Załoga Chip Ganassi Racing nr 01 była najszybsza w dwóch pierwszych sobotnich sesjach Roar Before the Rolex. Bardzo dobrze w kategorii GTLM spisują się za to nowe Corvette.
Bez większych przeszkód przebiegały dwie kolejne sesje Roar Before the Rolex. Pierwsze sobotnie testy przyniosły nam zarówno kilka niespodzianek – jak i kilka potwierdzeń co do wniosków po sesjach piątkowych. Do tych pierwszych (choć z drugiej strony, trudno to nazwać niespodzianką) należą dobre wyniki załogi Chip Ganassi Racing – dominatorzy serii Rolex w końcu znaleźli się w czołówce, uzyskując drugi i pierwszy czas tych testów. Nieco niespodziewanie, w jednej z nich, na drugim miejscu w kategorii GTLM znalazł się także Aston Martin – za to swój wysoki poziom potwierdzają dwie nowe Corvette C7.R, które w tych dwóch testach zajęły co najmniej trzecie miejsce. W pierwszej sesji po obiedzie, nieźle w kategorii GTD wypadła załoga Kuby Giermaziaka, zajmując siódmą pozycję pośród 25 pojazdów.
Poranny trening przyniósł niewiele gorsze rezultaty, aniżeli dwa piątkowe – ważniejsze jednak, że do czołówki dołączyła faworyzowana ekipa Chip Ganassi Racing. Prototyp Riley nr 01 przegrał tylko z załogą Spirit of Daytona – wygrał za to z Wayne Taylor Racing oraz dwoma załogami Action Express Racing, w końcu podważając dotychczasową dominację prototypów Corvette. Wciąż natomiast, prototypy Daytona ogólnie górują nad pojazdami Le Mans, z których najszybsza załoga była dopiero szósta – choć załoga nr 1 od Extreme Speed była gorsza od lidera o 0.554 sekundy. W czołowej dziesiątce znaleźli się w końcu kierowcy od Pickett Racing Nissan, zamykając ową pierwszą grupę pojazdów – wciąż natomiast problemy ze swoimi prototypami ma ekipa SpeedSource reprezentująca innego japońskiego producenta, Mazdę.
Wśród prototypów PC, na czele znów doszło do przemieszania – tym razem najszybsza była załoga Starworks nr 8, pokonując kierowców od CORE Autosport, Performance Tech i PR1/Mathiasen. Nieco gorzej spisała się załoga od BAR1 – ci przegrali z kilkoma czołowymi pojazdami kategorii GTLM.
Wśród tych pojazdów, rano kolejny dobry występ zaliczyły dwie czarno-białe Corvette – przy czym przedzielił ich pojedynczy Aston Martin, minimalnie przebijając czas załogi nr 4. Niespodzianką nie były dwa kolejne miejsca dwóch fabrycznych Viperów oraz gorsze rezultaty BMW – wczorajsza kraksa nie pozwoliła natomiast wyjechać na tor Porsche nr 911, przez co ekipę North America reprezentowała tylko dużo gorsza załoga nr 912.
W GT Daytona, sobotni poranek zakończył passę najlepszych rezultatów ekipy Flying Lizards – tym razem, na czele znalazł się inny faworyt kategorii, Porsche nr 22 od Alex Job Racing. Także dwa kolejne najlepsze czasy należały do kierowców 911 GT America – drugie było nr 28 od Dempsey Racing, trzecie nr 71 od Park Place – a dopiero czwarte było najszybsze z Audi R8, właśnie nr 45 "Latających Jaszczurek". Dopiero jedenastą pozycję zajął pojazd inny, niż Porsche czy Audi – Ferrari nr 51 ekipy Spirit of Race – niestety, w czołówce nie znalazła się załoga Kuby Giermaziaka, która tym razem zaliczyła dopiero 22. czas w swojej kategorii.
