IMSA publikuje regulamin sportowy

Na zakończenie testów przed wyścigiem 24 godziny Daytona, IMSA opublikowała przepisy sportowe debiutującej w tym roku serii United SportsCar Championship.

„Ostatni element połączenia Amerykańskiej Serii Le Mans i Grand-Am Rolex Sports Car Series jest już na swoim miejscu”, powiedział wiceprezes IMSA Scot Elkins. „Obie serie miały całkowicie odmienne przepisy, dlatego było to poważne zadanie. Uważnie przyjrzeliśmy się przepisom używanym przez Grand-Am oraz IMSA, by stworzyć zestaw reguł złożony z najlepszych elementów obu”.

Punktacja:

  • USCC będzie korzystać z identycznego systemu punktacji, jak Grand-Am. Zwycięzca otrzyma 35 punktów, 32 zostaną przyznane za drugie miejsce, 30 za trzecie, 28 za czwarte i 26 za piąte. Szóste miejsce będzie nagrodzone 25 punktami, a każda kolejna pozycja jednym punktem mniej.
  • Kierowca może być zgłoszony do startu w maksymalnie dwóch samochodach. Aby zdobyć punkty w dwóch klasach w tym samym wyścigu, należy spełnić wymogi minimalnego czasu jazdy w obu z nich i nie przekroczyć maksymalnego. Jeżeli kierowca jest zgłoszony w dwóch samochodach tej samej klasy, musi zadeklarować, w którym z nich będzie zdobywać punkty nie później niż na godzinę przed pierwszą oficjalną sesją treningową weekendu.
  • Kierowca musi wziąć udział przynajmniej w jednej sesji treningowej, kwalifikacjach lub rozgrzewce w każdym samochodzie, w którym jest zgłoszony. Jeżeli część wyścigu odbywa się w nocy, kierowca musi przejechać co najmniej trzy okrążenia podczas nocnej sesji treningowej, aby móc jechać w nocy w trakcie wyścigu.
  • Jeżeli samochód nie będzie zgodny z przepisami, może być wykluczony z wyników wyścigu, pozbawiony punktów i nagrody pieniężnej, a kolejni uczestnicy awansują w klasyfikacji.

Kwalifikacje:

  • Kierowca biorący udział w kwalifikacjach nie musi rozpocząć wyścigu. Zespół musi nominować pierwszego kierowcę na co najmniej pół godziny przed rozpoczęciem wyścigu.
  • Kierowca, który wywoła czerwoną flagę podczas kwalifikacji utraci swój najlepszy czas okrążenia. Kierowcy uczestniczący w wypadku powodującym przerwanie kwalifikacji, zostaną przesunięci na koniec stawki.

Wyścig:

  • Samochody muszą utrzymać kolumny startowe po wywieszeniu zielonej flagi, do momentu przekroczenia linii startu. Podczas restartów, wyprzedzanie jest dozwolone od momentu pokazania zielonej flagi.
  • Aleja serwisowa zostanie zamknięta z chwilą wywieszenia żółtej flagi na całym torze.
  • Jeżeli dyrektor wyścigu uzna to za słuszne, może pozwolić kierowcy wyprzedzić samochód bezpieczeństwa, jeśli jedzie przed liderem swojej klasy.
  • Samochody P i PC będą mogły zjechać do boksów na pierwszym okrążeniu od otwarcia alei serwisowej. Na drugim okrążeniu taką możliwość będą miały klasy GTLM i GTD. Na kolejnych okrążeniach boksy będą otwarte dla wszystkich.
  • Rozdzielenie postojów w boksach oraz wyprzedzanie samochodu bezpieczeństwa nie będą miały zestosowania w trakcie pierwszych 15, jak i ostatnich 30 minut wyścigu.
  • Samochód nie musi przejechać linii mety, by zostać sklasyfikowanym i otrzymać punkty oraz nagrody.

Źródło: IMSA.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze