Dwie załogi Corvette DP były najszybsze w dwóch ostatnich, niedzielnych sesjach Roar Before the Rolex. Kolejne dobre wyniki uzyskały także modele GT Corvette.
Dwie niedzielne sesje na Daytona zakończyły trzydniowe testy Roar Before the Rolex i dały nam ostatnią porcję wyników, na podstawie których korygowany będzie jeszcze Balance of Performance poszczególnych pojazdów. Wygląda na to, że na pierwszy ogień pójdą prototypy Corvette w kategorii P – te po raz kolejny pokazały, że ciężko będzie je pokonać zarówno załogom w siostrzanych Riley'ach, jak i konkurencyjnych prototypach Le Mans. Z pewnością, sędziowie przyjrzą się także Corvette w wersji GT, które również były w ten weekend niezwykle trudne do pokonania – choć w drugiej sesji niedzielnej, zostały one pokonane przez Vipera i Porsche 911 RSR. W kategorii GTD, pytanie dotyczy głównie pojazdów Porsche i Audi – konkurencyjne Ferrari, Aston Martiny, Vipery i BMW tylko parokrotnie pojawiły się w czołówce stawki, między wieloma 911 GT America i R8 LMS.
Ostatnia pełnowymiarowa sesja Roar Before the Rolex przyniosła kolejny powód, dla którego należy jeszcze raz przyjrzeć się prototypom Corvette – szczególnie tym od Spirit of Daytona, Wayne Taylor Racing, Action Express oraz GAINSCO. Właśnie te cztery pojazdy zaliczyły przed południem najlepsze czasy sesji – choć wysoko, bo na piątym miejscu, uplasował się prototyp HPD nr 1 od Extreme Speed. Za kolejną Corvette od Action Express znalazł się Morgan ekipy OAK – za to prawie dwie sekundy straty miały załogi Pickett Racing i Deltawing.
W PC, kolejny czołowy wynik zanotowała ekipa 8Star, o 0.3 sekundy pokonując załogę nr 8 od Starworks Motorsport. Tu rywalizacja szykuje się na wyrównaną – nic jednak dziwnego, skoro zespoły walczą w niemal identycznych prototypach Oreca FLM09 Chevrolet. Niewiele gorsza od Starworks była załoga Performance Tech, a nieco ponad sekundę straciła ta od BAR1 Motorsports.
W GTLM, po nieobecności w nocnej sesji sobotniej, do gry wróciły dwie Corvette C7.R – i znów okazały się nie do pokonania dla przeciwników ze swojej kategorii. Dokładnie 0.9 sekundy dzieliło liderującą załogę nr 4 z trzecim w tabeli wyników Viperem nr 91 – w czołówce znalazł się jeszcze drugi GTS-R oraz jedno BMW, nr 55. Drugie Z4 GTE przegrało także z pojedynczym 911 RSR nr 912 zespołu Porsche North America (pojazd nr 911 odpadł z testów po piątkowym wypadku) oraz fabrycznym Aston Martinem – a było lepsze tylko od Ferrari ekipy Krohn Racing.
W najsłabszej kategorii GTD, znów dały znać o sobie "Latające Jaszczurki" – ich Audi nr 45 nieznacznie pokonało trzy Porsche 911 GT America. Załogi Mühlner Motorsports, Park Place i Alex Job Racing dzieliło zaledwie 0.024 sekundy – a w czołówce pojawiły się także dwa Ferrari, nr 555 ekipy Level 5 za nr 72 rosyjskiego SMP Racing, które w USA współpracuje z byłym konkurentem Level 5 z ALMS, Extreme Speed Motorsport. Załoga Kuby Giermaziaka nie wypadła tym razem najlepiej, uzyskując dziewiętnasty czas w swojej kategorii.