Poz | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 90 | Richard Westbrook Michael Valiante Mike Rockenfeller |
1 | P | Spirit Of Daytona | 1:39.196 | ||||
2 | 01 | Scott Pruett Memo Rojas Jamie McMurray Sage Karam |
2 | P | Chip Ganassi Racing | 1:39.232 | +0.036 | |||
3 | 10 | Wayne Taylor Max Angelelli Ricky Taylor Jordan Taylor |
3 | P | Wayne Taylor Racing | 1:39.553 | +0.357 | |||
4 | 5 | João Barbosa Christian Fittipaldi Sébastien Bourdais |
4 | P | Action Express Racing | 1:39.607 | +0.411 | |||
5 | 9 | Brian Frisselle Burt Frisselle John Martin Stefan Johansson Fabien Giroix |
5 | P | Action Express Racing | 1:39.704 | +0.508 | |||
6 | 1 |
|
Scott Sharp Ryan Dalziel David Brabham |
6 | P | Extreme Speed Motorsports |
1:39.750 | +0.554 | ||
7 | 99 | Alex Gurney John Fogarty Darren Law Memo Gidley |
7 | P | GAINSCO Bob Stallings Racing |
1:39.898 | +0.702 | |||
8 | 42 |
Olivier Pla |
8 | P | OAK Racing | 1:40.284 | +1.088 | |||
9 | 2 | Ed Brown Johannes van Overbeek Anthony Lazzaro Simon Pagenaud |
9 | P | Extreme Speed Motorsports |
1:40.337 | +1.141 | |||
10 | 6 | Lucas Luhr Klaus Graf Alex Brundle |
10 | P | Pickett Racing | 1:40.692 | +1.496 | |||
... | ... | ... | ||||||||
12 | 8 | Mirco Schultis Renger van der Zande Erix Lux |
1 | PC | Starworks Motorsport | 1:42.010 | +2.814 | |||
13 | 54 | Jon Bennett Colin Braun Mark Wilkins |
2 | PC | CORE autosport | 1:43.722 | +4.526 | |||
14 | 38 | Charlie Shears Jon Brownson Raphael Matos Ryan Booth |
3 | PC | Performance Tech Motorsports |
1:44.285 | +5.089 | |||
15 | 52 | Mike Guash Luis Diaz David Cheng Tomy Drissi James Kovacic |
4 | PC | PR1/Mathiasen Motorsports |
1:44.468 | +5.272 | |||
... | ... | ... | ||||||||
17 | 7 | Alex Popow Isaac Tutumlu Martin Fuentes Rob Huff |
5 | PC | Starworks Motorsport | 1:44.801 | +5.605 | |||
18 | 3 | Jan Magnussen Anthony Garcia Ryan Briscoe |
1 | GTLM | Corvette Racing | 1:46.010 | +6.814 | |||
19 | 97 | Stefan Mücke Darren Turner Pedro Lamy Richie Stanaway Paul Dalla Lana |
2 | GTLM | Aston Martin Racing | 1:46.157 | +6.961 | |||
20 | 4 | Oliver Gavin Tommy Milner Robin Liddell |
3 | GTLM | Corvette Racing | 1:46.165 | +6.969 | |||
21 | 93 | Jonathan Bomarito Kuno Wittmer Robert Bell |
4 | GTLM | SRT Motorsports | 1:46.310 | +7.114 | |||
22 | 91 | Dominik Farnbacher Marc Goossens Ryan Hunter-Reay |
5 | GTLM | SRT Motorsports | 1:46.422 | +7.226 | |||
... | ... | ... | ||||||||
27 | 22 | Cooper MacNeil Leh Keen Louis-Philippe Dumoulin Shane van Gisbergen |
1 | GTD | Alex Job Racing | 1:48.269 | +9.073 | |||
28 | 28 |
|
Christian Engelhardt Rolf Ineichen Lance Willsey Klaus Bachler Franz Konrad |
