Action Express najlepsze, Chip rezygnuje

Załoga Action Express była najszybsza w dwóch ostatnich sobotnich sesjach Roar Before the Rolex. Do wieczornego testu nie przystąpiła ekipa Chip Ganassi Racing, która opuszcza już tor Daytona.

Powodem decyzji o opuszczeniu testów Roar były problemy z silnikiem, które po południu doskwierały prototypom od Chipa Ganassiego. W sesji piątej, załoga nr 01 nie weszła przez to do pierwszej dziesiątki, zaskakując po bardzo udanych, dwóch wcześniejszych testach – do nocnego sprawdzianu, Chip Ganassi Racing nie przystąpił już w ogóle. Nie zobaczyliśmy tam zresztą także ekip takich, jak Spirit of Daytona – a także fabrycznych Corvette z kategorii GTLM. Wskutek tego, wieczorem na czele znalazły się konkurujące Vipery i BMW – za to w obu sesjach, najszybsza ogółem była załoga nr 5 od Action Express Racing. W GTD, dobrze spisywała się załoga Kuby Giermaziaka – w trzeciej sobotniej sesji zaliczając czwarty czas swojej kategorii.

Trzecia sobotnia sesja trwała wyjątkowo tylko godzinę i była jedną z dwóch najkrótszych w ten weekend dla serii USCC. W czołowej kategorii P, nieco zrewanżowały się tu prototypy Corvette, zajmując pierwsze trzy miejsca – znów jednak, żaden pojazd nie zszedł poniżej granicy 1:39. Najszybszym byli kierowcy z załogi nr 5 od Action Express Racing, za nim była Spirit of Daytona i Wayne Taylor – a najwyższe dotychczas miejsce, czwarte, zajęła ekipa startująca w prototypie Le Mans – nr 1 od Extreme Speed Motorsport. Wysoko znalazła się również druga załoga tego zespołu, nr 2 zajmując miejsce szóste – a za nią był Morgan od OAK Racing.

W kategorii PC, wyraźnie lepszy od pozostałych był prototyp od CORE Autosport, o ponad sekundę pokonując załogi BAR1 Motorsport i PR1/Mathiasen. Kolejną sekundę do PR1 stracili kierowcy od Performance Tech – a w czołówce znalazły się jeszcze dwie załogi Starworks.

W GTLM, tradycyjny układ znów nieco skomplikował Aston Martin – tym razem "pakując się" za dwie Corvette. Te ponownie nie miały sobie równych, za sobą zostawiając fabryczne Vipery i BMW – a czołówkę zamknęło jedyne obecne Porsche, nr 912. Jedyne Ferrari, nr 57 od Krohn wyraźnie od niej odstaje – i mało prawdopodobne, by to się zmieniło.

Powrót na tor Audi nr 45 umieścił go za to w ścisłej czołówce kategorii GTD – lepsze od "Latających Jaszczurek" okazało się być jednak Porsche nr 58 zespołu Snow Racing. Dla nas, najlepszą wiadomością jest tu jednak czwarte miejsce załogi Kuby Giermaziaka, która prócz Flying Lizards i Snow, przegrała jeszcze tylko z Porsche nr 18 od Mühlner Motorsports. Za Polakiem pozostali m.in. Magnus Racing – a także dwa Ferrari od Level 5 Motorsports.

Poz Nr   Kierowca   Klasa   Zespół   Rezultat Strata
1 5

João Barbosa
Christian Fittipaldi
Sébastien Bourdais
1 P Action Express Racing 1:39.353  
2 90

Richard Westbrook
Michael Valiante
Mike Rockenfeller
2 P Spirit Of Daytona 1:39.651 +0.298
3 10


Wayne Taylor
Max Angelelli
Ricky Taylor
Jordan Taylor
3 P Wayne Taylor Racing 1:39.748 +0.395
4 1



Scott Sharp
Ryan Dalziel
David Brabham
4 P Extreme Speed
Motorsports
1:40.078 +0.725
5 60


John Pew
Oswaldo Negri Jr
A.J. Allmendinger
Justin Wilson
5 P Michael Shank Racing 1:40.270 +0.917
6 2


Ed Brown
Johannes van Overbeek
Anthony Lazzaro
Simon Pagenaud
6 P Extreme Speed
Motorsports
1:40.321 +0.968
7 42


Olivier Pla
Roman Rusinow
Gustavo Yacaman
Martin Plowman

7 P OAK Racing 1:40.388 +1.035
8 99


Alex Gurney
John Fogarty
Darren Law
Memo Gidley
8 P GAINSCO
Bob Stallings Racing
1:40.464 +1.111
9 0