Poz | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 90 | Richard Westbrook Michael Valiante Mike Rockenfeller |
1 | P | Spirit Of Daytona | 1:39.748 | ||||
2 | 10 | Wayne Taylor Max Angelelli Ricky Taylor Jordan Taylor |
2 | P | Wayne Taylor Racing | 1:39.862 | +0.114 | |||
3 | 5 | João Barbosa Christian Fittipaldi Sébastien Bourdais |
3 | P | Action Express Racing | 1:40.117 | +0.369 | |||
4 | 99 | Alex Gurney John Fogarty Darren Law Memo Gidley |
4 | P | GAINSCO Bob Stallings Racing |
1:40.547 | +0.799 | |||
5 | 1 |
|
Scott Sharp Ryan Dalziel David Brabham |
5 | P | Extreme Speed Motorsports |
1:40.639 | +0.891 | ||
6 | 9 | Brian Frisselle Burt Frisselle John Martin Stefan Johansson Fabien Giroix |
6 | P | Action Express Racing | 1:40.891 | +1.143 | |||
7 | 42 |
Olivier Pla |
7 | P | OAK Racing | 1:41.043 |
+1.295 |
|||
8 | 31 | Eric Curran Boris Said Bradley Smith |
8 | P | Marsh Racing | 1:41.493 | +1.745 | |||
9 | 6 | Lucas Luhr Klaus Graf Alex Brundle Tom Dyer |
9 | P | Pickett Racing | 1:41.661 | +1.913 | |||
10 | 0 | Andy Meyrick Katherine Legge Alexander Rossi |
10 | P | DeltaWing Racing Cars | 1:41.720 | +1.972 | |||
11 | 25 | Enzo Potolicchio Tom Kimber-Smith |
1 | PC | 8Star Motorsports | 1:42.960 | +3.212 | |||
12 | 8 | Mirco Schultis Renger van der Zande Erix Lux |
2 | PC | Starworks Motorsport | 1:43.254 | +3.506 | |||
13 | 38 | Charlie Shears Jon Brownson Raphael Matos Ryan Booth |
3 | PC | Performance Tech Motorsports |
1:43.324 | +3.576 | |||
... | ... | ... | ||||||||
15 | 87 | Chapman Ducote Sean Rayhall Doug Bielefeld Ernesto José Viso |
4 | PC | BAR1 Motorsports | 1:44.095 | +4.347 | |||
16 | 52 | Mike Guash Luis Diaz David Cheng Tomy Drissi James Kovacic |
5 | PC | PR1/Mathiasen Motorsports |
1:44.215 | +5.467 | |||
17 | 4 | Oliver Gavin Tommy Milner Robin Liddell |
1 | GTLM | Corvette Racing | 1:45.915 | +6.167 | |||
... | ... | ... | ||||||||
19 | 3 | Jan Magnussen Anthony Garcia Ryan Briscoe |
2 | GTLM | Corvette Racing | 1:46.169 | +6.421 | |||
... | ... | ... | ||||||||
21 | 91 | Dominik Farnbacher Marc Goossens Ryan Hunter-Reay |
3 | GTLM | SRT Motorsports | 1:46.815 | +7.067 | |||
22 | 93 | Jonathan Bomarito Kuno Wittmer Robert Bell |
4 | GTLM | SRT Motorsports | 1:47.143 | +7.395 | |||
23 | 55 | Bill Auberlen Andy Priaulx Joey Hand Maxime Martin |
5 | GTLM | BMW Team RLL | 1:47.221 | +7.473 | |||
... | ... | ... | ||||||||
29 | 45 | Nelson Canache Jr. Spencer Pumpelly Tim Pappas Markus Winkelhock |
1 | GTD | Flying Lizard Motorsports |
1:48.462 | +8.714 | |||
30 | 18 | Mark Thomas Earl Bamber Bradley Blum Ronald Zitza |
2 | GTD | Mühlner Motorsports America |
1:48.718 | +8.970 | |||
31 | 73 | Patrick Lindsey Kevin Estre Connor De Phillippi Jason Hart Mike Vess |
3 | GTD | Park Place Motorsports | 1:48.727 | +8.979 | |||
32 | 22 | Cooper MacNeil Leh Keen Louis-Philippe Dumoulin Shane van Gisbergen |
4 | GTD | Alex Job Racing | 1:48.742 | +8.994 | |||
33 | 72 | Siergiej Zlobin Mika Salo Borys Rotenberg |
5 | GTD | SMP/ESM Racing | 1:49.003 | +9.255 | |||
... | ... | ... | ||||||||
49 | 30 | Henrique Cisneros Kuba Giermaziak Fréderic Makowiecki Christina Nielsen |
19 | GTD | NGT Motorsport | 1:50.059 | +10.311 |
Kończąca Roar Before the Rolex, godzinna niedzielna sesja popołudniowa, przyniosła nam natomiast najgorsze czołowe czasy całego weekendu. Wśród prototypów P, żaden nie zszedł tym razem poniżej granicy 1:40 – najszybsza Corvette nr 90 od Spirit of Daytona uzyskując wynik zaledwie 1:40.320. Niecałe pół sekundy gorszy był Morgan od OAK Racing, uzyskując najlepszą lokatę prototypów Le Mans w tej imprezie – kolejne trzy miejsca znów jednak należały do Corvette DP, załoga GAINSCO przed dwoma od Action Express. Szóste miejsce zajął Deltawing.
Do pierwszej dziesiątki całej stawki wbiły się także dwa prototypy Challenge – oba należały do załogi Starworks Motorspors. Sporo gorsi od lidera byli kierowcy od PR1/Mathiasen i CORE Autosport – a reszta miała czasy sugerujące, że ta sesja była tylko ich pożegnaniem z imprezą na Daytona.
Już przed ostatnią sesją, z Roar pożegnała się ekipa BMW z kategorii GTLM – a Corvette być może nieco odpuściły, przez co na czele zobaczyliśmy tym razem Vipera nr 93 przed Porsche nr 912. Pierwsza z nowych C7.R była trzecia, nr 3, tracąc do lidera 0.3 sekundy – a druga zajęła miejsce za drugą "Żmiją". Gorzej wypadły tylko Aston Martin i, tradycyjnie, Ferrari od Krohn Racing.