2 | GTD | Dempsey Racing | 1:48.302 | +9.106 | ||
29 | 71 | Jim Norman Craig Stanton Norbert Siedler |
3 | GTD | Park Place Motorsports | 1:48.373 | +9.177 | |||
... | ... | ... | ||||||||
31 | 45 | Nelson Canache Jr. Spencer Pumpelly Tim Pappas Markus Winkelhock |
4 | GTD | Flying Lizard Motorsports |
1:48.468 | +9.272 | |||
32 | 48 | Bryce Miller René Rast Christopher Haase Matthiew Bell |
5 | GTD | Paul Miller Racing | 1:48.472 | +9.276 | |||
... | ... | ... | ||||||||
50 | 30 | Henrique Cisneros Kuba Giermaziak Fréderic Makowiecki Christina Nielsen |
22 | GTD | NGT Motorsport | 1:49.647 | +10.451 |
W pierwszej z sesji popołudniowych, załoga Chipa Ganassiego w końcu znalazła się tam, gdzie spodziewali się jej kibice ekipy – czyli na czele. Riley nr 01 jako jedyny zszedł poniżej granicy 1:39 – w czołówce znalazł się zresztą jeszcze jeden pojazd tego warsztatu, czwarty nr 60 od Michael Shank Racing. Przed nimi, dwie pozycje zajęły dwie Corvette od Action Express Racing – a dopiero szósta była ta od Spirit of Daytona, przegrywając jeszcze z "rodzinną" ekipą Wayne'a Taylora. Najlepszy prototyp Le Mans był dopiero dziewiąty, czas o 1.3 sekundy gorszy od lidera zanotowała ekipa OAK Racing – za nim znalazła się pierwsza z załóg od Extreme Speed Motorsports.
Najbardziej przemieszana wydaje się być jak na razie kategoria PC – tu, po południu zanotowaliśmy czwartego lidera w czwartej sesji. Tym razem, najlepszy czas zanotowała załoga 8Star Motorsports, wyprzedzając nr 8 od Starworks i nr 54 od CORE Autosports – pozostałe cztery pojazdy zanotowały czasy przynajmniej o sekundę gorsze od lidera.
W GTLM, Corvette zaczyna naprawdę drażnić konkurentów – po raz drugi, dwie C7.R znalazły się na czele kategorii. Może to oznaczać, że po testach Roar może tu dojść jeszcze do sporych działań w Balance of Performance – jak na razie jednak, Corvette znów wygrało z dwoma fabrycznymi Viperami oraz dwoma BMW. Te ostatnie znów nieco przegrywały ze swoimi fabrycznymi konkurentami – pokonały one tylko Aston Martina, gdyż Porsche było w tej sesji nieobecne.
Nieobecnym w kategorii GTD była za to załoga nr 45 od Flying Lizards – na czele znalazło się jednak inne Audi, nr 48 od Paul Miller Racing. Zespół, który przeszedł tu z kategorii GT serii ALMS, wygrał z Porsche od GB Autosport, Snow Racing oraz Park Place Motorsport – a przed kolejnymi dwoma 911 GT America znalazło się jeszcze Audi od GMG Racing. Najszybszy pojazd inny, niż Porsche i Audi, był tym razem ósmy (Ferrari nr 72 od SMP Racing) – Porsche Kuby Giermaziaka znalazło się dokładnie przed tą załogą, uzyskując czas gorszy o 0.45 sekundy od lidera kategorii.
