Na zakończenie testów przed wyścigiem 24 godziny Daytona, IMSA opublikowała przepisy sportowe debiutującej w tym roku serii United SportsCar Championship.
„Ostatni element połączenia Amerykańskiej Serii Le Mans i Grand-Am Rolex Sports Car Series jest już na swoim miejscu”
, powiedział wiceprezes IMSA Scot Elkins. „Obie serie miały całkowicie odmienne przepisy, dlatego było to poważne zadanie. Uważnie przyjrzeliśmy się przepisom używanym przez Grand-Am oraz IMSA, by stworzyć zestaw reguł złożony z najlepszych elementów obu”
.
Punktacja:
- USCC będzie korzystać z identycznego systemu punktacji, jak Grand-Am. Zwycięzca otrzyma 35 punktów, 32 zostaną przyznane za drugie miejsce, 30 za trzecie, 28 za czwarte i 26 za piąte. Szóste miejsce będzie nagrodzone 25 punktami, a każda kolejna pozycja jednym punktem mniej.
- Kierowca może być zgłoszony do startu w maksymalnie dwóch samochodach. Aby zdobyć punkty w dwóch klasach w tym samym wyścigu, należy spełnić wymogi minimalnego czasu jazdy w obu z nich i nie przekroczyć maksymalnego. Jeżeli kierowca jest zgłoszony w dwóch samochodach tej samej klasy, musi zadeklarować, w którym z nich będzie zdobywać punkty nie później niż na godzinę przed pierwszą oficjalną sesją treningową weekendu.
- Kierowca musi wziąć udział przynajmniej w jednej sesji treningowej, kwalifikacjach lub rozgrzewce w każdym samochodzie, w którym jest zgłoszony. Jeżeli część wyścigu odbywa się w nocy, kierowca musi przejechać co najmniej trzy okrążenia podczas nocnej sesji treningowej, aby móc jechać w nocy w trakcie wyścigu.
- Jeżeli samochód nie będzie zgodny z przepisami, może być wykluczony z wyników wyścigu, pozbawiony punktów i nagrody pieniężnej, a kolejni uczestnicy awansują w klasyfikacji.
Kwalifikacje:
- Kierowca biorący udział w kwalifikacjach nie musi rozpocząć wyścigu. Zespół musi nominować pierwszego kierowcę na co najmniej pół godziny przed rozpoczęciem wyścigu.
- Kierowca, który wywoła czerwoną flagę podczas kwalifikacji utraci swój najlepszy czas okrążenia. Kierowcy uczestniczący w wypadku powodującym przerwanie kwalifikacji, zostaną przesunięci na koniec stawki.
Wyścig:
- Samochody muszą utrzymać kolumny startowe po wywieszeniu zielonej flagi, do momentu przekroczenia linii startu. Podczas restartów, wyprzedzanie jest dozwolone od momentu pokazania zielonej flagi.
- Aleja serwisowa zostanie zamknięta z chwilą wywieszenia żółtej flagi na całym torze.
- Jeżeli dyrektor wyścigu uzna to za słuszne, może pozwolić kierowcy wyprzedzić samochód bezpieczeństwa, jeśli jedzie przed liderem swojej klasy.
- Samochody P i PC będą mogły zjechać do boksów na pierwszym okrążeniu od otwarcia alei serwisowej. Na drugim okrążeniu taką możliwość będą miały klasy GTLM i GTD. Na kolejnych okrążeniach boksy będą otwarte dla wszystkich.
- Rozdzielenie postojów w boksach oraz wyprzedzanie samochodu bezpieczeństwa nie będą miały zestosowania w trakcie pierwszych 15, jak i ostatnich 30 minut wyścigu.
- Samochód nie musi przejechać linii mety, by zostać sklasyfikowanym i otrzymać punkty oraz nagrody.
Źródło: IMSA.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.