Załoga Action Express była najszybsza w dwóch ostatnich sobotnich sesjach Roar Before the Rolex. Do wieczornego testu nie przystąpiła ekipa Chip Ganassi Racing, która opuszcza już tor Daytona.
Powodem decyzji o opuszczeniu testów Roar były problemy z silnikiem, które po południu doskwierały prototypom od Chipa Ganassiego. W sesji piątej, załoga nr 01 nie weszła przez to do pierwszej dziesiątki, zaskakując po bardzo udanych, dwóch wcześniejszych testach – do nocnego sprawdzianu, Chip Ganassi Racing nie przystąpił już w ogóle. Nie zobaczyliśmy tam zresztą także ekip takich, jak Spirit of Daytona – a także fabrycznych Corvette z kategorii GTLM. Wskutek tego, wieczorem na czele znalazły się konkurujące Vipery i BMW – za to w obu sesjach, najszybsza ogółem była załoga nr 5 od Action Express Racing. W GTD, dobrze spisywała się załoga Kuby Giermaziaka – w trzeciej sobotniej sesji zaliczając czwarty czas swojej kategorii.
Trzecia sobotnia sesja trwała wyjątkowo tylko godzinę i była jedną z dwóch najkrótszych w ten weekend dla serii USCC. W czołowej kategorii P, nieco zrewanżowały się tu prototypy Corvette, zajmując pierwsze trzy miejsca – znów jednak, żaden pojazd nie zszedł poniżej granicy 1:39. Najszybszym byli kierowcy z załogi nr 5 od Action Express Racing, za nim była Spirit of Daytona i Wayne Taylor – a najwyższe dotychczas miejsce, czwarte, zajęła ekipa startująca w prototypie Le Mans – nr 1 od Extreme Speed Motorsport. Wysoko znalazła się również druga załoga tego zespołu, nr 2 zajmując miejsce szóste – a za nią był Morgan od OAK Racing.
W kategorii PC, wyraźnie lepszy od pozostałych był prototyp od CORE Autosport, o ponad sekundę pokonując załogi BAR1 Motorsport i PR1/Mathiasen. Kolejną sekundę do PR1 stracili kierowcy od Performance Tech – a w czołówce znalazły się jeszcze dwie załogi Starworks.
W GTLM, tradycyjny układ znów nieco skomplikował Aston Martin – tym razem "pakując się" za dwie Corvette. Te ponownie nie miały sobie równych, za sobą zostawiając fabryczne Vipery i BMW – a czołówkę zamknęło jedyne obecne Porsche, nr 912. Jedyne Ferrari, nr 57 od Krohn wyraźnie od niej odstaje – i mało prawdopodobne, by to się zmieniło.
Powrót na tor Audi nr 45 umieścił go za to w ścisłej czołówce kategorii GTD – lepsze od "Latających Jaszczurek" okazało się być jednak Porsche nr 58 zespołu Snow Racing. Dla nas, najlepszą wiadomością jest tu jednak czwarte miejsce załogi Kuby Giermaziaka, która prócz Flying Lizards i Snow, przegrała jeszcze tylko z Porsche nr 18 od Mühlner Motorsports. Za Polakiem pozostali m.in. Magnus Racing – a także dwa Ferrari od Level 5 Motorsports.
Poz | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 5 | João Barbosa Christian Fittipaldi Sébastien Bourdais |
1 | P | Action Express Racing | 1:39.353 | ||||
2 | 90 | Richard Westbrook Michael Valiante Mike Rockenfeller |
2 | P | Spirit Of Daytona | 1:39.651 | +0.298 | |||
3 | 10 | Wayne Taylor Max Angelelli Ricky Taylor Jordan Taylor |
3 | P | Wayne Taylor Racing | 1:39.748 | +0.395 | |||
4 | 1 |
|
Scott Sharp Ryan Dalziel David Brabham |
4 | P | Extreme Speed Motorsports |
1:40.078 | +0.725 | ||
5 | 60 | John Pew Oswaldo Negri Jr A.J. Allmendinger Justin Wilson |
5 | P | Michael Shank Racing | 1:40.270 | +0.917 | |||
6 | 2 | Ed Brown Johannes van Overbeek Anthony Lazzaro Simon Pagenaud |
6 | P | Extreme Speed Motorsports |
1:40.321 | +0.968 | |||
7 | 42 |
Olivier Pla |
7 | P | OAK Racing | 1:40.388 | +1.035 | |||
8 | 99 | Alex Gurney John Fogarty Darren Law Memo Gidley |
8 | P | GAINSCO Bob Stallings Racing |
1:40.464 | +1.111 | |||
9 | 0 | Andy Meyrick Katherine Legge Alexander Rossi |
9 | P | DeltaWing Racing Cars | 1:40.508 | +1.155 | |||