Dwa Porsche od Alex Job Racing znalazły się natomiast na czele sesji w kategorii GTD – choć tu, lepszy był pojazd od Team Seattle, pokonując czołową załogę tego zespołu, nr 22. Największą niespodzianką było jednak trzecie miejsce BMW Z4 od Turner Motorsports, które w poprzednich sesjach zupełnie nie błyszczało – a tym razem udało się mu pokonać Audi od Paul Miller Racing, Porsche od Park Place czy Audi ekipy Flying Lizards. Czternasty czas kategorii uzyskało Porsche od NGT Motorsports, załoga Kuby Giermaziaka.
Poz | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 90 | Richard Westbrook Michael Valiante Mike Rockenfeller |
1 | P | Spirit Of Daytona | 1:40.320 | ||||
2 | 42 |
Olivier Pla |
2 | P | OAK Racing | 1:40.767 | +0.447 | |||
3 | 99 | Alex Gurney John Fogarty Darren Law Memo Gidley |
3 | P | GAINSCO Bob Stallings Racing |
1:40.961 | +0.641 | |||
4 | 9 | Brian Frisselle Burt Frisselle John Martin Stefan Johansson Fabien Giroix |
4 | P | Action Express Racing | 1:41.042 | +0.722 | |||
5 | 5 | João Barbosa Christian Fittipaldi Sébastien Bourdais |
5 | P | Action Express Racing | 1:41.135 | +0.815 | |||
6 | 0 | Andy Meyrick Katherine Legge Alexander Rossi |
6 | P | DeltaWing Racing Cars | 1:41.171 | +0.851 | |||
7 | 1 |
|
Scott Sharp Ryan Dalziel David Brabham |
7 | P | Extreme Speed Motorsports |
1:41.675 | +1.355 | ||
8 | 6 | Lucas Luhr Klaus Graf Alex Brundle Tom Dyer |
8 | P | Pickett Racing | 1:42.283 | +1.963 | |||
9 | 8 | Mirco Schultis Renger van der Zande Erix Lux |
1 | PC | Starworks Motorsport | 1:42.704 | +2.384 | |||
10 | 7 | Alex Popow Isaac Tutumlu Martin Fuentes Rob Huff |
2 | PC | Starworks Motorsport | 1:44.285 | +3.965 | |||
... | ... | ... | ||||||||
12 | 52 | Mike Guash Luis Diaz David Cheng Tomy Drissi James Kovacic |
3 | PC | PR1/Mathiasen Motorsports |
1:45.572 | +5.252 | |||
... | ... | ... | ||||||||
14 | 54 | Jon Bennett Colin Braun Mark Wilkins |
4 | PC | CORE autosport | 1:45.688 | +5.368 | |||
15 | 93 | Jonathan Bomarito Kuno Wittmer Robert Bell |
1 | GTLM | SRT Motorsports | 1:46.496 | +6.176 | |||
16 | 912 | Patrick Long Michael Christensen Jörg Bergmeister |
2 | GTLM | Porsche North America | 1:46.779 | +6.459 | |||
17 | 3 | Jan Magnussen Anthony Garcia Ryan Briscoe |
3 | GTLM | Corvette Racing | 1:46.783 | +6.463 | |||
18 | 91 | Dominik Farnbacher Marc Goossens Ryan Hunter-Reay |
4 | GTLM | SRT Motorsports | 1:46.829 | +6.509 | |||
19 | 4 | Oliver Gavin Tommy Milner Robin Liddell |
5 | GTLM | Corvette Racing | 1:46.866 | +6.546 | |||
... | ... | ... | ||||||||
21 | 87 | Chapman Ducote Sean Rayhall Doug Bielefeld Ernesto José Viso |
5 | PC | BAR1 Motorsports | 1:47.612 | +7.292 | |||
22 | 23 | Ian James Mario Farnbacher Alex Riberas Marco Holzer |
1 | GTD | Team Seattle Alex Job Racing |
1:48.846 | +8.526 | |||
... | ... | ... | ||||||||
24 | 22 | Cooper MacNeil Leh Keen Louis-Philippe Dumoulin Shane van Gisbergen |
2 | GTD | Alex Job Racing | 1:48.940 | +8.620 | |||
... | ... | ... | ||||||||
26 | 94 | Augusto Farfus Markus Palttala Paul Dalla Lana Dane Cameron |
3 | GTD | Turner Motorsport | 1:49.249 | +8.929 | |||
27 | 48 | Bryce Miller René Rast Christopher Haase Matthiew Bell |
4 | GTD | Paul Miller Racing | 1:49.259 | +8.939 | |||
28 | 71 | Jim Norman Craig Stanton Norbert Siedler |
5 | GTD | Park Place Motorsports | 1:49.268 | +8.948 | |||
... | ... | ... | ||||||||
37 | 30 | Henrique Cisneros Kuba Giermaziak Fréderic Makowiecki Christina Nielsen |
14 | GTD | NGT Motorsport | 1:50.013 | +9.693 |
Testy Roar Before the Rolex kończą oficjalne przygotowania do serii United SportsCar Championship – za trzy tygodnie, na tym samym torze Daytona, 24-godzinna batalia rozpocznie nam nowy cykl wyścigów Endurance za oceanem.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.