Corvette DP na zakończenie

Dwie załogi Corvette DP były najszybsze w dwóch ostatnich, niedzielnych sesjach Roar Before the Rolex. Kolejne dobre wyniki uzyskały także modele GT Corvette.

Dwie niedzielne sesje na Daytona zakończyły trzydniowe testy Roar Before the Rolex i dały nam ostatnią porcję wyników, na podstawie których korygowany będzie jeszcze Balance of Performance poszczególnych pojazdów. Wygląda na to, że na pierwszy ogień pójdą prototypy Corvette w kategorii P – te po raz kolejny pokazały, że ciężko będzie je pokonać zarówno załogom w siostrzanych Riley'ach, jak i konkurencyjnych prototypach Le Mans. Z pewnością, sędziowie przyjrzą się także Corvette w wersji GT, które również były w ten weekend niezwykle trudne do pokonania – choć w drugiej sesji niedzielnej, zostały one pokonane przez Vipera i Porsche 911 RSR. W kategorii GTD, pytanie dotyczy głównie pojazdów Porsche i Audi – konkurencyjne Ferrari, Aston Martiny, Vipery i BMW tylko parokrotnie pojawiły się w czołówce stawki, między wieloma 911 GT America i R8 LMS.

Ostatnia pełnowymiarowa sesja Roar Before the Rolex przyniosła kolejny powód, dla którego należy jeszcze raz przyjrzeć się prototypom Corvette – szczególnie tym od Spirit of Daytona, Wayne Taylor Racing, Action Express oraz GAINSCO. Właśnie te cztery pojazdy zaliczyły przed południem najlepsze czasy sesji – choć wysoko, bo na piątym miejscu, uplasował się prototyp HPD nr 1 od Extreme Speed. Za kolejną Corvette od Action Express znalazł się Morgan ekipy OAK – za to prawie dwie sekundy straty miały załogi Pickett Racing i Deltawing.

W PC, kolejny czołowy wynik zanotowała ekipa 8Star, o 0.3 sekundy pokonując załogę nr 8 od Starworks Motorsport. Tu rywalizacja szykuje się na wyrównaną – nic jednak dziwnego, skoro zespoły walczą w niemal identycznych prototypach Oreca FLM09 Chevrolet. Niewiele gorsza od Starworks była załoga Performance Tech, a nieco ponad sekundę straciła ta od BAR1 Motorsports.

W GTLM, po nieobecności w nocnej sesji sobotniej, do gry wróciły dwie Corvette C7.R – i znów okazały się nie do pokonania dla przeciwników ze swojej kategorii. Dokładnie 0.9 sekundy dzieliło liderującą załogę nr 4 z trzecim w tabeli wyników Viperem nr 91 – w czołówce znalazł się jeszcze drugi GTS-R oraz jedno BMW, nr 55. Drugie Z4 GTE przegrało także z pojedynczym 911 RSR nr 912 zespołu Porsche North America (pojazd nr 911 odpadł z testów po piątkowym wypadku) oraz fabrycznym Aston Martinem – a było lepsze tylko od Ferrari ekipy Krohn Racing.

W najsłabszej kategorii GTD, znów dały znać o sobie "Latające Jaszczurki" – ich Audi nr 45 nieznacznie pokonało trzy Porsche 911 GT America. Załogi Mühlner Motorsports, Park Place i Alex Job Racing dzieliło zaledwie 0.024 sekundy – a w czołówce pojawiły się także dwa Ferrari, nr 555 ekipy Level 5 za nr 72 rosyjskiego SMP Racing, które w USA współpracuje z byłym konkurentem Level 5 z ALMS, Extreme Speed Motorsport. Załoga Kuby Giermaziaka nie wypadła tym razem najlepiej, uzyskując dziewiętnasty czas w swojej kategorii.

Poz Nr   Kierowca   Klasa   Zespół   Rezultat Strata
1 90

Richard Westbrook
Michael Valiante
Mike Rockenfeller
1 P Spirit Of Daytona 1:39.748  
2 10


Wayne Taylor
Max Angelelli
Ricky Taylor
Jordan Taylor
2 P Wayne Taylor Racing 1:39.862 +0.114
3 5

João Barbosa
Christian Fittipaldi
Sébastien Bourdais
3 P Action Express Racing 1:40.117 +0.369
4 99


Alex Gurney
John Fogarty
Darren Law
Memo Gidley
4 P GAINSCO
Bob Stallings Racing
1:40.547 +0.799
5 1



Scott Sharp
Ryan Dalziel
David Brabham
5 P Extreme Speed
Motorsports
1:40.639 +0.891
6 9



Brian Frisselle
Burt Frisselle
John Martin
Stefan Johansson
Fabien Giroix
6 P Action Express Racing 1:40.891 +1.143
7 42