Andy Meyrick
Katherine Legge
Alexander Rossi
9 P DeltaWing Racing Cars 1:40.508 +1.155
10 02


Scott Dixon
Tony Kanaan
Marino Franchitti
Kyle Larson
10 P Chip Ganassi Racing 1:40.521 +1.168
...       ...         ...      
15 54

Jon Bennett
Colin Braun
Mark Wilkins
1 PC CORE autosport 1:42.614 +3.261
...       ...         ...      
17 87


Chapman Ducote
Sean Rayhall
Doug Bielefeld
Ernesto José Viso
2 PC BAR1 Motorsports 1:43.725 +4.372
18 52



Mike Guash
Luis Diaz
David Cheng
Tomy Drissi
James Kovacic
3 PC PR1/Mathiasen
Motorsports
1:44.008 +4.655
19 38


Charlie Shears
Jon Brownson
Raphael Matos
Ryan Booth
4 PC Performance Tech
Motorsports
1:45.112 +5.759
20 7


Alex Popow
Isaac Tutumlu
Martin Fuentes
Rob Huff
5 PC Starworks Motorsport 1:45.653 +6.300
21 4

Oliver Gavin
Tommy Milner
Robin Liddell
1 GTLM Corvette Racing 1:46.020 +6.667
...       ...         ...      
23 3

Jan Magnussen
Anthony Garcia
Ryan Briscoe
2 GTLM Corvette Racing 1:46.455 +7.102
24 97



Stefan Mücke
Darren Turner
Pedro Lamy
Richie Stanaway
Paul Dalla Lana
3 GTLM Aston Martin Racing 1:46.775 +7.422
25 91

Dominik Farnbacher
Marc Goossens
Ryan Hunter-Reay
4 GTLM SRT Motorsports 1:46.952 +7.599
26 93

Jonathan Bomarito
Kuno Wittmer
Robert Bell
5 GTLM SRT Motorsports 1:46.976 +7.623
...       ...         ...      
30 58


Madison Snow
Jan Heylen
Marco Seefried
1 GTD Snow Racing 1:48.228 +8.875
31 45


Nelson Canache Jr.
Spencer Pumpelly
Tim Pappas
Markus Winkelhock
2 GTD Flying Lizard
Motorsports
1:48.459 +9.106
32 18


Mark Thomas
Earl Bamber
Bradley Blum
Ronald Zitza
3 GTD Mühlner Motorsports
America
1:48.461 +9.108
33 30


Henrique Cisneros
Kuba Giermaziak
Fréderic Makowiecki
Christina Nielsen
4 GTD NGT Motorsport 1:48.738 +9.385
34 44



John Potter
Andy Lally
Brian Wong
Ryan Eversley
5 GTD Magnus Racing 1:48.892 +9.539

Cechą ostatniej, czwartej sobotniej sesji testowej był natomiast fakt, że przebiegała ona już przy sztucznym oświetleniu toru. Wskutek nieobecności kilku czołowych ekip kategorii P, nieco inaczej wyglądała także tabela wyników – choć znów na czele znalazła się Corvette DP ekipy Action Express Racing przed prototypem Wayne'a Taylora. Trzeci czas uzyskał jednak HPD nr 1 od Extreme Speed, wyprzedzając nr 99 od GAINSCO – a co ciekawe, szósty wynik uzyskał tym razem prototyp Deltawing, pokonując m.in. załogę OAK Racing.

W przypadku prototypów PC, wieczorem najszybsza okazała się załoga nr 8 od Starworks, o 0.5 sekundy przebijając czas ekip CORE Autosports – a o ponad sekundę Performance Tech Motorsports. Tu, w stawce pojawiły się także załogi od BAR1 i PR1/Mathiasen – i tylko 8Star zrezygnowała z nocnych testów na Daytona.

Z udziału w sesji wieczornej zrezygnowały również dwie załogi Corvette w kategorii GTLM – i chyba głównie przez to, na czele tabeli wyników zobaczyliśmy Vipera nr 91 przed Aston Martinem i BMW Z4 nr 56. Czas mniej, niż pół sekundy gorszy od lidera, uzyskały również drugi Viper i drugie BMW – a najsłabszym było tym razem Porsche nr 912, gorsze nawet od Ferrari ekipy Krohn Racing.

Porsche było za to najszybsze w kategorii GTD, gdzie na torze pojawiły się niemal wszystkie pojazdy – załoga nr 71 od Park Place pokonała Audi ekipy Flying Lizards oraz Ferrari nr 555 od Level 5, które może być w tym sezonie jednym z głównych konkurentów dla sporej grupy 911 GT America i R8 LMS. Kolejne pięć miejsc zajęły w końcu właśnie takie pojazdy – grupę tą zamknęło Porsche nr 30 od NGT, w którym regularnie startuje w tym sezonie Polak, Kuba Giermaziak.