10 | 02 | Scott Dixon Tony Kanaan Marino Franchitti Kyle Larson |
10 | P | Chip Ganassi Racing | 1:40.521 | +1.168 | |||
... | ... | ... | ||||||||
15 | 54 | Jon Bennett Colin Braun Mark Wilkins |
1 | PC | CORE autosport | 1:42.614 | +3.261 | |||
... | ... | ... | ||||||||
17 | 87 | Chapman Ducote Sean Rayhall Doug Bielefeld Ernesto José Viso |
2 | PC | BAR1 Motorsports | 1:43.725 | +4.372 | |||
18 | 52 | Mike Guash Luis Diaz David Cheng Tomy Drissi James Kovacic |
3 | PC | PR1/Mathiasen Motorsports |
1:44.008 | +4.655 | |||
19 | 38 | Charlie Shears Jon Brownson Raphael Matos Ryan Booth |
4 | PC | Performance Tech Motorsports |
1:45.112 | +5.759 | |||
20 | 7 | Alex Popow Isaac Tutumlu Martin Fuentes Rob Huff |
5 | PC | Starworks Motorsport | 1:45.653 | +6.300 | |||
21 | 4 | Oliver Gavin Tommy Milner Robin Liddell |
1 | GTLM | Corvette Racing | 1:46.020 | +6.667 | |||
... | ... | ... | ||||||||
23 | 3 | Jan Magnussen Anthony Garcia Ryan Briscoe |
2 | GTLM | Corvette Racing | 1:46.455 | +7.102 | |||
24 | 97 | Stefan Mücke Darren Turner Pedro Lamy Richie Stanaway Paul Dalla Lana |
3 | GTLM | Aston Martin Racing | 1:46.775 | +7.422 | |||
25 | 91 | Dominik Farnbacher Marc Goossens Ryan Hunter-Reay |
4 | GTLM | SRT Motorsports | 1:46.952 | +7.599 | |||
26 | 93 | Jonathan Bomarito Kuno Wittmer Robert Bell |
5 | GTLM | SRT Motorsports | 1:46.976 | +7.623 | |||
... | ... | ... | ||||||||
30 | 58 | Madison Snow Jan Heylen Marco Seefried |
1 | GTD | Snow Racing | 1:48.228 | +8.875 | |||
31 | 45 | Nelson Canache Jr. Spencer Pumpelly Tim Pappas Markus Winkelhock |
2 | GTD | Flying Lizard Motorsports |
1:48.459 | +9.106 | |||
32 | 18 | Mark Thomas Earl Bamber Bradley Blum Ronald Zitza |
3 | GTD | Mühlner Motorsports America |
1:48.461 | +9.108 | |||
33 | 30 | Henrique Cisneros Kuba Giermaziak Fréderic Makowiecki Christina Nielsen |
4 | GTD | NGT Motorsport | 1:48.738 | +9.385 | |||
34 | 44 | John Potter Andy Lally Brian Wong Ryan Eversley |
5 | GTD | Magnus Racing | 1:48.892 | +9.539 |
Cechą ostatniej, czwartej sobotniej sesji testowej był natomiast fakt, że przebiegała ona już przy sztucznym oświetleniu toru. Wskutek nieobecności kilku czołowych ekip kategorii P, nieco inaczej wyglądała także tabela wyników – choć znów na czele znalazła się Corvette DP ekipy Action Express Racing przed prototypem Wayne'a Taylora. Trzeci czas uzyskał jednak HPD nr 1 od Extreme Speed, wyprzedzając nr 99 od GAINSCO – a co ciekawe, szósty wynik uzyskał tym razem prototyp Deltawing, pokonując m.in. załogę OAK Racing.
W przypadku prototypów PC, wieczorem najszybsza okazała się załoga nr 8 od Starworks, o 0.5 sekundy przebijając czas ekip CORE Autosports – a o ponad sekundę Performance Tech Motorsports. Tu, w stawce pojawiły się także załogi od BAR1 i PR1/Mathiasen – i tylko 8Star zrezygnowała z nocnych testów na Daytona.
Z udziału w sesji wieczornej zrezygnowały również dwie załogi Corvette w kategorii GTLM – i chyba głównie przez to, na czele tabeli wyników zobaczyliśmy Vipera nr 91 przed Aston Martinem i BMW Z4 nr 56. Czas mniej, niż pół sekundy gorszy od lidera, uzyskały również drugi Viper i drugie BMW – a najsłabszym było tym razem Porsche nr 912, gorsze nawet od Ferrari ekipy Krohn Racing.
Porsche było za to najszybsze w kategorii GTD, gdzie na torze pojawiły się niemal wszystkie pojazdy – załoga nr 71 od Park Place pokonała Audi ekipy Flying Lizards oraz Ferrari nr 555 od Level 5, które może być w tym sezonie jednym z głównych konkurentów dla sporej grupy 911 GT America i R8 LMS. Kolejne pięć miejsc zajęły w końcu właśnie takie pojazdy – grupę tą zamknęło Porsche nr 30 od NGT, w którym regularnie startuje w tym sezonie Polak, Kuba Giermaziak.