Olivier Pla
Roman Rusinow
Gustavo Yacaman
Martin Plowman

7 P OAK Racing 1:41.043

+1.295

8 31

Eric Curran
Boris Said
Bradley Smith
8 P Marsh Racing 1:41.493 +1.745
9 6


Lucas Luhr
Klaus Graf
Alex Brundle
Tom Dyer
9 P Pickett Racing 1:41.661 +1.913
10 0

Andy Meyrick
Katherine Legge
Alexander Rossi
10 P DeltaWing Racing Cars 1:41.720 +1.972
11 25
Enzo Potolicchio
Tom Kimber-Smith
1 PC 8Star Motorsports 1:42.960 +3.212
12 8

Mirco Schultis
Renger van der Zande
Erix Lux
2 PC Starworks Motorsport 1:43.254 +3.506
13 38


Charlie Shears
Jon Brownson
Raphael Matos
Ryan Booth
3 PC Performance Tech
Motorsports
1:43.324 +3.576
...       ...         ...      
15 87


Chapman Ducote
Sean Rayhall
Doug Bielefeld
Ernesto José Viso
4 PC BAR1 Motorsports 1:44.095 +4.347
16 52



Mike Guash
Luis Diaz
David Cheng
Tomy Drissi
James Kovacic
5 PC PR1/Mathiasen
Motorsports
1:44.215 +5.467
17 4

Oliver Gavin
Tommy Milner
Robin Liddell
1 GTLM Corvette Racing 1:45.915 +6.167
...       ...         ...      
19 3

Jan Magnussen
Anthony Garcia
Ryan Briscoe
2 GTLM Corvette Racing 1:46.169 +6.421
...       ...         ...      
21 91

Dominik Farnbacher
Marc Goossens
Ryan Hunter-Reay
3 GTLM SRT Motorsports 1:46.815 +7.067
22 93

Jonathan Bomarito
Kuno Wittmer
Robert Bell
4 GTLM SRT Motorsports 1:47.143 +7.395
23 55


Bill Auberlen
Andy Priaulx
Joey Hand
Maxime Martin
5 GTLM BMW Team RLL 1:47.221 +7.473
...       ...         ...      
29 45


Nelson Canache Jr.
Spencer Pumpelly
Tim Pappas
Markus Winkelhock
1 GTD Flying Lizard
Motorsports
1:48.462 +8.714
30 18


Mark Thomas
Earl Bamber
Bradley Blum
Ronald Zitza
2 GTD Mühlner Motorsports
America
1:48.718 +8.970
31 73




Patrick Lindsey
Kevin Estre
Connor De Phillippi
Jason Hart
Mike Vess
3 GTD Park Place Motorsports 1:48.727 +8.979
32 22



Cooper MacNeil
Leh Keen
Louis-Philippe Dumoulin
Shane van Gisbergen
4 GTD Alex Job Racing 1:48.742 +8.994
33 72

Siergiej Zlobin
Mika Salo
Borys Rotenberg
5 GTD SMP/ESM Racing 1:49.003 +9.255
...       ...         ...      
49 30


Henrique Cisneros
Kuba Giermaziak
Fréderic Makowiecki
Christina Nielsen
19 GTD NGT Motorsport 1:50.059 +10.311

Kończąca Roar Before the Rolex, godzinna niedzielna sesja popołudniowa, przyniosła nam natomiast najgorsze czołowe czasy całego weekendu. Wśród prototypów P, żaden nie zszedł tym razem poniżej granicy 1:40 – najszybsza Corvette nr 90 od Spirit of Daytona uzyskując wynik zaledwie 1:40.320. Niecałe pół sekundy gorszy był Morgan od OAK Racing, uzyskując najlepszą lokatę prototypów Le Mans w tej imprezie – kolejne trzy miejsca znów jednak należały do Corvette DP, załoga GAINSCO przed dwoma od Action Express. Szóste miejsce zajął Deltawing.

Do pierwszej dziesiątki całej stawki wbiły się także dwa prototypy Challenge – oba należały do załogi Starworks Motorspors. Sporo gorsi od lidera byli kierowcy od PR1/Mathiasen i CORE Autosport – a reszta miała czasy sugerujące, że ta sesja była tylko ich pożegnaniem z imprezą na Daytona.

Już przed ostatnią sesją, z Roar pożegnała się ekipa BMW z kategorii GTLM – a Corvette być może nieco odpuściły, przez co na czele zobaczyliśmy tym razem Vipera nr 93 przed Porsche nr 912. Pierwsza z nowych C7.R była trzecia, nr 3, tracąc do lidera 0.3 sekundy – a druga zajęła miejsce za drugą "Żmiją". Gorzej wypadły tylko Aston Martin i, tradycyjnie, Ferrari od Krohn Racing.