Poz | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 01 | Scott Pruett Memo Rojas Jamie McMurray Sage Karam |
1 | P | Chip Ganassi Racing | 1:38.980 | ||||
2 | 9 | Brian Frisselle Burt Frisselle John Martin Stefan Johansson Fabien Giroix |
2 | P | Action Express Racing | 1:39.343 | +0.363 | |||
3 | 5 | João Barbosa Christian Fittipaldi Sébastien Bourdais |
3 | P | Action Express Racing | 1:39.578 | +0.598 | |||
4 | 60 | John Pew Oswaldo Negri Jr A.J. Allmendinger Justin Wilson |
4 | P | Michael Shank Racing | 1:39.761 | +0.781 | |||
5 | 10 | Wayne Taylor Max Angelelli Ricky Taylor Jordan Taylor |
5 | P | Wayne Taylor Racing | 1:39.804 | +0.824 | |||
6 | 90 | Richard Westbrook Michael Valiante Mike Rockenfeller |
6 | P | Spirit Of Daytona | 1:39.867 | +0.887 | |||
7 | 02 | Scott Dixon Tony Kanaan Marino Franchitti Kyle Larson |
7 | P | Chip Ganassi Racing | 1:39.913 | +0.933 | |||
8 | 99 | Alex Gurney John Fogarty Darren Law Memo Gidley |
8 | P | GAINSCO Bob Stallings Racing |
1:39.925 | +0.945 | |||
9 | 42 |
Olivier Pla |
9 | P | OAK Racing | 1:40.285 | +1.305 | |||
10 | 1 |
|
Scott Sharp Ryan Dalziel David Brabham |
10 | P | Extreme Speed Motorsports |
1:41.271 | +2.291 | ||
... | ... | ... | ||||||||
15 | 25 | Enzo Potolicchio Tom Kimber-Smith |
1 | PC | 8Star Motorsports | 1:42.575 | +3.595 | |||
16 | 8 | Mirco Schultis Renger van der Zande Erix Lux |
2 | PC | Starworks Motorsport | 1:42.627 | +3.647 | |||
17 | 54 | Jon Bennett Colin Braun Mark Wilkins |
3 | PC | CORE autosport | 1;42.861 | +3.881 | |||
... | ... | ... | ||||||||
19 | 52 | Mike Guash Luis Diaz David Cheng Tomy Drissi James Kovacic |
4 | PC | PR1/Mathiasen Motorsports |
1:43.561 | +4.581 | |||
20 | 87 | Chapman Ducote Sean Rayhall Doug Bielefeld Ernesto José Viso |
5 | PC | BAR1 Motorsports | 1:43.878 | +4.898 | |||
... | ... | ... | ||||||||
23 | 3 | Jan Magnussen Anthony Garcia Ryan Briscoe |
1 | GTLM | Corvette Racing | 1:46.248 | +7.268 | |||
24 | 4 | Oliver Gavin Tommy Milner Robin Liddell |
2 | GTLM | Corvette Racing | 1:46.268 | +7.288 | |||
25 | 91 | Dominik Farnbacher Marc Goossens |
3 | GTLM | SRT Motorsports | 1:46.605 | +7.625 | |||
26 | 93 | Jonathan Bomarito Kuno Wittmer Robert Bell |
4 | GTLM | SRT Motorsports | 1:46.743 | +7.763 | |||
27 | 55 | Bill Auberlen Andy Priaulx Joey Hand Maxime Martin |
5 | GTLM | BMW Team RLL | 1:46.977 | +7.997 | |||
... | ... | ... | ||||||||
30 | 48 | Bryce Miller René Rast Christopher Haase Matthiew Bell |
1 | GTD | Paul Miller Racing | 1:48.535 | +9.555 | |||
... | ... | ... | ||||||||
32 | 81 | Damien Faulkner Patrick Huisman Bob Faieta |
2 | GTD | GB Autosport | 1:48.607 | +9.627 | |||
33 | 58 | Madison Snow Jan Heylen Marco Seefried |
3 | GTD | Snow Racing | 1:48.731 | +9.751 | |||
34 | 71 | Jim Norman Craig Stanton Norbert Siedler |
4 | GTD | Park Place Motorsports | 1:48.780 | +9.800 | |||
35 | 32 | Alex Welch James Sofronas Frank Stippler |
5 | GTD | GMG Racing | 1:48.832 | +9.852 | |||
... | ... | ... | ||||||||
37 | 30 | Henrique Cisneros Kuba Giermaziak Fréderic Makowiecki Christina Nielsen |
7 | GTD | NGT Motorsport | 1:48.994 | +10.014 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.