Poz | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 5 | João Barbosa Christian Fittipaldi Sébastien Bourdais |
1 | P | Action Express Racing | 1:39.223 | ||||
2 | 10 | Wayne Taylor Max Angelelli Ricky Taylor Jordan Taylor |
2 | P | Wayne Taylor Racing | 1:39.706 | +0.483 | |||
3 | 1 |
|
Scott Sharp Ryan Dalziel David Brabham |
3 | P | Extreme Speed Motorsports |
1:39.908 | +0.685 | ||
4 | 99 | Alex Gurney John Fogarty Darren Law Memo Gidley |
4 | P | GAINSCO Bob Stallings Racing |
1:40.290 | +1.067 | |||
5 | 60 | John Pew Oswaldo Negri Jr A.J. Allmendinger Justin Wilson |
5 | P | Michael Shank Racing | 1:40.413 | +1.190 | |||
6 | 0 | Andy Meyrick Katherine Legge Alexander Rossi |
6 | P | DeltaWing Racing Cars | 1:40.742 | +1.519 | |||
7 | 42 |
Olivier Pla |
7 | P | OAK Racing | 1:41.013 | +1.790 | |||
8 | 2 | Ed Brown Johannes van Overbeek Anthony Lazzaro Simon Pagenaud |
8 | P | Extreme Speed Motorsports |
1:41.308 | +2.085 | |||
9 | 31 | Eric Curran Boris Said Bradley Smith |
9 | P | Marsh Racing | 1:41.731 | +2.508 | |||
10 | 6 | Lucas Luhr Klaus Graf Alex Brundle Tom Dyer |
10 | P | Pickett Racing | 1:42.094 | +2.871 | |||
11 | 8 | Mirco Schultis Renger van der Zande Erix Lux |
1 | PC | Starworks Motorsport | 1:42.524 | +3.301 | |||
12 | 54 | Jon Bennett Colin Braun Mark Wilkins |
2 | PC | CORE autosport | 1:43.103 | +3.880 | |||
13 | 38 | Charlie Shears Jon Brownson Raphael Matos Ryan Booth |
3 | PC | Performance Tech Motorsports |
1:43.736 | +4.513 | |||
... | ... | ... | ||||||||
15 | 87 | Chapman Ducote Sean Rayhall Doug Bielefeld Ernesto José Viso |
4 | PC | BAR1 Motorsports | 1:44.238 | +5.015 | |||
16 | 52 | Mike Guash Luis Diaz David Cheng Tomy Drissi James Kovacic |
5 | PC | PR1/Mathiasen Motorsports |
1:44.263 | +5.040 | |||
... | ... | ... | ||||||||
18 | 91 | Dominik Farnbacher Marc Goossens Ryan Hunter-Reay |
1 | GTLM | SRT Motorsports | 1:46.695 | +7.472 | |||
19 | 97 | Stefan Mücke Darren Turner Pedro Lamy Richie Stanaway Paul Dalla Lana |
2 | GTLM | Aston Martin Racing | 1:46.754 | +7.531 | |||
20 | 56 | Dirk Müller John Edwards Graham Rahal Dirk Werner |
3 | GTLM | BMW Team RLL | 1:46.877 | +7.654 | |||
21 | 93 | Jonathan Bomarito Kuno Wittmer Robert Bell |
4 | GTLM | SRT Motorsports | 1:46.900 | +7.677 | |||
22 | 55 | Bill Auberlen Andy Priaulx Joey Hand Maxime Martin |
5 | GTLM | BMW Team RLL | 1:47.097 | +7.874 | |||
... | ... | ... | ||||||||
25 | 71 | Jim Norman Craig Stanton Norbert Siedler |
1 | GTD | Park Place Motorsports | 1:48.253 | +9.030 | |||
26 | 45 | Nelson Canache Jr. Spencer Pumpelly Tim Pappas Markus Winkelhock |
2 | GTD | Flying Lizard Motorsports |
1:48.640 | +9.417 | |||
27 | 555 | Scott Tucker Towsend Bell Bill Sweedler Jeff Segal |
3 | GTD | Level 5 Motorsports | 1:48.646 | +9.423 | |||
28 | 35 | Seth Neiman Dion von Moltke Alessandro Latif Filipe Albuquerque |
4 | GTD | Flying Lizard Motorsports |
1:48.675 | +9.452 | |||
29 | 48 | Bryce Miller René Rast Christopher Haase Matthiew Bell |
5 | GTD | Paul Miller Racing | 1:48.692 | +9.469 | |||
... | ... | ... | ||||||||
32 | 30 | Henrique Cisneros Kuba Giermaziak Fréderic Makowiecki Christina Nielsen |
8 | GTD | NGT Motorsport | 1:48.848 | +9.625 |
W niedzielę czekają nas jeszcze dwie sesje – z których jedna będzie trwała tylko godzinę. Przy nieobecności kilku czołowych ekip wygląda jednak na to, że najważniejsze dane płynące z Roar Before the Rolex mamy już gotowe.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.