Dwa Porsche od Alex Job Racing znalazły się natomiast na czele sesji w kategorii GTD – choć tu, lepszy był pojazd od Team Seattle, pokonując czołową załogę tego zespołu, nr 22. Największą niespodzianką było jednak trzecie miejsce BMW Z4 od Turner Motorsports, które w poprzednich sesjach zupełnie nie błyszczało – a tym razem udało się mu pokonać Audi od Paul Miller Racing, Porsche od Park Place czy Audi ekipy Flying Lizards. Czternasty czas kategorii uzyskało Porsche od NGT Motorsports, załoga Kuby Giermaziaka.

Poz Nr   Kierowca   Klasa   Zespół   Rezultat Strata
1 90

Richard Westbrook
Michael Valiante
Mike Rockenfeller
1 P Spirit Of Daytona 1:40.320  
2 42


Olivier Pla
Roman Rusinow
Gustavo Yacaman
Martin Plowman

2 P OAK Racing 1:40.767 +0.447
3 99


Alex Gurney
John Fogarty
Darren Law
Memo Gidley
3 P GAINSCO
Bob Stallings Racing
1:40.961 +0.641
4 9



Brian Frisselle
Burt Frisselle
John Martin
Stefan Johansson
Fabien Giroix
4 P Action Express Racing 1:41.042 +0.722
5 5

João Barbosa
Christian Fittipaldi
Sébastien Bourdais
5 P Action Express Racing 1:41.135 +0.815
6 0

Andy Meyrick
Katherine Legge
Alexander Rossi
6 P DeltaWing Racing Cars 1:41.171 +0.851
7 1



Scott Sharp
Ryan Dalziel
David Brabham
7 P Extreme Speed
Motorsports
1:41.675 +1.355
8 6


Lucas Luhr
Klaus Graf
Alex Brundle
Tom Dyer
8 P Pickett Racing 1:42.283 +1.963
9 8

Mirco Schultis
Renger van der Zande
Erix Lux
1 PC Starworks Motorsport 1:42.704 +2.384
10 7


Alex Popow
Isaac Tutumlu
Martin Fuentes
Rob Huff
2 PC Starworks Motorsport 1:44.285 +3.965
...       ...         ...      
12 52



Mike Guash
Luis Diaz
David Cheng
Tomy Drissi
James Kovacic
3 PC PR1/Mathiasen
Motorsports
1:45.572 +5.252
...       ...         ...      
14 54

Jon Bennett
Colin Braun
Mark Wilkins
4 PC CORE autosport 1:45.688 +5.368
15 93

Jonathan Bomarito
Kuno Wittmer
Robert Bell
1 GTLM SRT Motorsports 1:46.496 +6.176
16 912

Patrick Long
Michael Christensen
Jörg Bergmeister
2 GTLM Porsche North America 1:46.779 +6.459
17 3

Jan Magnussen
Anthony Garcia
Ryan Briscoe
3 GTLM Corvette Racing 1:46.783 +6.463
18 91

Dominik Farnbacher
Marc Goossens
Ryan Hunter-Reay
4 GTLM SRT Motorsports 1:46.829 +6.509
19 4

Oliver Gavin
Tommy Milner
Robin Liddell
5 GTLM Corvette Racing 1:46.866 +6.546
...       ...         ...      
21 87


Chapman Ducote
Sean Rayhall
Doug Bielefeld
Ernesto José Viso
5 PC BAR1 Motorsports 1:47.612 +7.292
22 23



Ian James
Mario Farnbacher
Alex Riberas
Marco Holzer
1 GTD Team Seattle
Alex Job Racing
1:48.846 +8.526
...       ...         ...      
24 22



Cooper MacNeil
Leh Keen
Louis-Philippe Dumoulin
Shane van Gisbergen
2 GTD Alex Job Racing 1:48.940 +8.620
...       ...         ...      
26 94



Augusto Farfus
Markus Palttala
Paul Dalla Lana
Dane Cameron
3 GTD Turner Motorsport 1:49.249 +8.929
27 48


Bryce Miller
René Rast
Christopher Haase
Matthiew Bell
4 GTD Paul Miller Racing 1:49.259 +8.939
28 71


Jim Norman
Craig Stanton
Norbert Siedler
5 GTD Park Place Motorsports 1:49.268 +8.948
...       ...         ...      
37 30


Henrique Cisneros
Kuba Giermaziak
Fréderic Makowiecki
Christina Nielsen
14 GTD NGT Motorsport 1:50.013 +9.693

Testy Roar Before the Rolex kończą oficjalne przygotowania do serii United SportsCar Championship – za trzy tygodnie, na tym samym torze Daytona, 24-godzinna batalia rozpocznie nam nowy cykl wyścigów Endurance za oceanem. 

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze