypy – choć nadal daleko nam było do możliwości porównania ich wyników. Na najszybszy wygląda jak na razie pojazd nr 551 od Level 5 Motorsports, w którym Ryan Briscoe zszedł do poziomu 1:23.5 – o 0.8 sekundy gorsi byli natomiast kierowcy z załogi nr 01 od Extreme Speed. Ci przejechali jednak nie 30, a 18 okrążeń pomiarowych – najmniej, bo tylko 8, zaliczyła jednak druga załoga ESM, mimo tego uzyskując czas tylko o 0.2 sekundy gorszy od drugiego prototypu Level 5, nr 552. Ci natomiast przejechali 22 okrążenia – będąc gorsi od liderów kategorii o 3.1 sekundy.
Wyjątkowo słabo wypadli w nocnym treningu kierowcy z kategorii PC – ogólnie byli tym razem gorsi nawet od pojazdów GT. Najszybsze okrążenie znów należało do, nieliczącej się w rywalizacji o mistrzostwo, załogi nr 25 od 8Star Motorsports – pół sekundy gorszy był Tristan Nunez z nr 18 od Performance Tech, a kolejne 0.2 sekundy traciła do 8Star załoga nr 9 od RSR Racing. Cała trójka przejechała po 16 okrążeń – o jedno więcej miała na koncie czwarta załoga, nr 05 od CORE Autosports. Wyniki załóg kierowców walczących o mistrzostwo, Mike'a Guascha i Chrisa Cumminga, należały natomiast do najgorszych w całej stawce.
Lepiej od PC wypadły tym razem załogi GT – tu, ponownie dobrze zaprezentował się Wolf Henzler z Porsche nr 17 od Team Falken Tire, pokonując tym razem inne 911 GT3-RSR – załogę nr 48 od Paul Miller Racing. Różnica między najlepszymi ich czasami wyniosła zaledwie 0.004 sekundy – a co więcej, 0.024 sekundy traciła do lidera załoga fabrycznego Vipera nr 93. Minimalne różnice między najlepszymi czasami było widać również w dalszej części stawki – zaledwie 0.001 sekundy dzieliło wyniki kierowców dwóch fabrycznych Corvette – a Ferrari nr 62 od Risi Competitizione traciło do nich 0.063 sekundy. Słabiej wypadły w nocy dwa BMW – walczący z załogą nr 3 o mistrzostwo Dirk Müller w nr 56 zajmując siódmą pozycję w tej kategorii.
W najsłabszej GTC, tylko 12 okrążeń wystarczyło, by drugie miejsce zajęła tu broniąca czołowej pozycji załoga nr 22 od Alex Job Racing – najlepszymi okazali się jednak nie konkurenci z nr 45 od Flying Lizards, ale Jan Heylen z nr 11 od JDX. Belg o 0.2 sekundy pokonał Jeroena Bleekemolena – a Spencer Pumpelly i Nelson Canache przegrali także z załogą nr 27 od Dempsey Racing.
Poz | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 12 | Nick Heidfeld Neel Jani Nicolas Prost |
1 | P1 | Rebellion Racing | 1:20.360 | ||||
2 | 6 | Klaus Graf Lucas Luhr Romain Dumas |
2 | P1 | Muscle Milk Pickett Racing |
1:22.875 | +2.515 | |||
3 | 551 | Scott Tucker Ryan Briscoe Marino Franchitti |
1 | P2 | Level 5 Motorsport | 1:23.490 | +3.130 | |||
4 | 01 | Scott Sharp Anthony Lazarro David Brabham |
2 | P2 | Extreme Speed Motorsport |
1:24.269 | +3.909 | |||
5 | 0 | Andy Meyrick Katherine Legge |
3 | P1 | Deltawing Racing Cars | 1:25.917 | +6.557 | |||
6 | 552 | Jonny Kane Peter Dumbreck Guy Cosmo |
3 | P2 | Level 5 Motorsport | 1:27.454 | +7.094 | |||
7 | 02 | Ed Brown Johannes van Overbeek Rob Bell |
4 | P2 | Extreme Speed Motorsport |
1:27.650 | +7.290 | |||
8 | 16 | Chris Dyson Chris McMurry Tony Burgess |
4 | P1 | Dyson Racing Team | 1:28.020 | +7.660 | |||
9 | 17 | Wolf Henzler Bryan Sellers Nick Tandy |
1 | GT | Team Falken Tire | 1:28.933 | +8.573 | |||
10 | 48 | Bryce Miller Marco Holzer Emmanuel Collard |
2 | GT | Paul Miller Racing | 1:28.941 | +8.581 | |||
11 | 93 | Jonathan Bomarito Kuno Wittmer Tommy Kendall |
3 | GT | SRT Motorsports | 1:28.957 | +8.597 | |||
... | ... | ... | ||||||||
18 | 25 | Sean Rayhall Oswaldo Negri Jr. |
1 | PC | 8Star Mishumotors | 1:31.783 | +11.423 | |||
19 | 18 | Tristan Nunez Charlie Shears |
2 | PC | Performance Tech Motorsports |
1:32.310 | +11.950 | |||
20 | 9 | Bruno Junqueira Duncan Ende |
3 | PC | RSR Racing | 1:32.468 | +12.108 | |||
... | ... | ... | ||||||||
24 | 11 | Mike Hedlund Jan Heylen Jon Fogarty |
1 | GTC | JDX Racing | 1:36.590 | +16.230 | |||
25 | 22 | Cooper MacNeil Jeroen Bleekemolen Sebastiaan Bleekemolen |
2 | GTC | Alex Job Racing | 1:36.791 | +16.431 | |||
26 | 27 | Patrick Dempsey Andy Lally Joe Foster |
3 | GTC | Dempsey Racing | 1:37.169 | +16.809 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.