Poz Nr   Kierowca   Klasa   Zespół   Rezultat Strata
1 5

João Barbosa
Christian Fittipaldi
Sébastien Bourdais
1 P Action Express Racing 1:39.223  
2 10


Wayne Taylor
Max Angelelli
Ricky Taylor
Jordan Taylor
2 P Wayne Taylor Racing 1:39.706 +0.483
3 1



Scott Sharp
Ryan Dalziel
David Brabham
3 P Extreme Speed
Motorsports
1:39.908 +0.685
4 99


Alex Gurney
John Fogarty
Darren Law
Memo Gidley
4 P GAINSCO
Bob Stallings Racing
1:40.290 +1.067
5 60


John Pew
Oswaldo Negri Jr
A.J. Allmendinger
Justin Wilson
5 P Michael Shank Racing 1:40.413 +1.190
6 0

Andy Meyrick
Katherine Legge
Alexander Rossi
6 P DeltaWing Racing Cars 1:40.742 +1.519
7 42


Olivier Pla
Roman Rusinow
Gustavo Yacaman
Martin Plowman

7 P OAK Racing 1:41.013 +1.790
8 2


Ed Brown
Johannes van Overbeek
Anthony Lazzaro
Simon Pagenaud
8 P Extreme Speed
Motorsports
1:41.308 +2.085
9 31

Eric Curran
Boris Said
Bradley Smith
9 P Marsh Racing 1:41.731 +2.508
10 6


Lucas Luhr
Klaus Graf
Alex Brundle
Tom Dyer
10 P Pickett Racing 1:42.094 +2.871
11 8

Mirco Schultis
Renger van der Zande
Erix Lux
1 PC Starworks Motorsport 1:42.524 +3.301
12 54

Jon Bennett
Colin Braun
Mark Wilkins
2 PC CORE autosport 1:43.103 +3.880
13 38


Charlie Shears
Jon Brownson
Raphael Matos
Ryan Booth
3 PC Performance Tech
Motorsports
1:43.736 +4.513
...       ...         ...      
15 87


Chapman Ducote
Sean Rayhall
Doug Bielefeld
Ernesto José Viso
4 PC BAR1 Motorsports 1:44.238 +5.015
16 52



Mike Guash
Luis Diaz
David Cheng
Tomy Drissi
James Kovacic
5 PC PR1/Mathiasen
Motorsports
1:44.263 +5.040
...       ...         ...      
18 91

Dominik Farnbacher
Marc Goossens
Ryan Hunter-Reay
1 GTLM SRT Motorsports 1:46.695 +7.472
19 97



Stefan Mücke
Darren Turner
Pedro Lamy
Richie Stanaway
Paul Dalla Lana
2 GTLM Aston Martin Racing 1:46.754 +7.531
20 56


Dirk Müller
John Edwards
Graham Rahal
Dirk Werner
3 GTLM BMW Team RLL 1:46.877 +7.654
21 93

Jonathan Bomarito
Kuno Wittmer
Robert Bell
4 GTLM SRT Motorsports 1:46.900 +7.677
22 55


Bill Auberlen
Andy Priaulx
Joey Hand
Maxime Martin
5 GTLM BMW Team RLL 1:47.097 +7.874
...       ...         ...      
25 71


Jim Norman
Craig Stanton
Norbert Siedler
1 GTD Park Place Motorsports 1:48.253 +9.030
26 45


Nelson Canache Jr.
Spencer Pumpelly
Tim Pappas
Markus Winkelhock
2 GTD Flying Lizard
Motorsports
1:48.640 +9.417
27 555


Scott Tucker
Towsend Bell
Bill Sweedler
Jeff Segal
3 GTD Level 5 Motorsports 1:48.646 +9.423
28 35


Seth Neiman
Dion von Moltke
Alessandro Latif
Filipe Albuquerque
4 GTD Flying Lizard
Motorsports
1:48.675 +9.452
29 48


Bryce Miller
René Rast
Christopher Haase
Matthiew Bell
5 GTD Paul Miller Racing 1:48.692 +9.469
...       ...         ...      
32 30


Henrique Cisneros
Kuba Giermaziak
Fréderic Makowiecki
Christina Nielsen
8 GTD NGT Motorsport 1:48.848 +9.625

W niedzielę czekają nas jeszcze dwie sesje – z których jedna będzie trwała tylko godzinę. Przy nieobecności kilku czołowych ekip wygląda jednak na to, że najważniejsze dane płynące z Roar Before the Rolex mamy już gotowe.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze